סיכום מרוץ הדראג האחרון לשנת 2015 - אוטו

סיכום מרוץ הדראג האחרון לשנת 2015

בשנת 2015 היו צמד מרוצי דראג בלבד. אז מי המכוניות הכי מהירות בישראל בתום 2015?

בסוף השבוע האחרון (25-26 בדצמבר) התקבצו מתחרי הדראג במנחת פיק לכבוד מרוץ המיאוץ האחרון לעונת 2015. זהו המרוץ השני העונה וזה מתקיים כחודשיים לאחר הקודם. ביום שישי המתחרים למעשה רק התאמנו מול עץ ההזנקה, שיפרו את זמן תגובתם וכיילו את מכוניותיהם (החל מלחץ אוויר בצמיגים ועד שינוי הספק המנוע). בשבת היה זה זמן ההוכחות – המרוץ.

כמו במרוץ הקודם, גם המרוץ זה יכולתם למצוא מתמודדדים כמו אלי אלבג בעל ניסאן GTR עם הספק ארבע ספרתי, רק שהפעם הגיע גם עם ה"דיילי" שלו – אודי RS7 שחמושה בתוכנת APR; יש את מומי לוי עם הפיאט X1/9 הכסופה ויש את הפיאט אונו-אינטגרלה (הושתל באונו מנוע, תיבת הילוכים ומערכת ההנעה של לנצ'יה אינטגרלה) שבינתיים שודרג הספקה; צמד מיצובישי קולט משודרגות מנוע איבו; מספר פורשה 911 טורבו משלל דורות; אמריקאיות יפהפיות עם הספקים גבוהים במיוחד, יש כאן את הטרנס אם של מיכה אלוני, את הטרנס אם של שחר אלגזי ויש את ה-SS של חיים מזרחי; היו גם לא מעט פולקסווגן גולף וסיאט לאון משלל שנים עם שלל תוכנות – APR, REVO, GIAC ו-E TUNERS; היו גם צמד גולפים ישנות, האחת מדור ראשון והשנייה מדור שלישי, האחת צבעונית והשנייה צהובה מאוד. היו עוד לא מעט מתחרים, שיסלחו לנו כי לא הזכרנו אותם.

המדידות מתחילות
יום קודם באימון, נשברו לא מעט חלקים למתחרים. תיבות הילוכים, עוד קצת תיבות הילוכים והיו גם כמה תיבות הילוכים שנשברו. בזמן המדידות קבעה הקולט-איבו של אמיר שומאלי את הזמן המהיר ביותר להנעה הקדמית, הזמן שלא יישבר בקטגוריה זו עד לסוף היום. הזמן לא אמנם לא נשבר, אך תיבת ההילוכים כן, ולפודיום היא כבר לא תגיע. האונו איטגרלה, כעת עם תוספת הספק, מראה מה היא יכולה, והיא יכלה. קופצת מהמקום ונעלמת קדימה. את הדרך חזרה היא עשתה לאט. ממש לאט. הטרנספר נשבר. נשבר גם הסיכוי שלה לראות פודיום. ה-GTR שצפויה הייתה לעשות שמות במסלול, עשתה שמות בחנייה. תקלה מנעה ממנה להתחרות. ואלה לא לבד, היו עוד תקלות ועוד אכזבות. היה גם את דורון שמשי מסדנת SPEED שקבע שיא עולם לאודי Q5S חמושה בתוכנת APR והיה גם אולג וסיליקוב החייכן שרק יום לפני התחרה בג'ימקאנה וכעת הוא עוזר להפקה ועולה על אופנועו היפני (ליטר, משודרג) לאסוף את השיירות מסוף המרוץ ולהביאן הביתה, לפיטס. הוא אוסף אותן ממש מהר. משהו כמו 10.27 שניות עד שהוא מגיע אליהן...
הניפויים הסתיימו ורבע הגמר החל
בהנעה הקדמית דני פיסטינר מ-MAX TUNING פוגש את סטניסלאב גולדין שמייצג את PIT STOP. גולף דור שש מול סיאט לאון דור קודם. האחד חמוש בתוכנת E TUNERS והשני בתוכנת APR. לשניהם העסק לא נגמר בתוכנה... את קו הסיום פיסטינר חוצה ראשון (12.35 שניות מול 12.59).

