אם תביטו היטב בתמונה למעלה, בוודאי תשימו לב שבתא הנוסעים של המכונית המצולמת חסר משהו די מהותי. גלגל הגה. ג'נרל מוטורס, מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בעולם, הודיעה כי בכוונתה לייצר משנה הבאה מכוניות אוטונומיות ללא גלגל הגה, כלומר כאלו המסוגלות לנוע ללא כל התערבות נהג. יותר מכך - בני אדם בה ישמשו כנוסעים בלבד, בלי כל שליטה בנעשה.
 
היצרנית הודיעה כי היא הגישה בקשה רשמית לרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA), לצורך פטור מקרוב ל-15 דרישות בטיחות המחויבות בתקנות. בין היתר ביצרנית מעוניינים לקבל פטור מכרית אוויר המותקנת בגלגל ההגה - מהטעם הפשוט שזו תחייב אותם להתקין גלגל הגה. במקום, לרכב האוטונומי יהיו שתי כריות אוויר גדולות בקונסולה הקדמית, אחת מכל צד של מערכת המולטימדיה. למעשה, כרית האוויר של הנוסע שממוקמת מסורתית בצד ימין, תותקן גם בצד שמאל מול האין-נהג.
 
המכונית האוטונומית של GM מבוססת על שברולט בולט EV, הקומפקטית החשמלית שאינה משווקת בישראל. בחודשים האחרונים זו משמשת כבסיס לרכבי הניסוי האוטונומיים, שמופעלים על-ידי חברת הבת של GM, קרוז (Cruise). כל קשר לשברולט קרוז (Cruze) מקרי בהחלט. זו הוקמה כחברת הזנק (סטארט-אפ) ונרכשה על-ידי ג'נרל מוטורס במרץ 2016.
 
בכדי לנווט באופן עצמאי, הקרוז AV (ר"ת של Autonomous Vehicle, רכב אוטונומי) מצויד ביותר מ-40 חיישנים מסוגים שונים - בהם 16 מצלמות ו-21 רדארים. כל זאת בכדי להבטיח שגם אם אחד מהחיישנים כושל, יש גיבוי מספק כדי למנוע כל סכנת התנגשות. על-פי תוכנית GM, ייצור סדרתי של כלי רכב אוטונומיים יחל בשנה הבאה, לצורך שירות הסעה המוני. בדומה לאובר, הנוסעים יזמינו את הרכב באמצעות יישומון מקוון, ויוכלו לתקשר עם הרכב בזמן הנסיעה גם באמצעות מסך המולטימדיה.
 
יצרניות רכב רבות עובדות כיום במרץ על פיתוח מכוניות אוטונומיות מסוגים שונים, מרביתן עדיין בשלב בו לרכב גלגל הגה ולנהג בשר ודם יש אפשרות לקחת שליטה על הנעשה. ג'נרל מוטורס, לדוגמה, מציעה מערכת בקרת שיוט מתקדמת עם היגוי אוטונומי, שמאפשרת לנהג להוריד את הידיים מההגה לפרקי זמן מסוימים בנהיגה בינעירונית. מערכת זו עדיין דורשת עם זאת עירנות של הנגה ומוכנות לנהיגה במקרה הצורך.