למרות התדמית הטכנולוגית שהיא מקדמת, אודי לא ממש בולטת בתחום ההיברידי. היא נכנסה לתחום ההיברידי מאוחר יחסית – רק ב-2009 אז הציגה את ה-e-tron קונספט – ומאז היא מתקדמת בעניין באיטיות. היא הציגה גרסאות היברידיות סדרתיות ל-A3 שנת 2012) ול-R8, ועכשיו מגיע תורו של אודי Q7 החדש, שנה לאחר הצגת הדגם. מדובר בגרסת דיזל פלאג-אין היברידית, או בשמה המלא - Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro.

מבחינת המראה, הגרסה ההיברידית מסתפקת בשינויים קלים בלבד, כשבתא הנוסעים מספר פסים כחולים (צבע המהווה מוסכמה בסימון דגמים היברדיים) ותצוגת זרימת אנרגיה ומצב סוללה במסך המרכזי הם הבדלים הבולטים. את הרכב תלווה אפליקציה בשם e-tron connect, שבאמצעותה ניתן לשלוט מרחוק על תהליך הטענת הסוללה ברכב ועל בקרת האקלים.
אודי Q7 E טרון
צילום: מנהל

אבל עיקר החדשות הן כמובן בגזרה המכאנית: אל מנוע ה-V6 דיזל, 3.0 ל', המוכר של אודי, מצורף מנוע חשמלי לתפוקה כוללת של 373 כ"ס ו-71.3 קג"מ. המנוע החשמלי ניזון מסוללה בנפח 17.3 קילוואט-שעה, המעניקה לרכב המגודל טווח חשמלי של 56 ק"מ (האמת – טווח מעט מאכזב לאור נפח הסוללה). זמן הטעינה משקע תעשייתי הוא שעתיים וחצי. ההנעה היא לכל ארבעת הגלגלים, בעזרת מערכת ‘quattro’ המוכרת של המותג, והביצועים מכובדים: התאוצה ל-100 קמ"ש תארך 6.2 שניות.

בזכות הטווח החשמלי המכובד, מתקבלת צריכת דלק (רשמית) מדהימה – 55.5 ק"מ לליטר – ואודי טוענים שהטווח החשמלי הגדול יאפשר לבצע את רוב הנסיעות היומיומיות ללא פליטת מזהמים.
אודי Q7 E טרון
צילום: מנהל

בהודעה לעיתונות מתגאה אודי כי ה-Q7 ההיברידי הוא ה-SUV דיזל הנעה כפולה הראשון בעולם, ולא במקרה היא מדייקת כל כך בתיאור. הרי ממש עכשיו החלה וולוו לשווק את ה-XC90T8 שמלבד הבחירה במנוע בנזין, מציג נתונים דומים מאוד – הספק כולל של 400 כ"ס, 5.6 ש' למאה, ולמרות סוללה קטנה יותר (9.2 קילוואט-שעה) מציע טווח חשמלי של 41 ק"מ.

השיווק של אודי Q7 ההיברידי יחל בתחילת חודש מרץ, והכלים הראשונים ימסרו ללקוחות בקיץ.

אודי Q7 E טרון
צילום: מנהל