ברוכים הבאים למדור חניית החלומות. הכללים פשוטים – לחולם הנבחריש תקציב של 400,000 ש"ח אותו הוא צריך להוציא על מכוניות – ואך ורק על מכוניות. בלי לשמור כסף לתחזוקה, בלי לשים בצד קצת כסף לשיפוץ של המקלחת. התנאי היחיד – המכונית מוצעת למכירה, בארץ, בזמן כתיבת המדור. אם כחדשה ואם כמשומשת (משמע – מופיעה בלוחות המכירה).

ביום שישי אחד, כאשר חזרתי מהנחיית הג'ימקאנה במשמר דוד, שאל אותי מר קופ, המוכר בשם גיא רוטקופ, איזה אוטו הייתי מחנה בחניית החלומות שלי. הקטע המעניין הוא שבדיוק יומיים קודם שאל אותי גיל חסון, עורך וצלם סרטי הווידאו של אוטו, את אותה שאלה בדיוק.

האמת, כשגיל שאל אותי לא הייתי מוכן עם תשובה ביד. אני אוהב ומעריך הרבה מכוניות, אבל את רובן אין לי ממש רצון להחנות מחוץ לבית שלי. הן פשוט לא עומדות בכל התנאים שקבעתי למכונית החלומות שלי. ואלה הם חמשת התנאים.

תנאים
1. אפשר לחיות איתה ביומיום מבלי שצריך לכוון את ה"שסתומטר" כל יומיים.
2. היא יכולה לשנע את כל המשפחה על חמשת הנפשות הפועלות בה.
3. על תא הנוסעים להיות איכותי ומזמין גם כשאכנס אליו בפעם האלף, ומערכת הסאונד צריכה להיות בהתאם.

4. כשארצה, אוכל להאיץ אותה בטירוף קדימה. כאשר יגיע הכביש או השביל המתאימים, היא תמלא אחר מבוקשי בצייתנות.

5. אוכל לכבות את כל הגמדים האלקטרוניים – ואז יהיה תורי להתאמץ ולהזיע.

חיבוטי נפש
ולכן כשגיא מדבר אתי על חניית החלומות שלי, זה קורה לאחר יומיים בהם אני שואל את עצמי: "מהי אותה מכונית חלומות?". הג'ימקאנה שרק הסתיימה, על שלל המכוניות שהשתתפו בה, הדגישה עוד יותר את ההתחבטות, ואני דיברתי עם עצמי רק על מכונית, לא מכוניות.
גם וגם וגם / חניית החלומות
צילום: תומר פדר
1000 ק"מ עם ה-RS Q3 הותירו חותם...
ואז נזכרתי בה, במפלצת השחורה. לפני כשנה ביליתי איתה סוף שבוע מאוד מענג, והעברתי על סיפונה יותר מ-1000 קילומטרים. ביום, בלילה, בדרום ובמרכז. לבד ועם המשפחה ועם חברים ועם הרבה מוזיקה שאני אוהב בעוצמה מטורפת. אפילו עשיתי עליה סרטון וידאו שלא ראה אור מעולם, אלא רק הוצג למתי מעט. וזה סיפורה של מכונית החלומות שלי.

הפגישה הראשונה הייתה בהשקה שלה באירוע נהיגה של אודי בחיפה. באותו האירוע היא לא השאירה בי חותם בכלל, בגלל כל מיני מגבלות שחלו עלינו, וגם בגלל תנוחת הנהיגה הלא מוצלחת שלה. אבל אז לקחתי אותה לאותו סופ"ש גורלי ונשביתי בקסמה – למרות אותה תנוחת הנהיגה שנשארה מוזרה. אז יכולתי ליהנות ממנה ולהוציא ממנה את המיץ. האמת, לה לא ממש הוצאתי את המיץ, בעיקר הוצאתי דלק והרבה ממנו. לעומת זאת, היא הוציאה ממני הרבה מאוד מיץ וגם חיוכים.
גם וגם וגם / חניית החלומות
צילום: תומר פדר
גם בתא הנוסעים יש נגיעות שמזכירות במה מדובר

היא לא סתם קיבלה את שתי האותיות RS כחלק מהשם. כי אותו RS (ולא S) מצהיר שהיא פרועה, ופרועה עוד יותר כאשר מכבים את הגמדים האלקטרונים ואומרים 'היו שלום ותודה על הדגים'.

היא עונה בדיוק על התנאים שלי – ומסתבר שהיא גם מתאימה לתנאי המדור, עם תג מחיר של 376,700 שקלים + כמה שאודי יבקשו על בקרת שיוט ועדיף אדפטיבית אם אפשר. אחרת התוקף של רישיון הנהיגה יתפוגג מאוד מהר; היא מגיעה ל-200 קמ"ש רק קצת אחרי שמכונית סטנדרטית מגיעה ל-100 קמ"ש. ובאותו סופ"ש נהגתי על הדגם שלפני מתיחת הפנים והשדרוג; כלומר, היום מציעה המכונית שבחרתי 340 כ"ס, 30 יותר מאשר אז, עוד כמה קג"מים – ושיפור של 4 עשיריות במיאוץ ל-100 קמ"ש.
גם וגם וגם / חניית החלומות
צילום: תומר פדר
גם וגם וגם. אודי RS Q3 גורמת לערן אביבי להתמוגג

וכן, נהגתי במכוניות שעולות הרבה יותר מכפול ממנה, שיש להן גם הרבה יותר סוסים – אבל אף אחת לא הצליחה לשבות אותי בקסמה כמו ה-RSQ3.

האמת שאף פעם לא חשבתי שזאת תהיה אודי, אבל כמו שאמר 
מורפיאוס בסרט 'מטריקס' - Faith is not without a sense of irony.

גם וגם וגם / חניית החלומות
צילום: תומר פדר
בינתיים ערן מתנייד בפולקסווגן טיגואן. דיזל.