חברת המזרח, יבואנית לנד-רובר, החלה בשיווק הגרסה הפתוחה והמדוברת של לנד רובר ריינג' רובר אווק קבריולה. המכונית, אשר נחשפה בתערוכת לוס-אג'לס בנובמבר, הגיעה ארצה למטרות תצוגה בלבד. מדובר באב-טיפוס שמבצע סבב הופעות, שהגיע משוויץ וייצא לאנגליה אחרי שהלקוחות הישראליים יתרשמו ממנו.
ריינג' רובר אווק פתוח הגיע לישראל
צילום: רונן טופלברג, יצרן
המכונית הראשונות שמיועדות לשוק הישראלי יגיעו לכאן רק בספטמבר, אבל ההזמנות לרכב הייחודי כבר נרשמות. הרכב, שיוצע בגרסת 2.0 ליטר ו-240 כ"ס, משווק בשתי רמות גימור שמקבילות לרמה השנייה והרביעית בהיררכיה של האווק הרגיל. מחיר אווק פתוח ברמת גימור SE דיינמיק יהיה 498,000 שקלים, ואילו HSE דיינמיק יוצע ב-548,000 שקלים – זאת למול 459,000 שקלים ו-519,000 שקלים לגרסאות הסגורות המקבילות. חבילת Black, שנכללה ברכב התצוגה, תוסיף למחיר 21,000 שקלים. שתי הגרסאות מאובזרות למדי, וכוללות בין השאר ריפוד עור, תפעול חשמלי למושבים, פנסי קסנון ועוד.
ריינג' רובר אווק פתוח הגיע לישראל
צילום: רונן טופלברג, יצרן
רמי וקסמן, סמנכ"ל המזרח, מאמין שכבר השנה יימכרו בין שבעה לעשרה רכבי לנד רובר ריינג' רובר איווק קבריולט ובהמשך הקצב אף יעלה. כמו כן, בהמשך צפויה להצטרף להיצע גם גרסת דיזל.
בדרך לשיא
לפי וקסמן, לנד-רובר ישראל מצפה לשנת שיא ב-2016 עם חציית רף ה-300 יחידות, כאשר המטרה היא להתקרב ל-350 כלים. מדובר בעלייה משמעותית למותג - כמעט הכפלת המכירות ביחס ל-2015 - והציפייה היא להמשיך ולצמוח גם ב-2017. "בישראל צריכים לראות מכוניות על הכביש. זה יוצר אפקט שמגלגל קדימה את המותג, ככל שיראו יותר לנד-רובר זה ירים את המכירות", סיכם ווקסמן.
במקביל לאווק הפתוח הציגה חברת המזרח את לנד רובר דיסקברי ברמת האבזור Landmark (ציון דרך). מדובר בגרסה מהודרת במיוחד שנוצרה כדי לציין את סיום דרכו של דיסקברי 4; ייצורו יופסק השנה ובסופה יוצג היורש שיגיע ארצה כפי הנראה בתחילת 2017.
דיסקברי 4 לנדמארק עולה 720,000 שקלים ומצויד במנוע V6 דיזל (3.0 ליטר, 255 כ"ס) והוא עשיר בפרטים קטנים וייחודיים, החל מפסי גגון בצבע ייחודי, דרך עור בגוון "קאמל" ועד תיוג מיוחד.
ריינג' רובר אווק פתוח הגיע לישראל
צילום: רונן טופלברג, יצרן