עבור פיג'ו, היצרנית מצרפת שחזרה להתחרות בדקאר בשנה שעברה, ראלי דקאר 2016 לא יכול היה להתחיל בצורה יותר מוצלחת. כבר מן הרגע הראשון שלושת הנהגים המובילים של פיג'ו (פטרהנסל, סיינז ולואב) שלטו בדומיננטיות בדקאר ודחקו את מיני, מנצחת הדקאר בארבע השנים האחרונות, אל מחוץ לשלישייה המובילה.
ההגמוניה הצרפתית נשמרה עד לסטייג' השביעי, למעט הבלחה חד-פעמית של אל-עטייה ממיני למקום השלישי, אך משם העסק התחיל להידרדר עבור הצרפתים. לואב היה הראשון שהראה סדקים בחומה הבצורה של פיג'ו כאשר במהלך הסטייג' השמיני שקע בחול ואיבד זמן יקר. אבל המכה הסופית, וזו שהרחיקה את חלומו לזכות בדקאר כבר בניסיונו הראשון, באה כ-20 ק"מ לפני הסיום – הצרפתי התהפך עם הפיג'ו שלו ובכך פינה לבן קבוצתו פטרהנסל את הדרך למקום הראשון (סיינז עלה למקום השני, כמובן) ואפשר לאל-עטייה להתברג למקום השלישי הכללי. לואב עדיין במרוץ, אך הסיכוי לזכות בדקאר הפך לקלוש ביותר.
ראלי דקאר 2016 – תהפוכות לקראת הסיום
צילום: מנהל

סיינז היה הבא בתור. במהלך הסטייג' העשירי הנהג הספרדי סבל מתקלה בתיבת ההילוכים. "שברנו את תיבת ההילוכים" אמר סיינז, "אני לא חושב שנוכל לתקן אותה ולחזור למרוץ, אפילו כשמשאית הסיוע תגיע" וצדק. מעט לאחר מכן הגיעה הודעה על פרישתו מהמרוץ והשאיר את פטרהנסל להתמודד על המקום הראשון.
ראלי דקאר 2016 – תהפוכות לקראת הסיום
צילום: מנהל
בסיכום הסטייג' העשירי אל-עטייה ממיני עלה למקום השני (פער של כשעה מפטרהנסל), ג'יניל דה ווילרס עם הטויוטה עלה לשלישי, נאני רומא (מיני) במקום הרביעי ובמקום החמישי נמצא לירוי פולטר עם טויוטה. למקרה שתהיתם, סיריל דספרה (פיג'ו) מאייש את המקום השישי ולואב נמצא כרגע במקום התשיעי, כשעתיים אחרי המוביל.