וולוו S60 פולסטאר בישראל - אוטו

וולוו S60 פולסטאר בישראל

ה-S60 הכי ספורטיבית מקבלת יותר סוסים ומקצצת זמנים בדרך ל-100 קמ"ש

לפני כחצי שנה הכריזה פולסטאר (Polestar), זרוע הביצועים של וולוו, על מהדורה משופרת ל-S60 פולסטאר (וגם לסטיישן V60). רשימת השינויים כוללת מנוע חדש וחזק יותר, ביצועים משופרים ושינויים במכלולי השלדה ביחס לדגם הפורש ולראשונה - גרסה זו מוצעת גם בישראל.
פולסטאר היא חטיבת הביצועים של וולוו, המייצרת גרסאות ספורטיביות לדגמי החברה. מדובר בפעילות בה החברה החלה לעסוק בשלוש השנים האחרונות, זאת אחרי עשרים שנות פעילות בתחום הספורט המוטורי. כרגע מציעה החטיבה רק דגם ספורטיבי אחד, ה-S60 - והיא איננה קיצונית כמו גרסאות הקצה של המתחרות הגרמניות (קרובה יותר ל-S4 מאשר ל-RS4, למשל). יחידת ההנעה ששכנה עד כה ב-S60 הייתה מבוססת על מנוע 3.0 ליטר טורבו (6 ציל', רוחבי) שהפיק 350 כ"ס (ב-5250 סל"ד) ו-51 קג"מ (ב-3000-4750 סל"ד). כל הארסנל הזה, בסיוע תיבה אוטומטית 6 הילוכים והנעה כפולה, הספיק בשביל להאיץ את השוודית מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות.
מתחת למכסה המנוע
כעת, נזקק הדגם המחודש ל-4.8 שניות – והוא עושה זאת באמצעות מכניקה שונה לגמרי. מנוע ה-3.0 ליטר הכריזמטי פינה את מקומו למנוע 2.0 ליטר, 4 צילינדרים וכפול מגדשים – מגדש טורבו ומגדש על – בו פגשנו כבר ב-XC90 החדש. התוצאה היא הספק גבוה יותר: 367 כ"ס (בדיוק כמו בגרסת הלייט של מרצדס C450 AMG, לה מנוע גדול יותר), אך זה מתקבל בסל"ד גבוה בהרבה (6000 סל"ד). למנוע החדש מומנט נמוך יותר – 47.9 קג"מ – והוא מוצע בטווח סל"ד מעט גדול יותר (3100-5100 סל"ד). ההנעה כפולה ולתיבה האוטומטית 8 הילוכים.
יש לציין כי נתון התאוצה שופר למרות עלייה של 61 ק"ג במשקל הרכב. וולוו מציינת כי בהשוואה ל-3.0 ליטר טורבו היוצא, למנוע החדש מגדש טורבו ושסתומי יניקה גדולים יותר, ולמשאבת השמן קיבולת גדולה יותר. אנשי וולוו מדווחים כי העומס על הסרן הקדמי הופחת ב-24 ק"ג, שינוי שנועד לשפר את התנהגות הכביש. בנוסף, הוקשחו גשרי החיזוק ובולמי הזעזועים.
בהמשך להצהרתה בעבר, מודיעה יבואנית וולוו לישראל על התחלת שיווק גרסת הפולסטאר בישראל. בשלב זה תוצע רק ה-S60 (ללא גרסת הסטיישן, V60) במחיר של 420,000 שקלים. המחיר והביצועים מציבים את ה-S60 פולסטאר אל מול ב.מ.וו 340i (שמחירה 420,000 שקל, ונזקקת ל-5.1 שניות ל-100 קמ"ש), מרצדס C450 היקרה (525,000 שקלים, 4.9 שניות - והיחידה, כרגע, שמצוידת בהנעה כפולה) ואינפיניטי Q50 עם מנוע 3.0 ליטר, שהושקה לפני ימים אחדים (399,000 שקל, 5.1 שניות).
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות