במפגש ראשון עם אלן בייטי, קשה לקלוט שמדובר באחד האנשים הבכירים ביותר בג'נרל-מוטורס. הוא נראה צנוע ו"בלתי מזיק", אבל כאשר הוא מתחיל לדבר ברור מיד שמדובר בטיפוס כריזמטי. הוא החל את הקריירה כמהנדס בחטיבה הבריטית של ג'נרל מוטורס (ווקסהול) ב-1979, אבל משם התקדם לשפע תפקידים בכירים ברחבי העולם, בהם ניהול של הולדן האוסטרלית ושל החטיבה הקוריאנית (דייהו), ותפקידים בכירים בסין. כאשר אנחנו פוגשים בו בלוס-אנג'לס כסגן נשיא ג'נרל מוטורס, הוא פותח במונולוג שבהחלט מלמד משהו על האווירה החדשה בג'נרל-מוטורס.
"יש לי שני כובעים. אני האחראי על ג'נרל-מוטורס צפון אמריקה וגם על הפעילות הגלובאלית של שברולט. כאשר הגעתי לכאן לפני ארבע שנים חשבנו שצריך להגדיר מחדש מה עומד מאחורי שברולט, ואני חושב שכעת מתחילים לראות את התוצאות".

"אנחנו מאמינים בלמצוא עולם חדש למותג. אלו מילים יפות, אבל הן אומרות שאנחנו דוחפים לעיצוב מדהים, לקרבה אמוציונאלית ללקוח ולביצועים מצוינים – שזה לא רק אפס למאה, אלא גם טווח הסוללות ברכב חשמלי או צריכת הדלק. הדבר הרביעי הוא הטכנולוגיה, ואנחנו עובדים קשה כדי להיות "מחוברים". נהיה הראשונים שמציעים "אנדרואיד אוטו" ו"קאר פליי" (מערכות קישור בין הטלפון למערכות הבידור במכונית של גוגל ואפל בהתאמה. א.ש). אנחנו משיקים שש מכוניות חדשות השנה, שחלקן מאוד חשובות לכם כמו הספארק, המאליבו והקרוז. מבחינתכם אנחנו ממלאים את האולם במוצרים טובים, אבל זו רק ההתחלה.
שברולט קורבט
צילום: מנהל
בשברולט דוחפים את העיצוב קדימה
אנחנו עובדים כעת על ארכיטקטורה שמכונה ג'ם, שתזין את הדגמים שלנו לשווקים מתפתחים. בניגוד לעבר לא נתבסס על ארכיטקטורה מיושנת, אלא ניצור משהו חדש שיביא צריכת דלק טובה, תמורה מצוינת ועיצוב מרהיב. אנחנו משקיעים הרבה בשווקים האלה וגם ישראל תרוויח מכך. כי שברולט חזקה וגלובאלית זה דבר טוב לישראל".

"כרגע שברולט היא המותג הרביעי בגודלו בעולם, ויש לנו יומרות לקרוא תיגר על ההובלה בעשור הבא. ובגלל שאנחנו גדולים אנחנו יכולים לעשות צעדים גדולים שיכולים לפנות ללקוחות בכל העולם. דוגמא טובה היא מנצ'סטר יונייטד עליה לקחנו חסות. זה מותג הספורט הגדול בעולם, רואים אותם יותר אנשים ממה שרואים את הסופר-בול אז זו הזדמנות טובה עבורנו .

שברולט היא בפירוש הלב של ג'נרל מוטורס. כל המותגים שלנו חשובים אבל שבי חשובה לעתיד שלנו, ולכן אנו משקיעים בה כל כך הרבה משאבים".

מה זה אומר מבחינתך לקרוא תיגר על ההובלה?
"כיום בשברולט אנחנו לא רק מתחרים – אנחנו מנצחים. בזכות מנוע הדיזל המתקדם של הקולראדו הטנדר הזה הוא החסכוני ביותר בתחום בארה"ב. המאליבו מציעה את צריכת דלק הטובה בתחום. בקרוז יש מנוע 1.4 טורבו חדש וחסכוני שיהיה תקני במכונית.

במילים אחרות, אנחנו לא כאן כדי להתחרות אלא כדי לנצח. וניצחון זה הלך רוח. יהיו דוגמאות רבות לאורך המבחר שישימו אותנו בעמדות הובלה, וזה מה שיבנה את המותג. אנחנו לא ננצח על ידי זה שנהיה כמו טויוטה.
שברולט קוראת תיגר / ראיון עם סגן נשיא GM
צילום: מנהל
מנוע ה-1.4 ל' החדש. יגיע גם לקרוז

אנחנו לא חושבים שטויוטה דוחפת מספיק את העיצוב שלה קדימה. הם הולכים על בטוח וכך גם הונדה. אנחנו לא חושבים שזו נוסחה מנצחת עבורנו. אנחנו צריכים לדחוף את העיצוב חזק קדימה. ואם נעשה זאת, זה יביא לנו יתרון בתחרות. אנחנו מחפשים להוביל ולא לעקוב ושתהיה לנו אישיות משלנו. שברולט זה מותג עם אנרגיה, תשוקה והיסטוריה עשירה, אנחנו אוהבים ספורט ובייחוד לנצח.

אין סיבה שבעשור הבא לא נהיה המותג המוביל בעולם. אנחנו רוצים להרוויח כדי שנוכל להשקיע במותג, אנחנו רוצים לבנות את המותג כי אז נוכל לדרוש יותר כסף ולבנות נאמנות למותג. זה דבר שאנשים לא תמיד מבינים – כאשר יש לך מותג חזק יש קשר ישיר לנאמנות".

איך אתם מסתכלים על התפתחויות טכנולוגיות כמו חשמל ומכונית אוטונומית?
"זו שנה שלישית שהייתה לנו נוכחות בתערוכת האלקטרוניקה כי, אל תטעו, אנחנו נמצאים בתעשיית האלקטרוניקה. המסע הטכנולוגי שלנו יימשך ואנחנו רוצים להמשיך במומנטום ולשמור על ההובלה בתחום. הנה, בתחום החשמלי הודענו על הבולט עם טווח גדול של 200 מייל (320 ק"מ).

לגבי המכוניות האוטונומית, בראיה שלנו מדובר במסע. מה שנראה זה השתלבות הדרגתית של פרטים במכונית שהם התקדמות בדרך לשם. אנשים עדיין אוהבים לנהוג אבל דברים כמו ניטור שטחים מתים הופכים ציוד תקני בשברולט כי לקוחות אוהבים זאת. יש לנו הרבה טכנולוגיות בדרך.

אבל מכונית אוטונומית צריכה לעבוד בסביבה אוטונומית, בה המכוניות ידברו זו עם זו. תנאי הכביש משתנים, הסביבה משתנה והמכונית צריכה לקחת החלטות מאוד קשות. זה נושא מסובך. אנחנו מאמינים שזה יקרה אבל זה יהיה מסע".

שברולט קוראת תיגר / ראיון עם סגן נשיא GM
צילום: מנהל
שברולט בולט קונספט. טווח נסיעה על חשמל של למעלה מ-320 ק"מ