ב.מ.וו ישראל החלה בשיווק המיני קלאבמן החדשה, אשר הוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2015. הקלאבמן היוצאת והמאוד מיוחדת לא זכתה להצלחה בשוק המקומי (2008) ויבואה ארצה דעך אט אט (בייחוד עם הגעת הקאנטרימן). עם זאת, הדגם החדש הרבה יותר שגרתי בתפיסה ופחות מאתגר את העין מזה היוצא.
הקלאבמן החדשה היא המיני הגדולה בהיסטוריה - המידות גדולות משמעותית לעומת העבר ולעומת גרסת ה-5 דלתות של מיני קופר הנוכחית. ביחס לאחרונה, הקלאבמן ארוכה ב-27 ס"מ (425 ס"מ) רחבה ב-7 ס"מ (180 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים ארוך ב-10 ס"מ (267 ס"מ). למעט נתון האורך, מדובר בנתונים בקנה מידה משפחתי-קומפקטי - המציבים אותה מול אודי A3 ספורטבק ומרצדס A קלאס. למעשה, הקלאבמן ארוכה ורחבה אפילו מרכב הפנאי, מיני קאנטרימן הנוכחי.
מיני קלאבמן בישראל
צילום: מנהל
כמו המיני הרגילה, כך גם הקלאבמן מוצעת עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין (3 צילינדרים) עם 136 כ"ס (ההאצה למאה קמ"ש תארך 9.1 שניות ונתון המהירות המרבית עומד על 205 קמ"ש) והוא ישודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. גרסה זו תעלה 215,000 שקלים.
260,000 שקלים כבר יקנו את גרסת הקופר S. זו מגיעה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין (4 צילינדרים) עם 192 כ"ס (7.1 שניות ו-228 קמ"ש). חטיבת כוח זו תשודך כאן - לראשונה במיני כלשהי - לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
מיני קלאבמן בישראל
צילום: מנהל
כרגיל, תוצע המיני עם מערך המולטימדיה העגלגל במרכז הרכב ועם אפשרות בחירה בין מצבי הניהוג (מערכת פרפומנס קונטרול לחלוקת כוח בין הגלגלים הקדמיים תהיה תקנית בקופר S). תמורת תשלום נוסף, ניתן יהיה לקבל מתלים ספורטיביים יותר או אדפטיביים, הניתנים לכוונון.
כן יוצעו גרסאות הקלאבמן עם בקרת אקלים מפוצלת שלה פתחים מאחור, בלם חנייה חשמלי, מפתח חכם, דלתות אחוריות בעלות פתיחה חשמלית (באמצעות הינף כף רגל), חישוקי "17, בקרת שיוט ותאורת לד מלאה.
מיני קלאבמן בישראל
צילום: מנהל