לנד רובר דיפנדר - אוטו

לנד רובר דיפנדר

לנד רובר דיפנדר יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, תא נוסעים, אבזור, נוחות נסיעה, יכולת שטח.
חסרונות יקר, הנדסת אנוש, תא מטען כשכל המושבים בשימוש, תצרוכת דלק בגרסת הבנזין.
בשורה התחתונה מכונת שטח מטורפת שלא שוכחת את איכות הנסיעה והפאר.

לנד רובר דיפנדר 2023 חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    דיפנדר הוא נצר לדגם האייקוני של היצרן הבריטי. הדור הנוכחי עלה לישראל ביוני 2020 תחילה בסדרת 110 כשסדרת 90 הגיעה לארץ בפברואר 2021 ובאיחור של חמישה חודשים מהמועד המתוכנן. השנה חלו שני שינויים בדגם: 1. לראשונה מצטרפת סדרת 130 (הארוכה ביותר) שלה סידור של שמונה מושבים. 2. סדרת 110 מוצעת לראשונה גם בגרסת פלאג אין (שמגיעה רק בתצורת חמישה מושבים).

    לנד רובר דיפנדר מוצע בישראל בשלושה אורכי מרכב – גרסת 90 הקצרה (5 מק'), גרסת 110 האמצעית (5-7 מק') ובגרסת 130 הארוכה ביותר (8 מק'). דיפנדר 130 חולק אותו בסיס גלגלים של 301 ס"מ עם דיפנדר 110, אך הוא ארוך ממנו ב-34 ס"מ ל-536 ס"מ. הארכת המרכב מאפשרת להתקין בתוך הרכב 8 מקומות ישיבה עם מרחב גדול יותר מאשר 7 המקומות ב-110; סידור של 2-3-3 לעומת 2-3-2 ב-110. בהתאם, זווית הנטישה טובה פחות עם 28.5 מעלות במקום 30.5 מעלות ב-110.

    בנוסף, תא המטען גדול משמעותית כאשר כל המושבים במקומם, 389 ליטרים בהשוואה ל-231 ליטרים. הארכת הרכב יצרה סרח עודף גדול יותר שפגע במעט בזווית הנטישה, כאן 28.5 מעלות לעומת 30.5 מעלות ב-110.

    סדרות 90 ו-110 מוצעות עם אותו מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר, 6 צילינדרים טורי, ומערך היברידי מתון 48 וולט שמוצע בשתי רמות הספק: 200 ו-250 כ"ס. סדרת 130 מוצעת עם מנוע זה רק בגרסת 250 כ"ס.

    סדרות 90 ו-110 מוצעות עם אותו מנוע בנזין 3.0 ליטר 6 צילינדרים עם מערך היברידי מתון 48 וולט, מגדש טורבו וגם מגדש-על מונע-חשמל – המייצר 400 כ"ס. לסדרת 110 מצטרפת השנה גם גרסה היברידית נטענת (רק בתצורת חמישה מושבים). לזו מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 300 כ"ס ומנוע חשמלי המייצר 143 כ"ס, לתפוקה משולבת של 404 כ"ס. בגרסה זו סוללה של 19.2 קוט"ש, טווח חשמלי של 43 ק"מ, ואפשרות טעינה מהירה בהספק עד 50 קילוואט.

    לכל הגרסאות קפיצי אוויר, תיבה אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה ומערך 'טריין ריספונס', עם מצבי ניהוג מותאמים לתוואי שטח שונה. סדרת 130 משווקת ללא דיפרנציאל אקטיבי.

    בעבר שווקו שתי רמות גימור, כעת מוצעת בישראל רק רמת גימור הבכירה שהיתה בעבר, SE, שאת פירוט תכולתה ניתן לראות בדף דגם של שנת 2020. בסדרת 130 נמצא גם גג זכוכית.

  • עיצוב ונוכחות

    בלנד רובר הצליחו לשמר מוטיבים קודמים ודומים בדגם החדש (בדלת האחורית, במבנה קורות הצד, בקו הכתפיים, בשמשה הקדמית הזקופה). התוצאה מיוחדת ומצוינת.

  • תא נוסעים ומטען

    התכנון, העיצוב והביצוע הם שיעור ביצירת מראה פשוט וייעודי ועדיין עשיר ואיכותי. הנדסת האנוש לוקה עם כפתורים פחות נוחים לשימוש ומערכות שונות שמחייבות מעבר מוגזם בין תפריטים.

    תנוחת הנהיגה מצוינת – גבוהה ועם ראות טובה לפנים. מאחור המרחב גדול, לנוסעים בשורה השנייה בקרת אקלים מפוצלת, ולאלה בשורה השלישית פתחי מיזוג עם שליטה בעוצמה. הכניסה לשורה השלישית לא נוחה, הישיבה נמוכה, והמרחב סביר.

    בגרסת 90 הכניסה לאחור לא נוחה, אבל יש מספיק מקום. לעומת זאת אין שדה ראיה לאחור. בכלל.

    בגרסה 130 הכניסה לשורה האחרונה פחות נוחה, אבל התוספת בממדים זוכה לביטוי והמרחב שם גדול מאוד.

    תא המטען בסדרה 110 קטן כשכל המושבים בשימוש (160 ליטר). קיפול השורה השלישית יוצר רצפה שטוחה ונפח ענק (743 ליטר). תא מטען בסדה 90 אינו גדול, והוא עשוי מצוין.

    בסדרה 130 נפח תא המטען גדול (389 ליטר). קיפול שורת המושבים השלישית נוח, אבל לאחריה לא נוצרת רצפה אחידה.

     

  • מנוע וביצועים

    במנוע הטורבו-דיזל 3.0 ליטרים 6 צילינדרים טורי, מוטמע מערך היברידי-מתון והתפוקה היא 250 כ"ס התיבה היא אוטומטית עם 8 הילוכים, וההנעה כפולה-קבועה. המנוע שקט בנהיגה רגילה, ופעולתו מבוססת על אותו מומנט גדול מאוד שמספק ביצועים טובים.

    גרסת הבנזין מספקת 400 כ"ס וביצועים חזקים משמעותית ומורגשים ממש כשהסל"ד עולה.

  • נוחות והתנהגות

    מתלי האוויר מסדרים לדיפנדר נוחות נסיעה מעולה. בכל תוואי דרך ובכל מהירות. וזה גם המצב כשיורדים איתו לשטח.

    למרות אופי פעולה מעט רך הגורם לרכינה מורגשת בפניות ולנדנוד מרכב על גלים, גם היכולת הדינמית טובה.

    דיפנדר הוא רכב טיולים מעולה, עם יכולת נהדרת בטיפוס מעלות, לתקל מדרגות סלע, להתגבר על דרדרת, ועוד.

     

  • תמורה למחיר

    המחיר גבוה, אבל מדובר ברכב איכותי ונעים ובעל יכולת שטח שמעט מתחרים יכולים להשתוות לה.

  • גרסאות ורמות גימור

    היצע הגרסאות של לנד רובר דיפנדר 2023 רחב מאוד, ולכולן הנעה כפולה ותיבה אוטומטית.

    לנד רובר דיפנדר מוצע בישראל בשלושה אורכי מרכב – גרסת 90 הקצרה (5 מק'), גרסת 110 הבינונית (5-7 מק') ובגרסת 130 הארוכה ביותר (8 מק').

    כל תצורות המרכב מוצעות עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ל' המפיק 200-300 כ"ס בהתאם לגרסה ולרמת הגימור.

    מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ל' המפיק 400 כ"ס מוצע במרכב 90 ו-110.

    גרסה היברידית-נטענת מוצעת רק במרכב 110 ולזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 404 כ"ס. סוללת 192 קוט"ש (15.4 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 43 ק"מ. לגרסה זו 5 מושבים בלבד.

     

  • בטיחות

    לנד רובר דיפנדר נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על מבוגרים וילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות. רמת גימור 'SE' מוסיפה התרעה על רכב בשטח מת עם תיקון היגוי, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק במבחן גרסת הדיזל עמדה על 8.6 ק"מ/ל',

    במבחן של גרסת הבנזין ,שכלל גם קטע ארוך בשטח, צריכת הדלק הייתה 5.7 ק"מ/ל'.

  • מה חדש בלנד רובר דיפנדר 2023

    השנה חלו שני שינויים בדגם: 1. לראשונה מצטרפת סדרת 130 (הארוכה ביותר) שלה סידור של שמונה מושבים. 2. סדרת 110 מוצעת לראשונה גם בגרסת פלאג אין (שמגיעה רק בתצורת חמישה מושבים).

  • סיכום

    רכב לרוצים לטייל הרחק ועמוק בשטח, אגב יכולת ואיכות נסיעה שרק הרכב הזה יכול להעניק.

     

     

לנד רובר דיפנדר גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג לנד רובר דיפנדר

כתבות ומבחני דרכים לנד רובר דיפנדר

ברשותך לנד רובר דיפנדר?

ציון ותגובת גולשים

לנד רובר דיפנדר מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5