דייל ג'ארט הוא דמות ידועה בקרב חובבי הנסקאר, בזכות היסטוריה רצופת ניצחונות, ובמיוחד בזכות נצחונו המשולש במרוץ ה'דייטונה 500' היוקרתי. סיפור חייו כולל סירוב למלגת לימודים כשחקן גולף(!) לטובת קריירת מרוצים (בעקבות אביו), שלקחה אותו אל פסגת הנסקאר. אנו כאן כדי לכתוב כמה שורות על ג'ארט, שחוגג היום את יום הולדתו ה-59.

ג'ארט נולד ב-1956 בארה"ב, בן לנד ג'ארט, אלוף (פעמיים) של ליגת הנסקאר הלאומית. בגיל 21 החל ג'ארט להתחרות במסלול 'היקורי' שהיה שייך לאביו. בשנת 1982 התחרה ג'ארט במכונית פורד במסגרת סדרת מרוצי 'בוש' (Busch), ובהמשך (כשנהג בשברולט) נחל הצלחה רבה במסגרת זו: כמעט חצי מהניצחונות שרשם ג'ארט לזכותו במהלך השנים, היו בשתי עונות – 91'-92'. ב-91' זכה לראשונה בחייו באליפות, בליגת ''Champion Spark Plug Series. בהמשך נהג בקבוצות שונות ובמכוניות שונות דוגמת 'ביואיק', 'פורד' 'שברולט' 'פונטיאק' ועוד.

את עיקר תהילתו, כאמור, רכש בזכות שלושה ניצחונות במרוץ ה'דייטונה 500' הידוע - ב-1993 ניצח לראשונה במרוץ כשנהג עבור קבוצת Joe Gibbs Racing'', ובהמשך ניצח במרוץ פעמיים נוספות, בשנים 96' ו-2000.

בשנת 2008 הודיע ג'ארט על פרישתו מתחרויות הנאסקאר, לאחר שב-2007 סיים את ה'דייטונה 500' במקום ה-22 בלבד. גם לאחר פרישתו לא עזב לחלוטין את עולם המרוצים, אלא הפך להיות פרשן מרוצי נסקאר של ערוץ הספורט ESPN ומאוחר יותר של NBC. ב-2014 נבחר להיכנס ל"היכל התהילה" האמריקאי של נהגי הנסקאר. לג'ארט לא פחות מ-43 ניצחונות בסדרות שונות (Sprint Cup ו-Xfiniti) במרוצי נסקאר עד היום. עם כזה "רזומה", לא פלא שג'ארט נחשב לאחד מנהגי הנסקאר המוערכים ביותר בעולם. מזל טוב!