סאנגיונג חשפה בז'נבה את סאנגיונג טיבולי XLV – גרסת אקסטרה-לארג' לטיבולי המוכר והחדש-יחסית. למרות שהאותיות XL אכן מרכיבות את שמה של הגרסה החדשה, מקור השם דווקא נובע ממקום אחר – eXciting smart Lifestyle Vehicle.
הרעיון המרכזי מאחורי הטיבולי XLV, לפי סאנגיונג, הוא הגדלת קיבולת תא המטען. לפי דפי הנתונים, נראה שמהנדסי סאנגיונג הצליחו במשימתם – תא המטען של ה-XLV גדל ב-70% (!) לעומת הטיבולי המוכר. במספרים, מדובר על הגדלת נפח תא המטען מ-423 ליטר בטיבולי השגרתי (לו אחד מתאי המטען הגדולים ביותר בסגמנט, אגב - שני רק להונדה HR-V) לכדי 720 ליטר – גדול כמעט כמו של מיצובישי אאוטלנדר (769 ליטר)! בהחלט נתון מרשים, רק שבניגוד לאאוטלנדר ה-XLV יוצע בשלב זה עם חמישה מקומות ישיבה בלבד.
סאנגיונג טיבולי XLV
צילום: מנהל
עניין העיצוב שנוי במחלוקת. אחרי שנים בהם הורגלנו לקו הדגמים מאותגר-עיצובית, נדמה היה לנו שהצליח למעצבי סאנגיונג עם הטיבולי. לצערנו, נראה שעם ה-XLV חזרו המעצבים לסורם וקלקלו את עיצובו הטיבולי הנאה, בעיקר מאחור. השינוי המבני שנעשה בטיבולי XLV מתמקד בהארכה ניכרת של המרכב ב-24 ס"מ (מ-420 ס"מ ל-444 ס"מ) מחד, בעוד שכל יתר המידות נותרו על כנן מאידך; בסיס הגלגלים נותר כשהיה (260 ס"מ) וכך גם ממד הרוחב (179.5 ס"מ). ממד הגובה, לעומת זאת, גדל מעט (ב-1.5 ס"מ, לכדי 160.5 ס"מ).
התוצאה היא שהמראה השרירי והאגרסיבי של הטיבולי המקורי פינה את מקומו לטובת מראה גמלוני ומסורבל, עם צדודית מגושמת למראה. יחד עם זאת, נגיעות עיצוביות שונות (בתי הגלגלים המנופחים, חישוקי ה-"18, פסי הגג וגימור הפלסטיק השחור והמעובה בחלקו התחתון של המרכב) מקלות מעט על התוצאה התוצאה הסופית, ומצילות את ה-XLV מתיאורי כיעור שונים. אפשר לומר שה-XLV נראה בעיקר גדול ו"מכובד" ליד אחיו הקטן.
סאנגיונג טיבולי
צילום: מנהל
יחידות ההנעה נותרו כבדגם הרגיל. ההיצע מבוסס על שני מנועים - אחד בנזין ואחד טורבו-דיזל, שניהם בנפח 1.6 ליטר - עם תיבה ידנית או אוטומטית (6 הילוכים, בשני המקרים). כמו כן, ה-XLV זמין הן בגרסת הנעה קדמית והן בגרסת הנעה כפולה (כשזו, האחרונה, מצוידת גם במתלה אחורי שונה). בהתייחס ל-XLV בגרסה המקבילה לטיבולי המשווק בישראל – בנזין, אוט', הנעה קדמית – נגלה כי צריכת הדלק הממוצעת ב-XLV עומדת על 13.1 ק"מ לליטר, לעומת 13.9 ק"מ לליטר בטיבולי הרגיל. מדובר בהבדל של כ-5% הנובע מתוספת המשקל (45 ק"ג).
מטלקאר, יבואנית סאנגיונג לישראל, נמסר כי טרם נתקבלה החלטה בנוגע לייבוא הטיבולי XLV לישראל.
סאנגיונג טיבולי XLV
צילום: מנהל