פיג'ו 3008 זכה לשני עדכונים כמעט במקביל: הפחתת מחיר משמעותית – 145,000 שקלים לרמת האבזור הבסיסית; 140,000 שקלים במבצע עד הודעה חדשה (שממש רגע לפני הירידה לדפוס עודכן ל-134,000 שקלים) – ומתיחת פנים קלה שכללה גם עדכון מנוע.

עדכון המנוע כולל תוספת הספק קלה (165 כ"ס במקום 156) ועמידה בתקן יורו 6 החדש, ומספר עדכונים מכאניים האמורים לפתור בעיות שצצו במנוע המקורי. העדכון החזותי כולל בעיקר חזית חדשה, עם השבכה העכשווית של פיג'ו, המחליפה את שבכת ה"ברזלים בשיניים" המקורית. עדכון המחיר הופך אותו לרלבנטי הרבה יותר מאשר בעבר מול התחרות, כשהוא מציב את ה-3008 לא רק מול הגרסאות החלשות של המתחרים, עליהן יש לדגם זה יתרון כוח משמעותי, אלא גם בפער קטן מהמחיר המקובל בקטגוריה המשפחתית, שביחס אליה הוא מציע מרחב פנים משופר ומנוע חזק יותר.

אבל את כל זה אתם יודעים כבר מהמבחן ההשוואתי שערכנו לו (גיליון 355). המבחן ארוך הטווח אמור ללמד אותנו איך זה לחיות עם פיג'ו 3008 לאורך זמן, דבר שתמיד מאפשר לימוד מעמיק יותר של הרכב.

לא חדש
הרכב הגיע אלינו לא חדש, עם 6884 ק"מ, אותם בילה כרכב הדגמה של היבואן, מסיע לקוחות פוטנציאליים ועיתונאי רכב (כולל אותו מבחן אצלנו שהוזכר). לא חיים קלים. בדרך כלל אנו מעדיפים לקבל למבחן מכוניות חדשות, שיהוו "דף חלק" ונקי מצלקות שהשאירו בו אנשים אחרים. אך מצוקת זמן ומלאי של גרסאות היורו6 אילצו אותנו להתפשר הפעם.
פיג'ו 3008 במבחן ארוך טווח: חבר חדש בחניה
צילום: מערכת אוטו

ולמרות שזו רק כתבת פתיחה למבחן ארוך הטווח, ועדיין לא צברנו איתה ניסיון חיים עשיר, על דבר אחד הייתי רוצה לדבר כבר עכשיו. פשוט כי לא צריך הרבה זמן משותף כדי לחרוץ דעה בנושא. מערכת המולטימדיה.

לזכותה של המערכת נציין דיבורית חזקה וברורה עם עוצמת צלצול מחרישת אוזניים. אבל צד החובה ארוך בהרבה: הדיבורית לא תמיד מתחברת בניסיון הראשון; הגרפיקה הכתומה מזעזעת; תפעול מחשב הדרך, שמוצג על מסך המולטימדיה, מסורבל ולא נוח ובכל התנעה המערכת בוחרת להתעורר במצב אחר – פעם במסך הרדיו, פעם בתפריט הראשי ופעם במסך מערכת הניווט (מבית איתוראן); אגב, משהו כנראה השתבש בהתקנתה של זו האחרונה, משום שהיא מסרבת בתוקף לזהות כל מקום שביקשנו לנווט אליו, ופשוט לא מנווטת.
בקיצור: דוגמא טובה למולטימדיה גרועה בהתקנה מקומית. פנינו ליבואן בתלונה על המערכת, והוא הבטיח לשלוח איש טכני שיבדוק את המערכת ויעדכן אותה לגרסה העדכנית ביותר. נקווה שעד הדיווח הבא נוכל כבר לדווח על פתרון הבעיה.

אנחנו מבטיחים לצבור על ה-3008 כמה שיותר קילומטרים והתנסויות במהלך שלושת החודשים הקרובים, ובמגוון שימושים רחב ככל האפשר. מנסיעות משפחתיות ועד משימות סיוע מערכתיות מעבר לקווי האויב (לא, אלדד, לא נבדוק אם אפשר להוביל בה עיזים!).

וכמובן שנדווח לכם ה-כ-ל.

פיג'ו 3008 | צילום: אילן קליין
צילום: מערכת אוטו
פיג'ו 3008 | צילום: אילן קליין