דין גופר, צעיר בן 19 מרעננה, הינו רוכב אופנועי סופרבייק 600 סמ"ק שהתחרה באליפות ה-ROSBK ברומניה וזכה להישגים חסרי תקדים כבר בעונתו הראשונה – הוא עלה על הפודיום בכל סבב וזכה במקום הראשון בקטגוריית ה"רוקיז 600" ובמקום השני בקטגוריית ה"סופרספורט".

כעת גופר עומד להפוך לישראלי הראשון שיתחרה באליפות ה-European Junior Cup, המהווה מקפצה לליגת הסופרספורט העולמית ובה משתתפים הרוכבים הצעירים המבטיחים בעולם. למעשה, זו הפעם הראשונה בה רוכב עם שנת ניסיון מקצועני אחת מתקבל לליגה הנחשבת.

גופר הוא סיפור הצלחה יוצא דופן: מגיל צעיר הוא סבל מהפרעת קשב וריכוז, והתקשה מאוד בלימודים. את הריכוז מצא בפעילויות ספורטיביות, תחילה כרוכב סוסים ולאחר מכן כרוכב אופנועים. כבר כרוכב סוסים הוא הפגין כשרון אדיר וזכה באליפות ישראל פעמיים. מסוסים עבר לאופנועים, ובאופן נדיר לרוכב מקצועי ברמה העולמית – ושאינו מפתיע בהתחשב בחוסר הפיתוח של הספורט המוטורי המקומי – החל לרכוב על דו-גלגלי רק כשהוציא רישיון בגיל 16. הוא נרשם לקורס רכיבה מתקדמת בו פגש את ניב חיימי, שמאוחר יותר הפך למאמנו האישי.

גופר החל להתאמן במסלול בכוכב יאיר (ז"ל), על מנת להתחרות בליגות המירוצים שהיו אמורות להיפתח בישראל – מה שכמובן לא קרה. הוא הספיק להתחרות במירוץ המוטוקרוס הבודד שנערך בווינגייט לפני מספר שנים, לפני שנסע לנסות את מזלו במרוץ בודד בליגת הסופרבייק הרומנית שנערך ביוון.

למרות חוסר ניסיונו, מסלול רטוב ואופנוע שכור, הוא סיים במקום השני בקטגוריית הרוקיז והחליט להמשיך להתחרות באליפות במימון של אביו. לאחר מירוץ נוסף החליט להשתתף בשתי קטגוריות בו זמנית, וכאמור – זה השתלם בגדול; בסיומם של שמונת המירוצים גופר זכה במקום הראשון בקטגורית הרוקיז ובמקום השני בסופרספורט (הישג מרשים במיוחד בהתחשב בכך שפספס מירוץ אחד בקטגוריה), והחל לנהל מגעים עם סבב ה-European Junior Cup, אליפות לרוכבים עד גיל 21 המהווה מדרגה לליגות הבכירות יותר.

אנחנו ב'אוטו' מאחלים לדין בהצלחה בהמשך דרכו, מקווים שיזכה להשיג ספונסרים – ומחזיקים אצבעות שיגשים את שאיפותיו: להגיע לפסגה של הספורט, MotoGP, בתוך חמש שנים.