ראלי דקאר החל ברגל שמאל. המרוץ ה-37 במספר יצא לדרך עם מכונית שעפה מהמסלול אל תוך הקהל ומזג אוויר בעייתי שביטל את יום המרוץ המלא הראשון. וגם נהג אחד, שלא מבין שלא יפה לנצח בהכל, וצריך לתת גם לאחרים ליהנות...
על המתחרים, על המכוניות ומעט היסטוריה – כל מה שרציתם לדעת על דקאר 2016 ולא העזתם לשאול

לא כך רצו להתחיל את המרוץ המארגנים והמתחרים. אך הפרולוג שתוכנן ליום הראשון בוטל בשל תאונה – אחת הנהגות איבדה את השליטה על מכוניתה ועפה אל תוך הקהל. אין הרוגים, יש פצועים. היום השני המשיך את המגמה השלילית – כח עליון, או איך שתרצו לקרוא לתנאי מזג אוויר קשים במיוחד, מנע ממסוקי המארגנים להמריא. ואם אין מסוקים - אין פיקוח. ואם אין פיקוח - אין סטייג'.
ראלי דקאר 2016: סיכום ביניים
צילום: מנהל
נאסר אל עטיה, אלוף דקאר 2015, בינתיים מדורג רק במקום השלישי
מזג האוויר הקשה המשיך גם ביום השלישי, אך הפעם החליטו המארגנים להזניק את המרוץ בכל זאת, אם כי בתוואי מקוצר. במקום כ-800 ק"מ גמעו המתחרים רק כ-350 ק"מ, ובסיומם סבאסטיאן לואב ונווטו דניאל אלנה סיימו ראשונים. אם למישהו עוד היה ספק שלואב לא לגמרי אנושי – ולא ברור איך יכול להיות ספק אחרי השליטה המוחלטת שלו ב-WRC - הרי שבא הדקאר, הראשון של לואב, והוכיח את העניין סופית... נאסר אל עטיה ונווטו מתיאו באומל, האלופים הקודמים, הרשימו הרבה פחות כשחצו עם המיני ALL4 את קו הסיום רק במקום השמיני (בסטייג הראשון סיימו במקום הרביעי).

הסטייג' השלישי, בדיוק כמו זה שלפניו, סבל מתנאי מזג אוויר קשים. גם הפעם המרחק קוצר, וגם כאן סבאסטיאן לואב הוא זה שהראה לשאר המתחרים מאיפה הפיג'ו DKR2008 מטילה את מימיה. והשליטה המוחלטת של פיג'ו בדקאר 2016 המשיכה גם בסטייג' הרביעי – כנראה שהם לא צחקו כשאמרו שהרכב שופר משמעותית לעומת שנה שעברה. הפעם היה זה סטפן פטרהנסל, אריה הדקאר הוותיק, שחצה את קו הסיום ראשון והקדים את קרלוס סיינז וסבסטיאן לואב, שניהם בפיג'ו, כמובן. אל עטיה? רק במקום הרביעי. אבל בזכות התוצאות היציבות שלו, הצליח להתברג למקום השלישי בדרוג הכללי. העובדה שאל-עטיה ומיני גאים בהישג, מעידה יותר מהכל על גודל המהפך השנה.
ראלי דקאר 2016: סיכום ביניים
צילום: מנהל
רשמית - סבאסטיאן לואב לא אנושי. לאחר שזכה בתשע אליפויות WRC, הוא עושה שמות בדקאר

נכון לכתיבת שורות אלו, סבאסטיאן לואב הוא זה שמוביל את התחרות בניקוד הכללי. את המקום השני מאייש סטפן פטרהנסל עם הפיג'ו השניה. אל עטיה שומר את מיני (המנצחת בארבע השנים האחרונות) בתמונה, כאמור, עם מקום שלישי בדרוג הכללי, בפער של כ-11 דקות מלואב – פער שאפשר בהחלט לסגור ביום מוצלח אחד. במקום הרביעי נמצא לירוי פולטר עם טויוטה היילקס, ואת החמישייה הראשונה סוגר קרלוס סיינז עם הפיג'ו השלישית.
אולם חשוב לזכור כי המרוץ עוד בתחילתו, והכל עדיין פתוח.
ראלי דקאר 2016: סיכום ביניים
צילום: מנהל
לא, זה לא צונאמי. נשבעים