ב.מ.וו תחשוף בתערוכת ז'נבה הקרובה את הגרסה הכי חזקה אי-פעם של ספינת הדגל שלה, ב.מ.וו סדרה 7, ולראשונה תצמיד לשמה את האות המחייבת M. אומנם לא מדובר ב-M7, אלא בתוספת M כסיומת לשם - M760Li - ועדיין.
ואם אתה שואל את עצמך "למה?" או תוהה בנאיביות אם 4.4 שניות ל-100 קמ"ש (הנתון של גרסת ה-750i) זה לא מספיק מהר, נמליץ לך להימנע הפעם משאלות פילוסופיות מסוג זה. שיקולי רציונאליים לא משחקים תפקיד במכוניות כאלו. מה "צריך" פשוט לא רלוונטי.
קהל המטרה הוא במילא קהל שהפרוטה מצויה בכיסו (ויש לו הרבה פרוטות, או חבילות של שטרות במזוודה) ובמקרים רבים פשוט מחפש את הגרסה "הכי הכי" של הדגם "הכי-הכי". למרצדס ישנה S65 AMG, לאודי יש S8 Plus – וכעת, לראשונה, תהיה לב.מ.וו גרסה מקבילה, הנושאת את האות M.
ב.מ.וו M760i - פאר איMתני
צילום: מנהל
לאור התחרות, מפתיע שרק עכשיו –אחרי כמעט 40 שנות סדרה 7 – מציגה ב.מ.וו גרסת "ביצועים" לספינת הדגל שלה. נדמה שבב.מ.וו ניסו עד היום להישאר נאמנים למסורת ולהעניק את האות M רק לדגמים ספורטיביים; עם כל הכבוד ליכולותיה הדינאמיות של ה-7, ספורטיבית היא לא – לא עם נתון אורך של מעל 5 מטר ולא עם משקל עצמי של כ-2 טון. זו גם ככל הנראה שהאות M מגיעה כאן כתוספת ל-760Li (ולא כ-M7) - להבהיר כי מדובר בגרסה חזקה וביצועיסטית, אבל לא מכונית עם אספירציות ספורטיביות באמת. מעבר לעובדה שמדובר במהלך מתבקש, בשנים האחרונות כבר הוצעו ערכות M (עיצוביות בעיקר) לסדרה 7 ומעל לכל – אם כבר יש מנוע מוכן על המדף, אז למה לא?
ב.מ.וו M760i - פאר איMתני
צילום: מנהל
המנוע החדש הוא הגדול ביותר שהתקינה ב.מ.וו בסדרה 7 אי-פעם – V12 בנפח 6.6 ליטר, עם שני מגדשי טורבו (סטנדרטיים, סינגל-סקרול); עד היום כבר צוידו גרסאות ה-760i במנועי V12 מוגדשים, אך לאלו היה נפח של 6.0 ליטר "בלבד". למנוע ה-6.6 ליטר הספק של 600 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-81.5 קג"מ כבר ב-1500 סל"ד, היורדים לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם 8 היל'. תחנת הכח הזאת תאיץ את 2255 הק"ג של ה-7-הכי-הכי ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש, או 305 קמ"ש ללא ההגבלה (הסרת ההגבלה היא בתוספת תשלום). מדובר בנתונים מהממים בכל קנה מידה, אך יש להזכיר כי אלו עדיין לא הביצועים הכי טובים בסגמנט (האודי S8 Plus, מציעה 605 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות). מצד שני, המנוע של הבימר מתהדר בשורשים אריסטוקרטיים למדי, היות והוא משרת כמה מדגמי רולס-רויס (רולס רויס, כידוע, היא חברת-בת של ב.מ.וו).
ב.מ.וו M760i - פאר איMתני
צילום: מנהל
אבל האות M מחייבת יותר מאשר מנוע חזק, ולכן גם כיול המתלים ומערכת ההנעה עברו שינוי. מתלי האוויר מכוילים באופן קשוח ומרוסנ יותר לטובת צמצום זוויות הגלגול, ומערכת ההנעה הכפולה מכוונת להעביר יותר כח לגלגלים האחוריים, לטובת תחושה ספורטיבית יותר. גם מערכת הפליטה שודרגה, כוללת ארבעה מפלטים ומייצרת צליל ספורטיבי יותר. באופן מעניין, יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים זהים לאלו של ה-750i. גם ויזואלית ישנם שינויים - על בסיס הדגם הארוך של ה-7 (522 ס"מ לאורך, 321 ס"מ בין הסרנים) הותקנו פריטי עיצוב ספורטיביים, כגון פגוש קדמי בעל פתחי אוורור מוגדלים, חצאיות, ספוילר אחורי, חישוקי "20 סטנדרטיים וכן תגי M ו-V12 (גם בתוך תא הנוסעים).
גרסת העל של ב.מ.וו סדרה 7, ה-M760Li, תגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה. כרגע אין מחיר משוער.

ב.מ.וו M760i - פאר איMתני
צילום: מנהל