במקצה השני יש צמד גולפים, האחת דור ראשון והיא שייכת לעבדאללה עטיה, מייצגת את high boost והשניה היא דור שלישי, שייכת לאיציק אגיב מסדנת ITZIK VR. לשניהם חיוך גדול, וטורבו גדול לא פחות. את קו הסיום חוצה אגיב ראשון (12.11 שניות מול 12.62). יש עוד מתחרה בקטגוריה זו, חאלד דאהר שמו, הוא מייצג את סדנת E@A אוטוספורט עם סיאט לאון חמושה תוכנת GIAC וכבר עלה אוטומטית לחצי הגמר אם רק יחצה את קו הסיום ברוגע ויזנק מבלי לפסול. הוא מצליח במשימה (13.13 שניות, באיזי).

בהנעה הכפולה רונן בריל מסדנת ART מציב את האימפרזה GT הכסופה שלו על קו הזינוק. על האימפרזה הזו שומעים כבר שנים. המספרים על הדיינו מספרים על מפלצת. מולו מגיע דניאל אלשיח עם מכוניתו, אודי S8 משודרגת תוכנה מבית APR. האור נדלק ואת הקו הסיום האימפרזה חוצה ראשונה (10.46 שניות מול 11.35). מיד מתייצבים על קו הזינוק עוז עבודי מסדנת OZ RACING עם הגולף R32 המוגדשת ואלי אלבג עם ה-RS7 המשודרגת APR. את קו הסיום חוצה האודי ראשונה (10.75 שניות מול 11.11). עלאא עתמנה עם האימפרזה GT השחורה עלה אוטומטית, אם רק לא יפסל. כל שהוא צריך זה לא לזנק מוקדם ולדדות באיזי אל קו הסיום. אבל עלאא הוא אלפיסט במקור, הגיון זה ממנו והלאה. הדוושה הימנית נוגחת ברצפה והוא מזנק קדימה בפראות, קובע 10.23 שניות בקו הסיום.


בהנעה האחורית אבי מורדי עושה סדר. הוא פורש. פורש עם הפורשה. תקלה ב-911 מדגם 964, המכונית הוותיקה ביותר על המסלול. עכשיו שלושת המתחרים הנותרים עולים לחצי הגמר: שחר אלגזי עם הפונטיאק טרנס אם השחורה, מומי לוי עם ה-X1/9 הכסופה ומיכה אלוני עם הטרנס אם הלבנה.

חצי גמר
כפולה: עלאא עתמנה וה-GT השחורה ניגשים אל קו הסיום. גם אלי אלבג וה-RS7 מגיעים. האור הירוק נדלק בעץ ושניהם מזנקים. אלבג טוב יותר, זמן תגובה של 0.07 שניות, פוקס או על אנושי – את זה תקבעו אתם. אך מול עלאא צריך יותר והאחרון אוסף אותו בהמשך, קובע את הזמן הטוב ביותר במרוץ – 10.10 שניות. כעת רונן בריל צריך לחצות את קו הסיום בשלום מבלי לפסול, והוא עם עלאא בגמר. והוא עושה זאת.
אחורית: שחר אלגזי והטרנס אם פוגשים את מומי לוי והפיאט הקטנה כאשר המנצח יתחרה מול מיכה אלוני בגמר. מומי מנצח בפער של יותר משניה (11.17 שניות לעומת 12.27) והוא מציג לנו גמר קלאסי בהנעה האחורית, כמו לא מעט פעמים בשנים האחרונות. בכל הגמרים האלו אלוני ניצח למרות שמספרים הראו שמומי הוא המהיר ביותר.

קדמית: דני פיסטינר והגולף פוגשים את חאלד דאהר והלאון. הזינוק החל טוב אך נראה בהמשך שללאון של חאלד יש תקלה. פיסטינר חוצה ראשון (12.38 שניות מול 13.4). המנצח יתחרה מול איציק אגיב והגולף הצהובה.

