לפני כשנה הציגה אינפיניטי את "Q60 קונספט" שסיפק לנו הצצה לקו העיצוב העתידי של היצרנית, אך גם שימש כרמז עבה לקראת הצגת קופה מבוססת Q50, המשפחתית הגדולה של היצרנית. כעת, עם פתיחת תערוכת דטרויט, הציגה אינפיניטי את ה-Q60 הסדרתית – יורשת ל-G37 קופה והמתחרה שלה בקטגוריית הקופה היוקרתיות המתרחבת שכוללת מספר נציגות מגרמניה (אודי A5, מרצדס C קלאס קופה, ב.מ.וו סדרה 4) וכן גם מתחרות מיפן (לקסוס RC) וארה"ב (קאדילק ATS קופה).

ה-Q60, כאמור, היא גרסת הקופה של Q50 וככזו היא מציגה דמיון לא מבוטל לאחות הסדאנית, במיוחד מלפנים. במבט מן הצד ומאחור ניתן לראות כי המעצבים שמרו על הקווים של Q60 קונספט שהוצג לפני שנה, גם אם בצורה מעודנת יותר.
את העיצוב משלימים חישוקי "19 שיוצעו כסטנדרט וחישוקי "20 כאופציה. תא הנוסעים נלקח בשלמותו מה-Q50, למעט שינויים קלים שנועדו להעניק לה מראה צעיר ודינאמי יותר.
גרמניות על הכוונת - אינפיניטי Q60 הוצגה בתערוכת דטרויט
צילום: מנהל

ה-Q60 מציגה מידות מקובלות בקטגוריה עם מרכב באורך 468 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 138.5 ס"מ ובסיס גלגלים הנפרש על פני 285 ס"מ.
בשלב זה היצע יחידות הכח הוא כולו על טהרת הבנזין, עם הופעת בכורה של מנוע חדש, שככל הנראה יחליף את מנוע ה-3.7 הוותיק (והאהוב, לפחות עלינו) של החברה. מדובר במנוע V6 כפול מגדשים חדש בנפח 3.0 ל' (VR30) שיוצע בשתי גרסאות– 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ או 400 כ"ס ו-48.4 קג"מ. מנוע 2.0 ל', 208 כ"ס ו-35.7 קג"מ, מוגדש טורבו שמגיע ממרצדס יניע את גרסת הבסיס, ישלים היצע מנועים על טהרת הטורבו. כל הגרסאות יצוידו בתיבת הילוכים אוטומטית עם שבעה יחסי העברה.
גרמניות על הכוונת - אינפיניטי Q60 הוצגה בתערוכת דטרויט
צילום: מנהל

אינפיניטי Q60 תוצע עם שתי תצורות מתלים – בולמים רגילים, בכיול רך יחסית (דומה לזה שב-Q50 לטענת אינפיניטי) לטובת נוחות, או בולמים אדפטיביים (אופציה ב-2.0 ל', סטנדרט בגרסאות היקרות) שיאפשרו גם הקשחה של המתלים לטובת התנהגות כביש מחודדת יותר.

היצרנית מספרת על מערכת הנעה כפולה מתוחכמת שתוצע בגרסאות היקרות יותר של המכונית. המערכת תחלק את הכח בין הצירים ביחס של 50:50, אך יודעת להעביר עד 100% מהכח אל הגלגלים האחוריים.

אינפיניטי Q60 החדשה תגיע לכבישי ארה"ב במחצית השנייה של שנת 2016. אלינו היא צפויה להגיע ברבעון האחרון של 2016.
גרמניות על הכוונת - אינפיניטי Q60 הוצגה בתערוכת דטרויט
צילום: מנהל