בג'נרל מוטורס מייחסים חשיבות רבה להשקת הדגמים החדשים שלהם, אפילו במדינה בגודלה של ישראל. לכבוד אירוע ההשקה שערכה יבואנית דגמי ג'נרל מוטורס לישראל, UMI, לארבעה דגמים – שברולט ספארק, מאליבו, אקווינוקס וקמארו – הגיעו לכאן מספר בכירים של הענק האמריקאי, ובראשם מייק דוורו (Devereux), סגן נשיא ג'נרל מוטורס לשיווק, מכירות ושירות. ניצלנו את ההזדמנות לשיחה על עומק השינויים בג'נרל מוטורס.

ארבעה מותגים
"מאז פשיטת הרגל יש לנו ארבעה מותגים בארה"ב עם רשת סוכנים חזקה, ואנחנו פועלים לחזק את קאדילק. למעשה, יצרנו חברה חדשה שדואגת שהמותגים שלה יהיו בריאים ויפעלו נכון". מתייחס דוורו להתמקדות של הקונצרן: "אנחנו סוגרים מפעלי ייצור באוסטרליה, באינדונזיה וברוסיה, שברולט יצאה מאירופה כדי לאפשר מיקוד באופל; לא נפעל עם כל המותגים בכל מקום בעולם. ג'נרל-מוטורס רוצה להיות יצרן בעל ערך – לא בהכרח עם נתח השוק הגדול ביותר או מספרי המכירות המובילים – כזה שיעניק את התשואה הטובה ביותר למניה. חלק מההשקעות שלנו במותגים יחזירו 30 או 20 אחוזי רווח וחלק 5 לטובת השקעה לטווה הארוך. כדי לעמוד ביעדים אלה, נדרשים מאתנו מיקוד ומשמעת בתחום ההשקעה, אבל כאשר אנו משקיעים היום, הדבר נעשה במלוא העצמה – וזה ההבדל בין החברה של פעם לזו של היום".
סגן נשיא GM:
צילום: רונן טופלברג

בעבר הייתה תחושה שהשקתם מוצרים לא בשלים ואז תיקנתם אותם על הדרך. האם זה השתנה?
"החברה מתמקדת היום באיכות בצורה שונה לגמרי מאשר בעבר והיא הרבה יותר בוגרת. אפשר לראות זאת אפילו בהשקה של הטראקס, עימו זכינו לראשונה בפרסים על איכות ובציונים טובים ב-JD פאוור. האם היו בעיות בתיבות בקרוז? כן, אבל תיקנו אותן, והשאיפה שלנו היא להגיע לאפס תקלות – וכאשר זו המטרה, הדברים נעשים אחרת. כשאנו מדברים על 'אחריות מושלמת' אנחנו עושים דברים שלא עשינו בעבר; אנחנו מקיימים הרבה יותר פגישות ושיחות יומיומיות בהן אנו מנסים לעקוב אחרי כל מוצר וסימפטום. אם נתייחס לכל בעיה כעניין של חיים ומוות נפתור אותה מהר, וזו הרוח בחברה היום".

רוב המותגים עושים היום רעש עם גרסאות קצה חזקות. מה אתכם?
"השתמשנו ב-SS בעבר לגרסאות ספורטיביות, אבל אני מסכים שיש מקום להוסיף גרסאות-על למכוניות הרגילות. קאדילק עושה זאת היום עם ה-V ובהולדן עשינו זאת ויש מקום לכך גם בשבי".

ובחזרה לאזורנו
לשיחה מצטרף גם איאן ניקולס, נשיא ג'נרל מוטורס דרום אפריקה וסאב-סהרה (האזור בו ישראל ממוקמת לפי GM), שמסביר מדוע נדרש זמן רב כדי להביא לכאן ספארק אוטומטית.
סגן נשיא GM:
צילום: רונן טופלברג
"תחום ה-A השתנה דרמטית" מציין ניקולס, "ישראל קיבלה את המכונית האירופאית ואז הקטגוריה השתנתה. הבעיה הייתה שהשינויים התרחשו לא רק בשוק שלכם. ייתכן שג'נרל-מוטורס הישנה לא הייתה קשובה מספיק, אבל לא צפינו שהמעבר לקטנות-אוטומטיות יהיה כה מהיר. זה קרה גם באפריקה".

למה לקח לקמארו כל כך הרבה זמן להגיע? ומה עם הקורבט?
"מדובר בשני אייקונים חשובים לשברולט. נראה לנו כי שברולט קמארו מתאימה יותר לשוק הישראלי, אבל לא צריך לראות בכך צעד אחרון בתחום. כבר דיברנו על כך שיש עוד מוצר (קמארו פתוחה; א.ש) בדרך ויהיו עוד דגמים וגרסאות. לא נגיד הכל ביום אחד, אבל אני כן מצטער שלא הבאנו את הקמארו קודם".

עד כמה חשובה מכונית כזו באזור שאתה מנהל?
"זה יוצר את הכמיהה למותג. בסוף היום הקרוז היא שתתאים לדרישות הלקוח, אבל הוא תמיד יחשוק בקאמארו וזה חשוב. זה חשוב כדי ליצור אשראי עולמי למותג, וזו הצהרה עליו ועל הטכנולוגיות שלו ועל כך שיגיעו גם למוצרים עממיים".
סגן נשיא GM:
צילום: רונן טופלברג