המפעל המרכזי בהונגריה צפוי להתחיל לפעול עד סוף 2025. במקביל, BYD כבר חתמה על הסכם להקמת מפעל נוסף בטורקיה, שיחל לפעול ב־2026 עם קיבולת שנתית של כ־150 אלף רכבים. החברה שוקלת להקים גם מפעל שלישי באירופה, שיכלול ייצור רכבים וסוללות כאחד. המהלך נועד לא רק לשפר את הזמינות הלוגיסטית, אלא גם לעקוף את המכסים המוגדלים שמוטלים כיום על רכבים מתוצרת סין.
במקביל להתרחבות הגיאוגרפית, BYD מרחיבה את תמהיל הדגמים שלה. לאחר התחלה שהתמקדה ברכבים חשמליים בלבד, החלה החברה לשלב דגמים היברידיים נטענים (PHEV) שמתאימים יותר למציאות האירופאית, שבה התשתית לטעינה מלאה עדיין מוגבלת. דגמים כמו Seal U DM-i, עם טווח כולל של מעל ל־1,000 ק"מ, צפויים למשוך קהל רחב יותר ביבשת המורגלת ללוגמי סולר בעלי טווח נסיעה גדול. דגמים נוספים, כמו Sealion 7, יגיעו לאירופה עוד ב־2025.

המספרים משקפים מה קורה בימים אלו. באפריל 2025 עקפה BYD את טסלה בכמות הרכבים החשמליים החדשים שנרשמו באירופה – 7,231 רכבים לעומת 7,165. מתחילת השנה ועד אפריל נמכרו כ־37 אלף רכבים מתוצרת BYD באירופה, לעומת 8,500 בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, החברה עדיין נמצאת מאחור לעומת מותגים מבוססים יותר כמו MG, שמכרו למעלה מ־240 אלף רכבים ב־2024 לבדה.
אחד האתגרים הבולטים שנותרו הוא פיתוח רשת מכירה ושירות מספקת. בגרמניה למשל, פועלות כיום פחות מ־30 סוכנויות BYD – מספר נמוך יחסית לשוק בגודל כזה. BYD הציבה לעצמה יעד של הקמת כ־1,000 נקודות מכירה ושירות ב־29 מדינות ברחבי אירופה עד סוף 2025, במטרה להפוך לנוכחת באופן מלא ובולט.
במובן זה, BYD לא רק מנסה למכור רכבים באירופה – היא מבקשת להפוך לחלק מהשוק האירופאי עצמו ולקבל הכרה לגיטימית כמו המותגים הוותיקים. אם תצליח בכך, זו לא תהיה רק הצלחה עסקית, אלא שינוי יסודי באופן שבו העולם תופס את התעשייה הסינית.