כאשר בב.מ.וו החליטו על מתיחת פנים קלה לסדרה 5, הם התכוונו לכך; היא כל כך קלה עד שכנראה לא שמתם לב שכבר לפני כשנתיים היא עברה אותה. אז החלטנו לקחת למבחן את ה–528 שטרם בחנו, ובמקביל לראות מה נשתנה עם העדכון.
 
חדשות בקצרה
במגרש החניה צריך להתאמץ כדי לראות שזו ה–5 המחודשת. נכון שאם אתם חובבי פרטים, תוכלו לזהות את השינויים; הפגוש אחר והפנסים עוצבו מחדש, אבל ההבדלים מינוריים. ה–5 היא עדיין מכונית נאה ומרשימה, למעט החישוקים שנראים מעט קטנים בגרסת כניסה זו. סביבת הנהג עודכנה אף היא באופן קל, מה שמבליט עוד יותר את החידוש הגדול: המסך המרכזי גדל משמעותית ל–"10.25 מרשימים.
 
 
גם בגרסת הכניסה, שמחירה 446,000 שקלים, רשימת האבזור ארוכה: פנסי קסנון, לוח מחוונים דיגיטאלי, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, תצוגת מעוף ציפור לחניה לצד חיישנים לפנים–אחור, כניסה והנעה ללא מפתח, דיסק קשיח של 20 ג'יגה למערכת הקול וריפוד דמוי-עור שנראה טוב. תמורת 40,000 שקלים נוספים תקבלו ריפודי עור עם מושבים משודרגים, סגירה חשמלית לתא המטען, דלתות וואקום וחישוקי "18. וכן, בשתי רמות הגימור האלה אין ולו תוספת אחת לאביזרי בטיחות(!). לא לעניין.
 
תא הנוסעים נעים מאוד, תפעול ה–i–דרייב נוח ויש גם טאצ'–פד שימושי. המרחב מלפנים מצוין אבל בסיס המושב מעט קצר. מאחור המושב נוח מאוד והמרווחים לראש ולברכיים טובים, אבל ציפינו ליותר, בהתחשב במידות הרכב.
 
תא נוסעים 528
צילום: מנהל 
 
דיווחי תנועה
ה–528 מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 245 כ"ס ו–35.7 קג"מ הזמינים מ–1250 ועד 4800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ויחדיו הם לא מתקשים לדחוף את 1700 הק"ג של ה–5, במיוחד במצב ספורט שגורם גם להעברות הילוכים זריזות יותר (ועגולות פחות). ה–5 מפתיעה לטובה כאשר לוחצים עליה, ובמקביל יודעת גם להיות חסכונית. רשמנו 15.5 ק"מ/ל' בשיוט רגוע, ובימי המבחן הרגועים פחות נרשם ממוצע מצוין של 10.1 ק"מ/ל'. חבל רק שצליל המנוע מגיע גם מהרמקולים, ולא רק מהמנוע לבדו; זה מוזר בהתחלה, אחר כך מתרגלים - ועדיין תמוה.
 
סדרה 5 הייתה מכונית נוחה ורכה והיא נשארה כזו. ולמרות זאת, אסכם כבר עכשיו, היא מאוד טובה מבחינה דינמית. נכון, יש לה זוויות גלגול, היא גם זזה על המתלים, אבל היא יודעת לפנות ועושה את זה ממש טוב. גם ההגה טוב, במיוחד במצב ספורט שמקשיח אותו, והוא משתלב היטב בנהיגה כזו. יחידת ההנעה היא שותפה ראויה בכביש המפותל, גם אם אין ספק שתשמח לעוד סוסים במעלה הררי. וכן, ה–528 גם תשמח להוציא את זנבה, אם תרצו.
 
ב.מ.וו סדרה 5
צילום: מנהל 
 
בכל הקשור לנוחות, זו מכונית נוחה ונעימה. בעיר ה–528 מצליחה להוציא את העוקץ כמעט מכל שיבוש אפשרי, אבל היא מעט פחות מתעלה מול שיבושים חדים וגדולים. מחוץ לעיר היא מעט זזה על גלים, אבל עושה זאת בהחלט בגבולות הסביר וגם שם היא קצת פחות טובה על שיבושים חדים.
 
טובה, אבל לא לבדה
סדרה 5 עברה מתיחת פנים קלה מאוד. כעת היא מאובזרת יותר ועם זאת שומרת על היתרונות שלה: יחידות הנעה, נוחות נסיעה ויכולת דינמית. חבל רק שאבזור הבטיחות חסר. למעט הערה זו, בסופו של יום מדובר במכונית מצוינת ובאחת הטובות בקבוצתה. ה–528 מהווה כרטיס כניסה מוצלח לעולמה של סדרה 5, גם עבור חובבי הנהיגה.
 
ב.מ.וו 528
צילום: מנהל