מזה שנים משתמשת סקודה בכינוי 'סקאוט' עבור גרסאות הפנאי שלהם. בעצם לא ממש פנאי – מדובר בגרסאות מעט מוגבהות עם קוסמטיקת שטח לדגמים רגילים. קו הסקאוט של סקודה, שמזכיר ברוחו את נוסחת האאוטבק של סובארו, הוצג לראשונה בדור הקודם של האוקטביה סטיישן כפולת ההנעה, אבל היום מוצמד גם למכוניות עם הנעה קדמית בלבד. כעת נוחתת בארץ הספייסבק-סקאוט, גרסה "קשוחה" של אחותה הרב-שימושית של סקודה ראפיד. יחידת ההנעה זהה לזו שבספייסבק ה"רגילה" - מנוע 1.2 ליטר טורבו עם 90 כ"ס ותיבה עם שבעה הילוכים (ההאצה למאה קמ"ש תארך 11.3 ש').
בהתאם למתכון הסקאוט, הספייסבק מוגבהת קלות ב- 1.5 ס"מ (מה שמביא את מרווח הגחון ל-14.9 ס"מ) וקיבלה מראה קשוח יותר בזכות שינויים לפגושים, מיגוני דמה כסופים, וחיפויי פלסטיק שחור היקפיים. את החבילה משלימים חישוקי "16 ותאורת ערפל, וניתן להוסיף גם גג זכוכית (6000 שקלים). כאמור, בניגוד לאוקטביה סקאוט לספייסבק סקאוט הנעה קדמית. המכונית תצויד במערך שמע עם בלוטות', ערכת מובילאיי, בקרת אקלים ובקרת שיוט.
מחיר הספייסבק סקאוט הוא 119,000 שקלים, אך בחודש הקרוב היא תימכר ב-115,000 ש' (הספייסבק הרגילה הוזלה ל-110,000 ש').
בהמשך השנה עשוי היבואן להביא ארצה גם את האוקטביה סקאוט, אך החלטה סופית על כך טרם התקבלה.

סקודה ראפיד ספייבק סקאוט בארץ
צילום: מנהל