השנה היא 1966, ב.מ.וו חשפה את סדרה 02 החדשה – מתחרה של היצרנית הבווארית בפלח המשפחתי. "סדרה 02 סימנה את תחילתו של עידן מוצלח בתולדות ב.מ.וו, וגרסת הקופה היא אחת המכוניות החשובות שהפכו את ב.מ.וו למה שהיא היום... ה-2002 עמדה בראש המבחר... היא הייתה מכונית ספורט אותנטית וכנה, וזו ההזדמנות שלנו להוקיר לה תודה" אמר אדריאן וון הוידוק (Adrian van Hooydonk), סגן נשיא בכיר בסטודיו העיצוב של ב.מ.וו, במעמד השקת מכונית תצוגה חדשה - ב.מ.וו 2002 הומאז' - בקונרוקסו ד'אלגנז, האירוע היוקרתי באגם קומו באיטליה, אותו מנצלים לא פעם יצרני רכב להצגת מכוניות מיוחדות.
ב.מ.וו בהומאז' ל-2002
צילום: מנהל

ב.מ.וו לא מוסרת פרטים על הצד הטכני של מכונית התצוגה, אך ניתן לראות בבירור כי היא מבוססת על סדרה 2 - אולי לכבוד השקת ה-M2 החדשה. ולא, למרות שהיא מבוססת על דגם סדרתי בשלב זה אין לב.מ.וו כוונה להביאה לייצור, גם לא כמהדורה מוגבלת.
ב.מ.וו בהומאז' ל-2002
צילום: מנהל

העיקר במכונית שכזו, כמובן, הוא העיצוב. ה-2002 הומאז' מתכתב בעיקר עם גרסת הטורבו עתירת הניפוחים, כולל כיתוב הטורבו הבולט על הגריל. אך לא מדובר ברטרו, אלא יותר כמו פרשנות מודרנית למכונית האייקונית. אבל במקום להרחיב בנושא ניתן לתמונות ולסרטון המושקע שהכינה ב.מ.וו לדבר: