וולוו ידועה בקצב הרגוע שלה. אולי זה עניין שבדי, אולי משהו אחר, אבל היא בדרך כלל לא מזדרזת להחליף דגמים – וולוו XC90 הקודם נשאר בשירות 12 שנה, ומכונית הסאלון שלה, וולוו S80, כבר כמעט בת עשר - הרבה יותר מהמקובל בעולם הרכב.
אבל אף אחד – ואף רכב – לא חיי לנצח, וגם זמנה של ה-S80 הגיעה. במפתיע, הדגם החדש לא יקרא S80 – השם שמשמש את מכונית הסאלון של וולוו כבר כמעט עשרים שנה – אלא S90, שם ששימש, לתקופה קצרה, את המכונית שקדמה ל-S80.
כצפוי, ובהתאם להצהרות אנשי וולוו בעבר, המכונית מעוצבת בקו החדש של דגמי וולוו, והקשר המשפחתי ל-XC90 ברור. הרכב מצליח להראות מודרני וייחודי, מבלי להיות צעקני, והוא מאוד "וולוו". אנחנו אהבנו את התוצאה – אתם מוזמנים להציץ בתמונות ולגבש דעה משלכם.
צילום: מנהל
ה-S90 החדשה יושבת על הפלטפורמה החדשה של וולוו (SPA), המשרתת גם את ה-XC90. אורכה של המכונית עומד על 496 ס"מ (11 ס"מ יותר מ-S80), הרוחב על 189 ס"מ (תוספת של 3 ס"מ) והגובה על 144 ס"מ (5 ס"מ פחות מ-S80). בסיס הגלגלים משתרע על פני 294 ס"מ, תוספת משמעותית של 10.5 ס"מ ביחס ל-S80, ובסך הכל הממדים מיישרים קו עם המקובל היום בתחום הסאלון. משקל המכונית ינוע בין 1800 ק"ג ל-2150 ק"ג בהתאם לגרסה.

תא הנוסעים נראה כאילו נלקח בשלמותו מה-XC90, עם ההתאמות הנדרשות בשל מעבר מרכב פנאי גבוה למכונית סדאן נמוכה. ומכיוון שאהבנו בהחלט את עיצוב הפנים של ה-XC90, אנחנו לא מתלוננים. המאפיין הבולט הוא מסך המגע הענק האנכי במרכז הקונסולה (שאת תפעולו אהבנו פחות). גם כאן, כמו ב-XC90, וולוו מבטיחה שימוש בחומרים איכותיים שיתרמו לתחושת היוקרה בתא.
צילום: מנהל
וולוו, חברה שחרטה על דגלה את נושא הבטיחות, מנצלת את ספינת הדגל להפגנת כח טכנולוגית. בין מערכות הבטיחות המתקדמות שניתן למצוא ב-S90 אפשר למנות בלימה אוטונומית המסוגלת לזהות, לראשונה בעולם, גם בעלי חיים גדולים (כגון סוסים, איילים ורלוונטי יותר אלינו – גמלים), בקרת שיוט אדפטיבית שיחד עם מערכת שמירת נתיב מסוגלת לבצע נסיעה חצי אוטונומית במהירות של עד 130 קמ"ש – בתנאי שהכביש מסומן כראוי. אלו מתווספות כמובן למערכות הבטיחות שפגשנו כבר ב-XC90, שכוללות התרעת התנגשות מאחור, ניטור שטחים מתים ועוד.
צילום: מנהל
היצע יחידות ההנעה נלקח מתוך המבחר הנוכחי של וולוו, המתבסס על שני מנועים מוגדשים – בנזין או דיזל – בנפח 2.0 ליטר. בתחילת הדרך היצע הבנזין יכלול את גרסאות ה-T6 ו-T8 כאשר לשתיהן הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. ל-T6 מנוע כפול מגדשים (מגדש-על ומגדש טורבו) המנפק 320 כ"ס ו-40.8 קג"מ, שמאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, תוך שהוא מכסה 13.7 ק"מ לכל ליטר בממוצע. גרסת ה-T8 היא למעשה גרסת היברידית פלאג-אין, שמוסיפה על מנוע גרסת ה-T6 מנוע חשמלי בהספק 87 כ"ס ו-24.4 קג"מ לסך של 407 כ"ס ו-65.2 קג"מ. נתוני ביצועים לא נמסרו.

כמו כן יוצעו גם צמד גרסאות דיזל – D4 עם 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ בעלת הנעה קדמית שתשודך לתיבה ידנית (8.2 שניות ל-100 קמ"ש, 24.4 ק"מ לליטר) ו-D5 שמציעה 235 כ"ס ו-48.9 קג"מ עם הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה (7.3 שניות ל-100, 19.6 ק"מ לליטר).

וולוו S90 החדשה תיחשף לראשונה מול קהל במסגרת תערוכת דטרויט, שתפתח את שעריה בחודש ינואר הקרוב. אלינו היא צפויה להגיע בסוף הרבעון השלישי של שנת 2016.
צילום: מנהל