שבועות ספורים לפני הגעת הגרסה המחודשת של פיג'ו 2008 לישראל, החלה לובינסקי - יבואנית פיג'ו לישראל - לשווק את ה-2008 היוצא עם יחידת ההנעה של הדגם המעודכן.
לפני כשלושה חודשים חשפה פיג'ו מהדורה עדכנית של רכב הפנאי הקטן שלה, שהוצג ב-2013. העדכון כולל עיצוב מעודכן ו"קשוח" יותר ופריטי אבזור חדשים ובעיקר - יחידת הנעה חדשה. מדובר ביחידת ההנעה המוכרת של קונצרן פיג'ו-סיטרואן - מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, טורבו, עם 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים.
ההבדל בביצועים, לעומת גרסת ה-1.6 ליטר היוצאת, מהותי - 10.3 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 188 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (רשמית) של 20.8 ק"מ לליטר. זאת, לעומת 11.2 שניות ל-100 קמ"ש, 189 קמ"ש ו-15.4 ק"מ לליטר בממוצע, בהתאמה, לעומת יחידת ההנעה היוצאת; בצריכת הדלק מדובר על שיפור של 35%.
הסיפור המעניין הוא שבימים אלו מוצע פיג'ו 2008 בגרסה חצי-מחודשת - עם העיצוב החיצוני המוכר, אך עם מערכת ההנעה החדשה. כמו בעבר, הגרסה החדשה תוצע בשתי רמות גימור: 'אקטיב-גו' שתעלה 124,000 שקלים ואקטיב שתעלה 125,000 שקלים. ההבדל ביניהן הוא בעיקר החישוקים ("15 מפלדה לעומת "16 קלים) ושמשות כהות.
פיג'ו 2008 טורבו כבר כאן, כמעט
צילום: מנהל
פיג'ו 2008 - לפני מתיחת הפנים
עם זאת, כרגיל בתקופה האחרונה אצל לובינסקי, המחיר הרשמי הוא רק נקודת מוצא למבצעים - ובמקרה הזה אפשר להעריך שבפועל תימכר גרסת ה'אקטיב' ב-120,000 -115,000 שקלים. יש להניח שהמחירים יישארו דומים עם הגעת הגרסה המחודשת.
פיג'ו 2008 טורבו כבר כאן, כמעט
צילום: מנהל