הוא רק בן 18, וכבר זכה לעמוד על המדרגה הגבוהה ביותר בליגה מירוצי הכביש הבכירה ביותר. מקס וורסטפן נכנס לספר השיאים של ליגת הפורמולה 1 כנהג הצעיר ביותר שניצח אי פעם מירוץ גרנד-פרי. בעצם, הוא גם הנהג הצעיר ביותר שאי פעם טיפס על הפודיום במירוץ גרנד-פרי. לא מספיק היסטוריה למירוץ אחד? אז הנה עוד – הוא גם ההולנדי הראשון שמנצח בזירה הזו. וכל זה קרה במירוץ הראשון שלו במדי רד-בול, ימים ספורים אחרי שבעלי הבית עשו חילופים והעבירו אותו מקבוצת הבת של רד-בול – טורו-רוסו. איזה "סיפתח" – פשוט לא יאומן!
וורסטפן עושה היסטוריה בספרד
צילום: מנהל
מקס וורסטפן חוצה ראשון את קו הסיום
ואיפה הייתה מרצדס בכל הסיפור? שאלה טובה. החיצים הכסופים היו המהירים בפער ניכר לאורך כל סוף השבוע, כאשר לואיס המילטון נוטל את עמדת הזינוק הבכירה במקצי הדירוג. ואולם עם מתן אות הזינוק פתח ניקו רוזברג בצורה עדיפה ועלה למקום הראשון. בפניה הבאה ניסה המילטון לעקוף אותו בחזרה. רוזברג לא ויתר והמילטון פגע בו מאחור. התוצאה? שתי מכוניות מרצדס עפו מן המסלול ופרשו מן המירוץ, למורת רוחם של הנהלת מרצדס הבכירה שהייתה נוכחת במירוץ.
את ההובלה נטל מייד דניאל ריקרדו שהשיג עם מכונית הרד-בול את המקום השלישי בהקפות הדירוג, כאשר וורסטפן מאחוריו. מאחורי שניהם ניצבו מכוניות הפרארי עם סבסטיאן פטל וקימי ראיקונן. כאן החל משחק אסטרטגיות: הנהגים המובילים של שתי הקבוצות (ריקרדו ופטל) בחרו בשלוש החלפות צמיגים בעוד וורסטפן וראיקונן הסתפקו בשתי החלפות. שניהם (וורסטפן וראיקונן) בחרו בצמיגים הקשים והעמידים יותר – וההימור שלהם השתלם. פטל, שהצליח לגבור על ריקרדו בזכות החלפות הצמיגים, לא הצליח להתקרב לראיקונן. זה האחרון ניסה ללא הועיל ללחוץ על וורסטפן, ואולם ההולנדי הצעיר לא נכנע ללחץ והצליח לחצות את קו הגמר ראשון לקול תשואות הקהל. בכך שבר וורסטפן בצורת ניצחונות של יותר משנה עבור רד-בול.
ואם זה לא הספיק עבור ריקרדו המאוכזב, שהוביל בשלבים הראשונים, תקר, הקפה לפני הסיום, גרר אותו להחלפה נוספת. למזלו הוא עדיין הצליח לסיים רביעי.
וורסטפן עושה היסטוריה בספרד
צילום: מנהל
המילטון ורוזברג. לא בדיוק החברים הכי טובים
חמישי סיים ואטרי בוטאס בוויליאמס, לפני קרלוס סיינז (טורו-רוסו), סרג'יו פרז (פורס-אינדיאה) פיליפה מאסה (וויליאמס), וג'נסון בטון שהביא עוד נקודות למקלארן המשתפרת. חברו לקבוצה, פרננדו אלונסו נאלץ לפרוש בשל תקלה דווקא במירוץ הביתי.
שלא במפתיע, במרצדס נראו פרצופים נרגזים ביותר בסוף המירוץ, ויהיה מעניין לראות איך החברה תתמודד עם היריבות בין שני הנהגים שלה, שעלתה לה במירוץ הזה, ועלולה לגרום בעיות נוספות גם בהמשך. גם בפרארי היו מאוכזבים מכך שלא הצליחו לנצל את הפרישה הזו לטובתם.

גרנד פרי ספרד
1.מקס וורסטפן - רד-בול
2.קימי ריאקונן - פרארי
3.סבסטיאן פטל – פרארי
4.דניאל ריקרדו - רד-בול
5.ואטרי בוטאס - וויליאמס
6.קרלוס סיינז - טורו רוסו
7.סרגיו פרז - פורס-אינדיאה
8.פיליפה מאסה – וויליאמס
9.ג'נסון בטון - מקלארן
10.דניל קוויאט – טורו-רוסו

אליפות העולם לנהגים
1.ניקו רוזברג - 100 נק'
2.קימי ראיקונן - 61 נק'
3.לואיס המילטון - 57 נק'
4.סבסטיאן פטל - 48 נק'
5.דניאל ריקרדו- 48 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1.מרצדס – 125 נק'
2.פרארי – 109 נק'
3.רד-בול – 94 נק'
4.וויליאמס - 65 נק'
5.טורו-רוסו - 26 נק'

וורסטפן עושה היסטוריה בספרד
צילום: מנהל