אודי מבצעת מתיחת פנים ל-A3, המכונית הקומפקטית בהיצע החברה. מתיחת הפנים מבוצעת לכל גרסאות הדגם, החל מגרסת שלוש הדלתות, דרך הספורטבק (חמש דלתות) ועד לגרסאות הסדאן והקבריולה.
אודי A3 מתיחת פנים - בישראל בסוף השנה
צילום: מנהל

אודי A3 המחודשת מיישרת קו עם עיצוב ה-A4 החדשה, כמה שמסתמן כקו העיצוב החדש של היצרנית הגרמנייה. יחידות התאורה חדשות לגמרי (קסנון כסטנדרט ולד כאופציה), השבכה הקדמית והפגושים חדשים גם הם והתוצאה הכללית אגרסיבית ודינאמית יותר. את ה-A3 תוכלו לרכוש עם תריסר צבעים, כאשר חמישה מתוכם חדשים לגמרי: שני גווני כחול, אחד צהוב, אחד אפור ואחד אדום. האחרון מיועד לבנות, כנראה.

גולת הכותרת בתא הנוסעים, כך אודי, זה לוח המחוונים הדיגיטלי. גודלו "12.3 שיכול להציג מחווני מהירות, סל"ד וכו' כמו בתצורה הקלאסית, או להיות כמסך ניווט גדול, לדוגמה. המעבר בין שני המסכים מבוצע על ידי לחיצה על כפתור בגלגל ההגה. חוץ מזה תמצאו כמו בעבר את צג מערכת המידע (MMI) בגודל "7 שקיבל ממשק תפעול חדש.
אודי A3 מתיחת פנים - בישראל בסוף השנה
צילום: מנהל
היצע מנועי אודי A3 המחודשת כולל שלושה לוגמי בנזין ושלושה לוגמי סולר. היצע מנועי הדיזל מתחיל ב-1.6 ליטר עם 110 כ"ס ועד 2.0 ליטר שיוצע עם שני הספקים: 150 כ"ס ו-184 כ"ס. לשוק המקומי שלנו, גרסאות הבנזין הן הרלוונטיות יותר, וגרסת הכניסה של לוגמי הבנזין היא לראשונה ב-A3, מנוע ה-1.0 ליטר, שלושה צילינדרים, טורבו, עם 115 כ"ס. אחריו בהיצע הוא מנוע ה-1.4 ליטר, טורבו, עם 150 כ"ס וסוגר את ההיצע ה-2.0 ליטר, טורבו, עם 190 כ"ס.

גרסאות נוספות
גם גרסת ה-S3 מקבלת שדרוג הספק וכעת מציעה 310 כ"ס ו-40.8 קג"מ (לעומת 300 כ"ס ו-38.7 קג"מ, בעבר). נתוני ביצועים לא נמסרו. ל-A3 המחודשת תהיה גם גרסאות ירוקות: הראשונה היא גרסת הפלאג-אין, ה-e-tron, זו תצויד במנוע 1.4 ליטר המוכר ובמנוע חשמלי כאשר ההספק המשולב הוא 204 כ"ס. הגרסה הנוספת הנה ה-g-tron, וזו לוגמת גז (או שואפת, אל תהיו קטנוניים). גם כאן יחידת הכוח היא מנוע ה-1.4 ליטר, רק שכעת הוא מפיק 110 כ"ס.

אודי A3 מתיחת פנים - בישראל בסוף השנה
צילום: מנהל

ה-A3 המחודשת מציעה שלל מערכות בטיחות, כדוגמת מערכת נהיגה אוטונומית לפקקי תנועה (traffic jam assist). זו עובדת בשילוב בקרת השיוט האדפטיבית (ACC). המכונית שומרת על מרחק בטוח מזו שלפניה (מעצירה ועד 65 קמ"ש) ואף לוקחת שליטה על ההיגוי. מערכת נוספת היא התרעת החירום (Emergency Assist) במידה והמכונית לא תזהה פעולת היגוי על ידי הנהג, המכונית תתריע ואם עדיין לא יהיה מענה - היא תבלום עד לעצירה מלאה. בנוסף תמצאו גם מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה (active lane assist) ומערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל.

אודי A3 המחודשת תחל שיווקה בעולם כבר בקיץ הקרוב. צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה לישראל, הודיעה כי ה-A3 המחודשת תגיע לישראל ברבעון הרביעי של השנה.
אודי A3 מתיחת פנים - בישראל בסוף השנה
צילום: מנהל