קוריאנית, משפחתית, סטיישן, דיזל, מתיחת פנים, ועוד בלבן - קבלו את קיה סיד המחודשת. נו, הרבה התרגשות לא תהיה כאן. אם אתם צרכנים, הישארו; הנרגשים משוחררים לשלבי.
קבוע ומשתנה
גם קיה מייצרת דגמים שונים בסגמנט זהה לארה"ב ולאירופה. המשפחתית סיד (2006) תוכננה ומיוצרת באירופה, מוגשת בהאצ'בק ובסטיישן, אין סדאן (בניגוד לפורטה), ויש גרסת ביצועים (פרו סיד).
מתיחת פנים לדור השני (2012) הוכרזה ב–2015, וכוללת יחידות תאורה ופגושים חדשים מלפנים ומאחור ומראות צד משודרגות עיצוב. בפנים איכות חומרים עדיפה ופתחי המיזוג חדשים. יש גם אבזור בטיחות עדכני, אך זה נעדר מהמפרט הישראלי.
לרגל ההתחדשות הפלגנו אילתה, ולטובת העניין הלכנו על סטיישן בחוץ, דיזל בפנים - וכאן מדובר בחידוש כפול: למנוע הספק ומומנט משופרים ונאים, עם 136 כ"ס ו–30.6 קג"מ (128 כ"ס ו–26.5 קג"מ בקודם), והתיבה היא רובוטית דו–מצמדית 7 הילוכים (אוטו', 6 היל' בקודם).
קיה סיד: מבחן דרכים (1.6 ל', דיזל)
צילום: יואל פלרמן
מסביב, בעיקר בפנים
סיד במקורה היא מכונית נאה, ועדכוני העיצוב (לד!) הוסיפו. הסטיישן, מצדה, אינה מסעירה כמו אחדות בז'אנר. האיכות הכוללת טובה, חומרי הדיפון חסונים ואף רכים למעלה, נוקשים ודקים מהאמצע ומטה. בקרת אקלים בולטת בחסרונה. לסיד בקרת שיוט ומגביל מהירות ומולטימדיה, הכוללת ניווט ובלוטות'. הנדסת האנוש טובה והכל מאורגן כיאות.
מושב הנהג נוח למדי, חלקו האחורי של הבסיס שוקע והתמיכה לגב התחתון חסרה. המרחב מאחור מצוין. מרווח הראש יספק גבוהים, ומרווח הברכיים טוב בזכות תנוחת הישיבה. זו עשויה להפריע לאחדים בנסיעות ארוכות. מרכז המושב לא נוח; צר מדי ומסעד שטוח.
והסטיישן: הטענה נוחה, נפח מכובד (528 ליטר), שיכול לתפוח לערך מסחרי (1660 ליטר). קיפול המושבים והחזרתם נוחים מאוד, ונצפו אבזרים לשיפור היעילות.
קיה סיד: מבחן דרכים (1.6 ל', דיזל)
צילום: יואל פלרמן
בדרכים, בעיקר בשיוט
תוואי הנסיעה פשוט: מתל אביב לאילת לכנס איגוד לשכות המסחר, וחזרה. מנוע הדיזל היה פרטנר מצוין; שקט יחסית, נינוח במהירות כביש 6 ועוד קצת, ורזרבות כוח יעילות לעקיפה. בדרך חזרה, בעלייה מצומת הערבה, אפשר המומנט הדשן קצב מצוין. צריכת דלק של כ–15 ק"מ/ל' התקבלה בנהיגה מעט מהירה מהמקובל. התיבה הרובוטית הדו–מצמדית (עם פקדים מאחורי ההגה) אינה מהירה כזו של פולקסווגן. בכביש המהיר וגם בעלייה הנ"ל זה לא הפריע, ואילו בעיר השילוב נעים יותר, בייחוד בזחילה ובחנייה.
הבולמים מעט נוקשים. נוחות הנסיעה בעיר סבירה, ורק בשיבושים קשים הניעור חודר. מחוץ לעיר המצב משתפר, והיא טובה גם על גלים וטלאים. אותה נוקשות אחראית גם ליכולת דינמית טובה, לנהיגה מהירה ובטוחה גם בפניות.
ההגה מסביר באלם מוחלט שזה לא מעניין אותו. להגה שלושה מצבים: קל מאוד - רק לחנייה ולנווה צדק; בינוני - סביר לעיר, לא מעבר; קשה - העדיף והנכון מחוץ לעיר. ההגה מדויק למדי, ובמצבו הקשה המעבר להפניה סביר יחסית.
פסקה מסכמת
קיה למשפחה מוגשת כאן בגרסת סטיישן יעילה. הדיזל רב–און ויעיל והתיבה הרובוטית מוסיפה, לא גורעת. במחיר סביר - 133,000 שקלים - מוצע רכב הרחוק מלרגש, אבל כזה שמציע שימושיות יעילה.
קיה סיד: מבחן דרכים (1.6 ל', דיזל)
צילום: יואל פלרמן