מה קורה כשבוב לוץ (Bob Lutz) האגדי מאחד כוחות עם נהג המרוצים בן קיטינג (Ben Keating) ועם מעצב העל הנריק פיסקר (Henrik Fisker) - כן, ההוא שאחראי על עיצוב האסטון מרטין DB9, ב.מ.וו Z8 וכמובן פיסקר קרמה? התוצאה היא מכונית עם עיצוב מוחצן, הספק של מכונית-על ושם שקורץ בלי בושה לנשיא ארצות הברית, לא פחות.
VLF פורס 1 - מכונית-על בייצור מוגבל
צילום: מנהל
ליצירה קוראים VLF פורס 1 (FORCE 1), שם ראוי למכונית-על אמריקאית. הבסיס הוא מכונית הספורט האמריקאית - דודג' וויפר, מכונית שבן קיטינג מכיר על בוריה (מחזיק בקבוצת מרוצים המשתמשת במכונית זו). אז שלדה יש, וגם מנוע V10 ענק יש. אלא ש-645 הסוסים של הוויפר לא הספיקו למתכננים, והם העלו את ההספק ב-100 כ"ס, מביאים אותה לטריטוריה של מכוניות כגון פרארי F12 ולמבורגיני אוונטאדור. אך עד כמה שההספק מרשים, המומנט מרשים אפילו יותר - 94.6 קג"מ. יש לנו הרגשה שזה שיא עבור מנוע אטמוספרי - ונתון שמשאיר מאחור גם לא מעט מנועים מוגדשים.
VLF פורס 1 - מכונית-על בייצור מוגבל
צילום: מנהל
אל המנוע, שנפחו 8.4 ליטר, ניתן יהיה לשדך תיבה ידנית או תיבה אוטומטית (שתיהן עם שישה הילוכים), לפי בחירה. משקל המפלצת יעמוד על 1538 ק"ג, וכל הכח זורם, כמובן, אחורה. כדי להוריד את הכח לאספלט מותקנים בפורס 1 צמיגים אחוריים ברוחב 355 מ"מ(!) מבית פירלי, שמונחים על חישוקים בקוטר "21 ורוחב "13. כל זה מניב ביצועים של 3 שניות מעמידה ל-96 קמ"ש, מהירות מרבית של לא פחות מ-350 קמ"ש ותאוצה מעמידה ל-400 מטר תוך פחות מ-11 שניות (10.97 בדיוק, לחובבי הדראג שביניכם). על התאוטה אחראים בלמים מבית ברמבו.
VLF פורס 1 - מכונית-על בייצור מוגבל
צילום: מנהל
לפורס 1 עיצוב מוחצן מאוד, כזה שקשה להתעלם ממנו. אתם יכולים לאהוב אותו, או לשנוא אותו, אך לא להתעלם ממנו. צללית הוויפר ארוכת החרטום הוקצנה, בשל סרחי העודף הקצרים. יחידות התאורה הקטנות, מכסה המנוע הארוך, הפתחים (או שמא הלועות) מלפנים, הזנב השרירי והחישוקים הגדולים גורמים למכונית להיראות דחוסה מאוד. פחות אצן ל-100 מטר, יותר מרים משקולות מהגוש הסובייטי.
VLF פורס 1 - מכונית-על בייצור מוגבל
צילום: מנהל
עיצוב הפנים משלב היטב בין קדמה וקלאסיות. מצד אחד מושבים חובקים עם ריפוד עור בתפירת מעוינים קלאסית ודיפוני צד ודשבורד תואמים, ומצד שני משטח מסיבי פחמן סביב בורר ההילוכים ומרכזת Wi-Fi מובנית. ואם כבר קלאסיות - תא הנוסעים כולל מעמד יעודי לשני בקבוקי יין בין משענות המושבים - ואף מילה על נהיגה ואלכוהול.
ה-VLF פורס 1 תיוצר ב-50 יחידות בלבד, כאשר מחיר כל יחידה יחל ב-268,500 דולר. תחילת הייצור צפוי להיות בחודש אפריל, כאשר המכונית הראשונה צפויה להימסר בתחילת הרבעון השלישי השנה.