עיריית תל-אביב מגבירה את האכיפה כנגד רוכבי אופניים. חודשים ספורים לאחר שהחלה לאכוף את תקנות הרכיבה, בהתאם לשינוי לחוק שהעביר סמכויות שיטור לפקחיה, העירייה תחל בהטלת קנסות בגובה של עד 1,000 שקל ואף להחרים אופניים וקורקינטים חשמליים במקרים חמורים.

מהעירייה נמסר כי עשרות פקחים חדשים יחלו לעבוד באזורים שונים של העיר, בעיקר במרכז העמוס בתנועת הולכי רגל, מכוניות ורוכבי אופניים. בין היתר, פקחי העירייה מורשים גם לעכב רוכבי אופניים שביצעו עבירה עד להגעת שוטר, להוציא אוויר מהצמיגים ואף להחרים חלק מהאופניים או את האופניים בשלמותם, בכדי למנוע המשך ביצוע עבירה.

לידיעת רוכבי האופניים: אכיפה מוגברת בת


מאז נכנסו התקנות המעודכנות לתוקף בחודש ספטמבר, עיריית תל-אביב הגישה 3,943 אזהרות (בצמד חודשי הפעילות הראשונים), ומאז נובמבר 4,493 דו"חות. מרבית האכיפה בוצעה כנגד רוכבי אופניים חשמליים (3,707 דו"חות), זאת בגין רכיבה אסורה על המדרכה. 394 רוכבי אופניים רגילים נקנסו בגין רכיבה על מדרכה בה קיים שביל אופניים (כלומר, מחוץ לשביל), ו-392 דו"חות נרשמו בגין עבירות אחרות.

במסגרת תקנות הרכיבה הקיימות, פקחי עיריית תל-אביב אוכפים בין היתר את העבירות הבאות: רכיבה על מדרכה ברחוב בו קיים שביל אופניים (גם כנגד אופניים חשמליים וקורקינט ממונע), רכיבה במעבר חצייה (החוק מתיר חצייה בהליכה לצד האופניים) והליכת הולך רגל בשביל אופניים.

הקנסות המוטלים על מבצעי העברה נעים בין 100 ל-1,000 שקל. שימוש בטלפון נייד בזמן רכיבה, לדוגמה, יעלה לכם בקנס בגובה 1,000 שקל. הולך רגל שייתפס על שביל אופניים, ייקנס ב-500 שקל. ואילו רוכב אופניים על מדרכה (אופניים רגילים במקום המותר לכך), שירכב עם אוזניות - ייקנס ב-250 שקל. לצד הטלת קנסות, פקחי העירייה מוסמכים גם להפסיק התנהגות המהווה עבירה, לדרוש מסמכים מכל אדם, לתפוס את כלי הרכב ששימש לביצוע העבירה ואף לעכב אדם שמסרב להיענות לדרישתם עד לבוא שוטר.

לידיעת רוכבי האופניים: אכיפה מוגברת בת


ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הוסיף: "אנו מבצעים מאמץ הסברתי כדי להדגיש שהמדרכות אינן הפקר. אנחנו שמחים שהאופניים הפכו לאלטרנטיבה  אמיתית לרכב הפרטי וכלי תחבורה שמיש וזמין. עם זאת לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה המסכנת את הולכי הרגל. אנו משקיעים רבות בסלילת שבילי אופניים ופיתוח תשתיות, תוך אכיפה מאסיבית כנגד נסיעה בניגוד לחוק".