הדור נוכחי של קיה פורטה (שני במספר) הוצג בסוף שנת 2012 והגיע אלינו במרץ 2013. למרות שהדגם הווה קפיצת דרך משמעותית ביחס לדור הקודם, הוא מעולם לא זכה להצלחה משמעותית בישראל. כעת, שלוש שנים אחרי שהוצגה ובלי שום קשר לשוק המקומי, הגיע הזמן לעדכון המקובל של אמצע החיים.

כמקובל בעדכונים שכאלה קיה טיפלה במראה החיצוני, והפורטה החדשה זוכה לחזית מובחנת ובולטת יותר. סבכת "אף הטיגריס" גדלה לממדי ענק, וכמוה גם יחידות התאורה הוחלפו בחדשות וגדולות יותר (כל כך גדולות שהן מסתיימות באמצע הכנף). גם הפגושים ויחידות התאורה מאחור עודכנו. השינויים מעניקים לפורטה מראה מודרני ובולט יותר, ודמיון מסוים לדור החדש של קיה אופטימה. בארה"ב משווקת גם גרסת האצ'בק לפורטה שעברה עדכונים דומים ופונה לקהל צעיר יותר כמקובל בארה"ב (כך עשתה גם שברולט עם הקרוז האצ'בק).
קיה פורטה מתחדשת לכבוד דטרויט
צילום: מנהל

בתא הנוסעים קיה מדווחת על חומרים חדשים ותוספות לרמות האבזור (לפחות אלה האמריקאיות...), וישנם גם שינויי עיצוב קלים דוגמת דיפון חדש בעל מבנה מדורג בדשבורד שלפני הנוסע, גימור דמוי קרבון לפתחי המיזוג והתאמת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל "7, שכמקובל היום תומכת בהתממשקות מול מערכות ההפעלה של גוגל ואפל.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
וחשוב יותר - הפורטה המחודשת תצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות דוגמת התרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור, מערכת לניטור שטחים מתים, שמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית ועוד. נקווה שכמו בספורטאז' החדש - גם כאן יביא היבואן את המערכות הללו כסטנדרט בכל רמות האבזור.
קיה פורטה מתחדשת לכבוד דטרויט
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע קיה מוציאה משירות את מנוע ה-1.8 ל' (145 כ"ס) ששירת את הפורטה בארה"ב, ומכניסה במקומו מנוע בנזין חדש בנפח 2.0 ל' הפועל במחזור אטקינסון. בשלב זה קיה נמנעת מלשתף נתוני הספק, ביצועים או צריכת דלק אך מבטיחה שיפור משמעותי במיוחד בתחום החיסכון. מנוע ה-2.0 ל' הרגיל, עם הזרקת בנזין ישירה (173 כ"ס) עבר שינויים, גם כן לטובת שיפור נתוני צריכת הדלק. המנוע הראשון יוצע בשידוך לתיבה ידנית, כאשר בשני המקרים תוצע הפורטה גם עם תיבה אוטומטית בת שישה יחסי העברה.
קיה פורטה מתחדשת לכבוד דטרויט
צילום: מנהל

גרסת ההאצ'בק לא תוצע עם מנוע האטקינסון, אך היא כן תוצע עם מנוע הטורבו של החברה (1.6 ל', 201 כ"ס) שכעת ישודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה לעומת אוטומטית עם שישה הילוכים בעבר.

קיה פורטה המחודשת תגיע לכבישי ארה"ב ברבעון הראשון של שנת 2016. בשלב זה לא ידוע מתי תגיע לישראל ועם אילו יחידות הנעה תוצע.
קיה פורטה מתחדשת לכבוד דטרויט
צילום: מנהל