גמרים
קדמית: איציק אגיב ודני פיסטינר. שניהם חברים טובים גם מחוץ למסלול. לא משנה מי ינצח, שניהם ישמחו. האור הירוק נדלק, שניהם מזנקים טוב, איציק שמכוניתו קבעה זמן טוב יותר בעקביות, מפספס את ההילוך השני ודני נעלם קדימה, מבטיח לעצמו פודיום שני ברציפות על המדרגה הגבוהה ביותר (12.24 שניות מול 14.33).
אחורית: מיכה אלוני ומומי לוי. מומי לוי ו'המנחוס שלו' כך נשמע קול מאחוריי. מומי לוי דואג להחליף צמיגים לרחבים יותר ולהרים הספק. הוא רוצה לשבור את השיא שלו, כך טוען. אולי האיש הרגוע שמיכה אלוני הוא שמו, זו הסיבה. האור נדלק, שניהם מזנקים, אלוני מעט טוב יותר, ומומי מנסה להשיג אחיזה. המכונית שלו מהירה, כנראה הכי מהירה בקטגוריה הזו. באמצע המסלול הוא מקבל זווית שלא תבייש מתחרי דריפט. מרשים. לא יעיל. אלוני כבר חוצה את קו הסיום (11.12 שניות מול 12.00). לשניהם מגיע מחיאות כפיים. לאלוני על הניצחון המי-יודע-כמה, זה לא קל להיות עקבי. למומי לוי, כנראה ההצגה הכי טובה בעיר.

כפולה: רונן בריל מול עלאא עתמנה. GT מול GT. האור נדלק, עלאא מזנק כמו תמיד – חזק ומהר. רונן מעט פחות. את קו הסיום סיים עלאא ראשון. בדיוק כמו במרוץ הקודם (10.2 שניות מול 10.93).
האירוע בסוף השבוע היה אירוע סגור, דהיינו ללא כניסת קהל. זה הורגש באווירה, היה בהחלט כיף אבל לא הייתה אווירת חג, כמו במרוץ הקודם. כמו בפעם הקודמת, גם הפעם יש לציין לטובה את התקתוק והסדר במרוץ, אם מבחינת המזכירות ואם מבחינת הנהגים. היה אפילו כרוז חדש, הוא צויד במגה-פון ולא במערכת כריזה ראויה, אבל השנינות שלו חיפתה על הכל. ניר דיגמי שמו והוא בחור ישיר הדיגמי הזה, הוא אומר את כל מה שכולם חושבים ואף אחד לא מוכן להגיד. הוא כמו הילד הזה בגן, שלא מפסיק להפריע ואז הגננת מעניקה לו תפקיד עם אחריות והוא פתאום מפסיק להפריע והופך מועיל. כל הכבוד למיקי יוחאי על שיבוץ התפקיד הזה, יכולת להיות גננת נפלאה.

במרץ 2016, כך השמועה אומרת, צפוי להיות אירוע דראג פתוח לקהל. אנו מקווים שזה ייצא לפועל, כך יוכלו הנהגים ליהנות מהאווירה, תוכלו אתם ליהנות מהפנינג מוטורי ויוכל הכרוז החדש ליהנות מאנשים שאין להם ברירה אלא לשמוע אותו. יהיה כיף. יהיה אקשן. מי ייתן והשנה החדשה שתבוא עלינו לטובה תהיה שנה מוטורית טובה.

תוצאות

גמר קדמית
1. דני פיסטינר, פולקסווגן גולף
2. איציק אגיב, פולקסווגן גולף
3. חאלד דאהר, סיאט לאון

גמר אחורית
1. מיכה אלוני, פונטיאק טרנס אם
2. מומי לוי, פיאט X1/9
3. שחר אלגזי, פונטיאק טרנס אם

גמר כפולה
1. עלאא עתמנה, סובארו GT
2. רונן בריל, סובארו GT
3. אלי אלבג, אודי RS7
תודה לקיה על הסיוע בהפקת הכתבה
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות