ב-2011 שברולט הטילה פצצה על עולם מכוניות השרירים, עת הציגה גרסת ZL1 לקמארו עם לא-פחות מ-580 כ"ס, נתונים שטרפו את הקלפים בקטגוריה והביאו למירוץ חימוש בלתי נגמר. הגרמנים של אודי-מרצדס-ב.מ.וו חוו את אותו דבר מספר שנים קודם לכן עם גרסאות יותר ויותר חזקות למכוניות הסלון שלהם (ה-E63 AMG, M5 ו-RS6), מירוץ שהסתיים בפרישה הדדית, התמקדות בהתנהגות והתייצבות על כ-600 סוסים "צנועים".
אבל האמריקאים לא ממש ידעו איך להפסיק את מירוץ החימוש שלהם, והיה זה אך צפוי שהאומה ששמה מהירות בקו ישר מעבר לשכל הישר תוציא את העניין מכלל שליטה; זה התחיל עם גרסה עוד יותר חזקה לפורד מוסטנג GT500, שניסתה להוריד 662 כ"ס לגלגלים האחוריים דרך סרן חי (מיותר כמעט לציין, אבל היא לא ממש עשתה זאת בחינניות), ונגמר בגרסת Hellcat מוטרפת לדודג' צ'אלנג'ר, עם 707 כ"ס – מכונית שזכתה אף היא לביקורות פושרות בשל יכולת בינונית בפניות.
שברולט קמארו ZL1: עשרה הילוכים, 640 כ
צילום: מנהל
כעת מציגה שברולט את גרסת העל שלה לקמארו החדשה, אבל במקום להציג רף חדש של סוסים, מניחה את המושכות (לא יכולנו להתאפק...) ו"מסתפקת" ב-640 כ"ס ו-88.5 קג"מ. התחום היחיד שמעמיד כאן שיא חדש הוא תיבת ההילוכים האוטומטית, שתכלול לא-פחות מעשרה הילוכים (!) – אולם באופן משעשע, זו פותחה בשיתוף עם היריבה המושבעת פורד ותופיע בדגמים נוספים של שתי החברות.
במקום להתמקד בביצועי מיאוצים כמו שעשה הדגם הקודם, שברולט מצהירה שה-ZL1 החדשה תוכננה כדי לתת מענה גם לחובבי דראג וגם לחובבי מסלולים מפותלים, בסיוע מתלים אלקטרו-מגנטיים, דיפרנציאל אלקטרוני, כיול אווירודינמי מוקפד ובלמי 'ברמבו' ענקיים (380 מ"מ ו-6 בוכנות לקאליפר מלפנים, 355 מ"מ ו-4 בוכנות מאחור).
שברולט קמארו ZL1: עשרה הילוכים, 640 כ
צילום: מנהל
שברולט מספרת על דיפיוזרים, ספוילרים וכונסי אוויר שפותחו בעזרת ידע שנרכש בנורבורגרינג, מושבי 'רקארו' שתוכננו במיוחד עבור המכונית וצמיגי 'גודייר' איגל F1 סופרקאר במידות נדיבות-מאוד (305 מ"מ מאחור ו-285 מ"מ מלפנים על חישוקי "20).
את השלדה ומנוע ה-V8 בנפח 6.2 ל' המוגדש חולקת ה-ZL1 עם קאדילק CTS-V, ובזכות ממדים קטנים מבעבר, מתלים קלים יותר ושימוש נרחב באלומיניום, מציגה ירידת משקל של כ-90 ק"ג ביחס לדגם המוחלף.
שברולט קמארו ZL1: עשרה הילוכים, 640 כ
צילום: מנהל
שברולט טרם פרסמה נתוני ביצועים, אך בכירי החברה טענו שה-ZL1 החדשה מהירה יותר סביב המסלול מהגרסה ממוקדת-המסלול של הדור הקודם (ה-Z/28), ומאיצה מהר יותר מה-ZL1 היוצאת (שהגיעה למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות בלבד). יהיה גם קל יותר לאמת את הנתונים המוצהרים בדור החדש, בזכות בקרת שיגור המאפשרת לבחור את סל"ד הזינוק המקסימלי בהתאם לאיכות הסלילה וכמות האחיזה במסלול הספציפי.
השיווק יתחיל לקראת סוף 2016, והמחיר בארה"ב צפוי להיות נמוך מ-60 אלף דולר. ואם זה לא מספיק לכם, תשמחו לדעת שסדנת קאלאוויי, שאת הקורבט C6 המוגדשת שלה בחנו בעבר, הודיעה כבר עתה כי היא מציעה קיט לחיזוק ה-ZL1 שיעלה את הספקה ל-740 כ"ס בסיוע סופרצ'ארג'ר מוגדל. פתרון מצוין עבור אלו ש-640 כ"ס לא מספיקים כדי לפתור להם את רגשי הנחיתות.
שברולט קמארו ZL1: עשרה הילוכים, 640 כ
צילום: מנהל