מותג היוקרה הצרפתי DS, מבית קבוצת סטלנטיס, הציג לאחרונה את מכונית היוקרה החדשה – DS N°8. מדובר ב-SUV קופה יוקרתי שמבוסס על פלטפורמת STLA Medium החדשה של הקונצרן, ויוצע תחילה רק בגרסה חשמלית. עם זאת, DS מדגישה כי האפשרות לגרסה היברידית-נטענת (PHEV) עומדת על הפרק – וייתכן שהיא תצא לדרך בהתאם לביקוש בשווקים שונים.

לדברי החברה, הפלטפורמה עליה מבוסס ה-N°8 תומכת לא רק במערכות הנעה חשמליות, אלא גם בקונפיגורציות היברידיות. מנהל הפרויקט מסר: "הפלטפורמה מאפשרת את זה, וזה תלוי לחלוטין ברגולציה ובביקוש – במיוחד בשווקים כמו סין, שבהם יש לעיתים דרישות מקומיות שונות". נכון לעכשיו, גרסת פלאג-אין היברידית אינה חלק מההשקה, אך ב-DS משאירים דלת פתוחה להרחבת ההיצע בעתיד הקרוב.

DS ממצבת את הדגם הזה כחוד החנית של המותג – כזה שיכול להשתנות ולהתאים עצמו לצרכים משתנים ותקנות סביבתיות. ה"גמישות ההנדסית" לדברם היא חלק מהאסטרטגיה של סטלנטיס, שמיישמת מודולאריות מלאה בין גרסאות חשמליות, היברידיות ומנועי בעירה קונבנציונליים.

לא רק חשמלי: DS N°8 גם בהיברידי-נטען?
צילום: יצרן

ה-N°8 מגיע באורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.90 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר. קווי העיצוב זורמים, עם פרופיל קופה נמוך יחסית, מה שתורם למקדם גרר נמוך במיוחד של 0.25 – נתון שמסייע בהשגת טווחי נסיעה מרשימים במיוחד.  שלוש גרסאות חשמליות יוצעו בהשקה. הבסיסית מצוידת במנוע קדמי של 230 כ"ס וסוללה בקיבולת 73 קוט"ש. גרסת Long Range עם סוללה של 98 קוט"ש תספק טווח של עד 730 ק"מ, והגרסה החזקה ביותר תציע הנעה כפולה, 350 כ"ס וטווח של 660 ק"מ. כל הגרסאות מגיעות למהירות מרבית של 190 קמ"ש.

מערכת הטעינה תומכת בעד 160 קילוואט ומאפשרת טעינה מ-20% ל-80% תוך 27 דקות, או הוספת טווח של כ-200 ק"מ תוך עשר דקות. טעינה ביתית תתאפשר בעמדת 11 קילוואט, ובשלב מאוחר יותר גם ב-22 קילוואט.

לא רק חשמלי: DS N°8 גם בהיברידי-נטען?
צילום: יצרן

תא הנוסעים מגייס לא מעט מוטיבים אקולוגיים, בשילוב עם חומרים ממוחזרים ופרטים יוקרתיים. צג מולטימדיה בגודל 16" ולוח מחוונים בגודל 10.25" משתלבים עם ממשק DS Iris החדש הכולל פקודות קוליות מבוססות בינה מלאכותית ותמיכה ב-ChatGPT. בנוסף לכך, מערכת הניווט e-Routes מחשבת מסלולי טעינה חכמים לפי זמן ולא רק לפי מרחק (במקומות בהם זמינה).

בצד הבידורי, ועל אף שלא זכתה לביקורות טובות, מערכת השמע היא (עדיין) מתוצרת Focal עם 14 רמקולים, ותומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto באופן אלחוטי. בתחום הבטיחות, הדגם כולל בין היתר מערכת DS Drive Assist 2.0 לנהיגה חצי אוטונומית, בלימה אוטונומית, מצלמות היקפיות, מתלי אדפטיביים ותאורת LED אדפטיבית.

תא המטען מציע נפח של 545 ליטרים, וניתן להרחבה עד 1,660 ליטרים בקיפול המושבים. 

לא רק חשמלי: DS N°8 גם בהיברידי-נטען?
צילום: יצרן

ה-N°8 יגיע לשווקים באירופה לקראת סוף 2025, במחיר התחלתי של כ-57,700 יורו ולישראל יופץ בשנה הבאה. בין השורות, צריך להוסיף כי ב-DS בוחנים בקפידה את התנודות בשוק והמגמות; הגמישות של הפלטפורמה והאפשרות להציע גרסה היברידית או היברידית נטענת בעתיד הן אלה שעשויות להפוך אותו לאטרקטיבי במיוחד בשווקים שבהם המעבר לחשמל מלא עדיין לא הושלם.