סוזוקי לא דיווחה אמת. נתוני צריכת הדלק של למעלה משני מיליון מכוניות שמכרה החברה ביפן אינם נכונים; תהליך הבחינה של צריכת הדלק נעשה באופן שאינו תואם את התקינה היפנית. אוסאמו סוזוקי, מנכ"ל סוזוקי אמר כי "החברה מתנצלת על כך שלא קיימנו את הכללים כפי שנקבעו על-ידי המדינה".
 
עם זאת, סוזוקי טוענת בתוקף כי לא רימתה בכוונה, וכי מזג האוויר הייחודי באזור בו ממוקמים המפעלים שלה גרם לכך שהתוצאות אינן נכונות. משרד התחבורה היפני הורה על פתיחת חקירה בתחום זה.
 
גם סוזוקי: נתוני צריכת הדלק אינם נכונים
צילום: מנהל 

יש לציין כי יצרן המכוניות סוזוקי אינו משווק את דגמיו בארה"ב מזה ארבע שנים, כך שחקירה של EPA (הרשות להגנת הסביבה) אינה צפויה. עם זאת, ומכיוון שחלק ניכר מהדגמים המדוברים הם (כמו אצל מיצובישי) אותם דגמי מיקרו, Kei Car, שיש להם הטבות מיסוי בגלל קוטנם וצריכת הדלק(...) שלהם, העניין חורג מסתם "נתון לא נכון".

המשך העלילה: מיצובישי, פולקסווגן
נשיא מיצובישי טסטורו איקאווה (Aikawa) וסגן הנשיא לאיכות המוצר, ריוגו נאקאו (Nakao), הודיעו על התפטרותם מתפקידם. ההתפטרות נעשתה בעקבות ההונאה בצריכת דלק שנמשכה 25 שנים, כללה (לפחות) את כל המכוניות שמכרה מיצובישי ביפן – והובילה לריסוק שוויה של החברה בחצי והשתלטותה של ניסאן עליה. מנכ"ל החברה ובעלי תפקידים נוספים צפויים לפרוש לקראת 24 ביוני, עם אספת בעלי המניות, הפעם בשליטה של ניסאן שרכשה 34% ממניות מיצובישי.
 
גם סוזוקי: נתוני צריכת הדלק אינם נכונים
צילום: מנהל 

פולקסווגן ביקשה משופט פדרלי בקליפורניה כי ימחק סעיפי אישום נגדה בתביעה שהגישה נגדה ממשלת ארה"ב על רמאות בנתוני הצריכה של מנועי דיזל. בתגובה לכתב התביעה, המתייחס למנועי 2.0 ליטר ו-3.0 ליטר, טוענת פולקסווגן כי הטענות על מנועי ה-3.0 ליטר אינן עקביות. החברה מציינת כי גם אם תתקבל בקשתה, הדבר לא ישנה את עיקרי ההסדר בעניין הזיוף. מספר מנועי ה-3.0 ליטר, הנמצאים גם במספר רכבי פנאי של פורשה, עומד על 85,000 יחידות, והם מהווים 14% מכלל 600,000 המנועים אליהם מתייחסת התביעה.