לואיס המילטון שבר את בצורת הניצחונות שלו כאשר סיים ראשון במירוץ הגרנד-פרי היוקרתי של מונטה-קרלו. ערב המירוץ לא נראה אלוף העולם אופטימי במיוחד. הוא סיים שלישי במקצה הדירוג, אחרי ניקו רוזברג, כאשר שתי מכוניות המרצדס סבלו מתקלות. את המקום הראשון נטל דניאל ריקרדו ברד-בול שממשיכה להפתיע. על מסלול הרחובות הצר במונטה-קרלו כמעט בלתי אפשרי לעקוף, ולכולם היה ברור שהעמדה הבכירה של ריקרדו תתורגם כנראה לניצחון. במסיבת העיתונאים שאחרי מקצה הדירוג קיווה המילטון לגשם כדבר היחיד שיכול לעזור לו לשנות את התמונה.
פורמולה 1 - המילטון שר בגשם
צילום: מנהל
והמילטון אכן קיבל גשם. למעשה הגשם היה כה חזק עד ששבע ההקפות הראשונות במירוץ נערכו מאחורי מכונית קוצבת. ההקפות הראשונות לא נראו מבטיחות עבור הבריטי. ריקרדו ברח לפנים בעוד המילטון התעכב מאחורי רוזברג, שהציג קצב איטי (לא ברור אם הייתה תקלה במכונית שלו). בסופו של דבר, אפשר רוזברג להמילטון לעקוף ומכאן נערך מותחן טקטי בין הבריטי לאוסטרלי. ריקרדו עבר, כמו רב הנהגים, מצמיגי הגשם לצמיגי הביניים כשהגשם נחלש, בעוד המילטון הימר ונשאר על צמיגי הגשם שעם התייבשות המסלול פגעו בזמני ההקפה.
ריקרדו סגר במהירות על המילטון, כאשר הרעיון של מרצדס היה להעביר את אלוף העולם מצמיגי הגשם הישר לצמיגי סליקס (צמיגים לא מחורצים למסלול יבש) - ולא סתם לסליקס, אלא לצמיגים האולטרא-רכים החדשים שערכו בכורה במירוץ הזה. מבחינת תפישה, מדובר בצמיגים מאוד מהירים שאמורים להחזיק מספר הקפות קטן יחסית, אבל אף אחד לא ידע להעריך עד כמה ייטיב עימם המסלול הקריר.
פורמולה 1 - המילטון שר בגשם
צילום: מנהל
ריקדו באותם שלבים היה מהיר מהמילטון ונראה שהוא יכול יהיה להיכנס להחלפה לצמיגים יבשים ולחזור להוביל. הבעיה הייתה שרד-בול (שקראה לו להחלפה) החליטה ברגע האחרון ללכת על צמיגים מהתרכובת הסופר-רכה, ובכאוס לא-אופייני שנוצר בעמדה שלה המתין ריקרדו לצמיגים ובזבז זמן יקר. הוא יצא מאחורי המילטון כדי לקבל תזכורת עד כמה קשה לעקוף במונטה-קרלו.
ניסיונות התקיפה ההירואים שלו לא הועילו. באחת הפעמים המילטון אפילו חתך פניה וחסם את ריקרדו, אך למרות מחאות רד-בול לא נענש. אט אט הבינו ברד-בול שהמילטון, בניגוד לתחזיות, יצליח לסיים את המירוץ על צמיגי האולטרה-סופט. "כל דבר שתגידו לא יכול יהיה לנחם אותי" נשמע ריקרדו המאוכזב אומר בקשר לקבוצתו בסיום.
פורמולה 1 - המילטון שר בגשם
צילום: מנהל
שלישי סיים סרג'יו פרז במכונית המפתיעה של פורס-אינדיאה. הוא הקדים את סבסטיאן פטל המאוכזב בפרארי שלא נראתה מספיק טוב (קימי ראיקונן נאלץ לפרוש בשלבי הפתיחה אחרי פגיעה בגדר). פרננדו אלונסו במקום החמישי רמז שמקלארן אכן משתפרת, כאשר יחד עם בטון (תשיעי) הביאו נקודות לקבוצה בחגיגות יובל ה-50 שלה.
מאחור הדרדר רוזברג למקום השישי, כאשר על קו הסיום עקף אותו ניקו הולקנברג והוריד אותו למקום השביעי. שמיני סיים קרלוס סינז ג'וניור בטורו-רוסו לפני בטון, ופיליפה מאסה בוויליאמס.
פורמולה 1 - המילטון שר בגשם
צילום: מנהל
ריקרדו לא היה המאוכזב היחיד במונטה קרלו. בן קבוצתו וגיבור המירוץ בספרד מקס וורסטפן גילה עד כמה אכזרי מסלול הרחובות הצר כאשר סיים את המירוץ במפגש אכזרי עם הגדר. זאת יום אחרי שעשה דבר דומה במקצה הדירוג...
אבל אם נחזור לריקרדו, יש לו גם סיבות לחייך. נראה שאחרי שנתיים קשות, סוף סוף רד-בול חוזרת לתמונה והשיפור במנוע הרנו גורם לה להראות טוב יותר מפרארי.


גנרד-פרי מונקו
1. לואיס המילטון - מרצדס
2. דניאל ריקרדו - רד-בול
3. סרג'יו פרז - פורס-אינדיאה
4. סבסטיאן פטל – פרארי
5. פרננדו אלונסו - מקלארן
6. ניקו הולקנברג – פורס-אינדיאה
7. ניקו רוזברג - מרצדס
8. קרלוס סיינז - טורו-רוסו
9. ג'נסון בטון – מקלארן
10. פיליפה מאסה - וויליאמס

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג - 106 נק'
2. לואיס המילטון – 82 נק'
3. דניאל ריקרדו - 66 נק'
4. קימי ראיקונן - 61 נק'
5. סבסטיאן פטל - 60 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 188 נק'
2. פרארי - 121 נק'
3. רד-בול - 112 נק'
4. וויליאמס - 66 נק'
5. פורס-אינדיאה – 37 נק '