"יש שתי סיבות מדוע בחרנו להחליף את שמות הדגמים ל-718" מסביר דוקטור סטפן ווקבך. למרות שהוא נראה צעיר (ואם הייתי פחות מנומס הייתי אומר ילד), הדוקטור הוא סגן נשיא פורשה לאסטרטגיית דגמים והאחראי על "תכנית 718". "אם נסתכל על השנתיים האחרונות, הרחבנו מאוד את הגרסאות של הבוקסטר והקאיימן, והחלטנו שזה יהיה הגיוני לכנס אותם למשפחת דגמים חדשה. ולמה 718? בגלל הקשר ההיסטורי. בשנות החמישים והשישים היו לפורשה שתי מכוניות מירוץ מאוד מצליחות, 560 ספיידר ו-718. ל-718 היה מנוע 4 צילינדרים, כיום זה אמנם מנוע עם טורבו, אבל ההרגשה שלנו היא שהחיבור בין המכוניות מאוד ברור. נכון, יכולנו לקרוא להם '718 קופה' ו-'718 רודסטר' וחשבנו גם על כך, אבל אחרי 20 שנים השמות האלה מאוד מבוססים ורצינו רק לאגד אותם למשפחה".
"עד עתה מוקם הקאיימן כרכב הספורטיבי והיקר יותר ביחס לבוקסטר, והיה לו קצת יותר הספק ומומנט. הפעם החלטנו שלשניהם יהיו אותם נתונים ויחד עם זאת לחזור לתמחור הרגיל, שלנו ושל אחרים, בו הקופה זולה יותר מהפתוחה. אז הקאיימן תהיה כרטיס הכניסה שלנו למכונית הספורט עם מנוע מרכזי".
בחזרה לעתיד / ראיון עם אחראי תוכנית 718 של פורשה
צילום: מנהל
האם שקלתם מספרים נוספים?
"יש לנו 911 לדגם עם מנוע אחורי, 918 לסופר-ספורט, ועלתה השאלה מה לעשות עם מנוע מרכזי ומנוע קדמי. ההחלטה שלנו הייתה שמכוניות ספורט עם מנוע אחורי ומרכזי יהיו עם מספרים ושדגמים עם מנוע בחזית יהיה שם (פאנאמרה, למשל). האם כל סופר-ספורט תכונה '918'? קשה לדעת כי ב-25 השנים האחרונות היו לנו רק שלוש כאלה".
מה הם השינויים העיקריים ב-718 ביחס לבוקסטר?
"חיצונית המכונית עוצבה מחדש, ועברנו למנוע ארבעה צילינדרים מוגדש שמציע שיפור גדול במומנט. הנקודה השלישית היא שכיילנו מחדש את השלדה כדי להתאימה לפעולת מנוע הטורבו".
בחזרה לעתיד / ראיון עם אחראי תוכנית 718 של פורשה
צילום: מנהל
האם המעבר למנוע 4 צילינדרים לא יפגע בדימוי?
"זה יכול היה להתרחש אם היינו לוקחים מנוע מהקבוצה. אבל פיתחנו משהו ייחודי: בוקסר עם ביצועים טובים, ויש לנו היסטוריה של מנועי 4 צילינדרים. כרגע ההחלטה היא שה-718 תוצע עם 4 צילינדרים, ובקרוב תהיה קאיימן, וברור שאנו מדברים על GTS ו-GT4 וספיידר. אז זה לא סוף הסיפור".
מי היו אמות המידה במהלך הפיתוח?
"למרות שהיינו הטובים ביותר, ולכן הדגם היוצא היה אמת המידה, הסתכלנו גם על התחרות הקלאסית: SLK, 4Z, F-טייפ ו-TT; גם הם הביאו לשוק דברים נחמדים. האתגר הגדול שלנו היה לשלב את המנוע במכונית בלי לפגוע בפרופורציות וליצור צליל נכון, וזה תמיד יותר קשה עם טורבו. גם ב-911 עבדנו קשה כדי לקבל את הצליל של פורשה. זה בברור לא הצליל של ששת הצילינדרים, זה שונה, אבל זה ספורטיבי ויכול להפוך לסאונד הבא של פורשה ספורט. עם זאת השיפור גדול, והשילוב בין השלדה המשופרת למנוע המחוזק קיצר בנורבורגרינג את זמן ההקפה ב-15 שניות עם גרסת S, ונתון זה קרוב לזה של קיימן GT4".
בחזרה לעתיד / ראיון עם אחראי תוכנית 718 של פורשה
צילום: מנהל