הנהגים הוותיקים עוד זוכרים בוודאי את הפרסומות לצמיגי אליאנס, ששיבחו את התאמת הצמיג שיוצר בישראל למזג האוויר והכבישים בישראל, אך כבר שנים שאליאנס אינה מייצרת צמיגים למכוניות נוסעים. זה לא שהחברה יצאה מתחום הצמיגים, אלא עברה להתמקד בנישה של צמיגים לטרקטורים חקלאיים וכלי עבודה.
שלא כמו תחום צמיגי מכוניות הנוסעים, בו התחרות חריפה מאוד - תחום הצמיגים החקלאיים נחשב רווחי יחסית. זו, כנראה, הסיבה שגרמה לענקית הצמיגים היפנית יוקוהמה (יצרן הצמיגים השמיני בגודלו בעולם, עם מחזור מכירות של 5.2 מיליארד דולר ב-2015) להתעניין באליאנס, ובסופו של דבר לרכוש אותה בסכום של 1.2 מיליארד דולר - סכום מכובד לכל הדעות כשלוקחים בחשבון שהיקף המכירות של אליאנס נע בסך הכל, לפי ההערכות, סביב חצי מיליארד דולר בשנה.
אליאנס נרכשת על ידי יוקוהמה
צילום: מנהל
שוק הצמ"ה הוא תחום העיסוק העיקרי של צמיגי אליאנס

הסכום הזה מרשים עוד יותר כאשר נזכרים בהיסטוריה של אליאנס, שבשנת 1993 הגיעה למצב של פשיטת רגל, ובשנת 2005 נסחרה בבורסה לפי ערך של 50 מיליון שקלים בלבד. בשנת 2007 היא נרכשה על ידי קרן השקעות אמריקאית ורוכש הודי ב-50 מיליון דולר, ובשנת 2013 נרכשה על ידי קרן השקעות אחרת בסכום המוערך בכ-500 מיליון דולר. ללא ספק, גרף שמטפס בשיפוע נאה...
אחת הסיבות לצמיחה המרשימה היא שני מפעלי יצור גדולים בהודו שצורפו לאליאנס (תחת חברת אחזקות בשם ATG), שם מבוצע כיום רוב יצור הצמיגים של הקבוצה. למעשה, רק כרבע מהיקף היצור מתבצע במפעל בארץ, בו מועסקים 650 עובדים.
ככל הנראה המניע העיקרי של יוקוהומה לרכישת אליאנס הוא הרצון להרחיב את היצע המוצרים שלה. כיום עוסקת יוקוהמה בייצור צמיגים למכוניות נוסעים ולמטוסים, גם אל תחום החקלאות וכלי העבודה, שנחשב כאמור לרווחי בהרבה מתחום צמיגי מכוניות הנוסעים.
אליאנס נרכשת על ידי יוקוהמה
צילום: מנהל
אולי הזמנת הצמיגים לבאטמוביל, אותה קיבלו אנשי אליאנס מהפקת הסרט "באטמן מול סופרמן", היא זו שהדליקה את היפנים?