במסתורי הלבנט - אוטו

במסתורי הלבנט

ראשי מזראטי מדברים על הלבנטה, היומרות והכיוון לעתיד

לכל מי שביקר בעמדה של מזראטי בתערוכת ז'נבה לא היה ספק בדבר החשיבות הגדולה שמייחסים שם ללבנטה, רכב הפנאי החדש. "הלבנטה תייצג בעתיד חמישים אחוזים מהמכירות שלנו" מסביר ג'וליו פסטורה, ראש מזראטי אירופה "אנחנו אומרים זאת פשוט על סמך השוק. יכול להיות שהיא אפילו תיטול נתח גדול יותר מהמכירות, כי תחום הפנאי עולה ב-10% בשנה. מה שברור הוא, שזו תהיה המכונית הכי נמכרת שלנו. המתחרים החזקים מבחינתנו הם בבירור הגרמנים. אבל לנו היה חשוב שהמכונית תשמור על ה-DNA של מזראטי. עם זאת מבחינת כמויות חשוב לנו לשמור על מכירות כלליות של פחות מ-100,000 מכוניות מזראטי. האקסלוסיביות חשובה לנו, ואנחנו לא מדברים רק על מכירות אלא היכולת לשמור על יחס של אחד לאחד עם הלקוחות".

"פיתוח רכב פנאי חדש לגמרי היה אתגר גדול עברנו". מצטרף לשיחה רוברטו קוראדי, האחראי על הפיתוח במזראטי "אנחנו אנושיים ובודקים מה עושים האחרים, אז בחנו היטב את המתחרים הגרמנים והחלטנו על המאפיינים שאנחנו אוהבים. בזמן הפיתוח בחנו אותם כל הזמן וזה עזר לנו לכיול העדין. מבחינה טכנית זו מכונית עם ארבעה חיבורים לכביש כמו כל מכונית. זה טכני ואת זה אנו יודעים לעשות. ההחלטה הקשה והחכמה הייתה להשתמש בקפיצי אוויר".
"זה מה שעזר לנו לשמור על האופי אותו רצינו להשיג. מבחינתנו אמות המידה בזמן הפיתוח היו הב.מ.וו X5 והפורשה קאיין. אחרי שבדקנו אותם החלטנו לשים בכל הגרסאות קפיצי אוויר ושליטה אלקטרונית בבולמים. כי רק כך נוכל לשמור על הצד הדינאמי ברמה המקסימלית".

הלבנטה נראה קטן. האם זה לא יפריע בתחרות?
"למרות ההופעה המידות דומות לקאיין. המטרה שלנו בבירור הייתה ליצור מראה קטן. כמו פורשה וב.מ.וו, גם אנחנו מתרכזים בכביש ולכן גם אם הריינג'-רובר ספורט הוא יריב בגלל התדמית, הוא לא באמת מתחרה".

זוכרים את הקובנג?

"הקובנג פותח למטרות תצוגה ובוסס על הג'יפ גרנד-צ'ירוקי. אחר כך החלטנו לייצר את הרכב באיטליה. לכן החלפנו ארכיטקטורה ופיתחנו את הרכב על בסיס מכוניות הסדאן שלנו. זה אפשר לנו להיות ברמה הגבוהה ביותר בצד הדינאמי. החלטנו להשתמש בבסיס של הגיבלי כי הוא מתאים יותר מהקוואטרופורטה. הפלטפורמה אפשרה לשמור על משקל נמוך ועזרה לקבל עיצוב מאוד אירודינאמי, שעם 0.30 CD הוא הטוב בקבוצה. הייתה הרבה עבודה על כך ולכן שמנו רצפה כמעט חלקה מתחת לרכב".

האם תשתמשו בעתיד בפלטפורמה החדשה של אלפא?
"אם נמצא שזה יתאים למכוניות שלנו אין סיבה שלא. כדאי לנצל כל מה שבא מתוך הקבוצה ונכון הנדסית. עם זאת כרגע אין החלטה בנושא".
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות