רוסי
השבוע הזה התחיל לא טוב. לא טוב בכלל. כהרגלה ישבה משפחת אלסיבוני סביב הטלוויזיה ביום ראשון בשעת בוקר מוקדמת בכדי לראות את מירוץ ה–MOTOGP (מלזיה), אך כמה רגעים אחרי ההתחלה הרימה אישתי את בננו הצעיר והתרחקה מהטלויזיה. היא מעריצה מושבעת של רוסי. ובכל פעם שהוא קרוב לסכנה היא נחרדת. מרקז השחיל כמה עקיפות מסוכנות על רוסי, והיא לא רצתה לראות את האליל שלה נופל.
הוא לא נפל. מתחיל העונה יש הרגשה שמרקז לוקח קצת יותר מדי סיכונים, נוהג בבטיחות שלו ושל הסובבים אותו בקלות ראש. הוא עצמו נפל לא מעט פעמים, מה שפגע בסיכוי שלו לקחת את אליפות העולם השנה - למרות שהוא בלי ספק הרוכב הכי מהיר שיש היום על הכדור. הנפילות התכופות של מרקז שמו את רוסי בראש הטבלה פחות או יותר. התרנגולת הזקנה, מובילה את טבלת האליפות עם סיכוי ממשי לאליפות 10 וכנראה אחרונה לדוקטור.
המירוץ הקודם, באוסטרליה, היה אחד המרהיבים שראיתי - עשרות עקיפות של חבורת החוד - תענוג אמיתי. כל אוהדי הספורט היו משולהבים אחרי המירוץ באוסטרליה, חוץ מאחד - וולנטינו רוסי. הוא חזר הביתה וצפה במירוץ שוב ושוב והגיע למסקנה אחת ברורה - זה לא היה מירוץ באמת ועשרות העקיפות שראינו היו סוג של הצגה.
לפני המירוץ במלזיה, רוסי שפך בפני העיתונאים את הלב. הוא אמר בגדול שאחרי שצפה במירוץ האוסטרלי הוא הבין שמרקז משחק בו. כמו חתול שמשחק בעכבר בין כפות רגליו. עוקף ונעקף, נותן גז ומחכה. לטענתו של וולנטינו מרקז משחק את המשחק הזה במטרה אחת, לעכב אותו ולמנוע ממנו לזכות באליפות ה–10 שלו. האשמות חמורות מאוד. רוסי ציין באותה הזדמנות שעושה רושם שללורנזו (מקום שני באליפות) יש תומך חדש ונלהב, מארק מרקז, וזה יעשה כל שביכולתו בכדי שלורנזו ייקח את האליפות. מילים קשות מאוד.
ולנטינו רוסי
צילום: מנהל
ולנטינו רוסי
אז אפשר היה להבין שעל קו הזינוק בספאנג היה חם מאוד, ולא רק בגלל מזג האוויר המקומי. מסיבת העיתונאים הזו פיזרה אבק שריפה בכמויות על המסלול ומספיק כעת ניצוץ קטן בכדי להדליק את כל האליפות הזו. ואותו ניצוץ אכן הגיע. מרקז החל משחק עם רוסי, בדיוק כפי שעשה באוסטרליה. עוקף בצורה מסוכנת רגע אחד ונותן לדוקטור לעקוף בחזרה ברגע שאחרי. אחרי כמה נסיונות כאלו, לרוסי נמאס ובאחת העקיפות הוא מסתובב אל מרקז ומסמן לו משהו עם היד: האם הוא התכוון ל"בוא נראה אותך" או ל"מה נסגר איתך בן אדם?!" בשפת הסימנים - כנראה שלא נדע. דבר אחד היה ברור, וזה לא משהו שמחמיא לדוקטור.
רוסי בנה את קריירה על יכולת רכיבה אדירה אבל גם על החיוך התמידי שלו, הגישה החיובית שלו וה"סופר–קוליות" שלו. ותמיד, לא משנה אם אהדת את הגאון הזה או שנאת אותו, הערכת אותו - היה ברור שהוא נהנה ממה שהוא עושה. רוסי מוטט מנטלית עם החיוך והגישה לא מעט רוכבים גדולים, אבל עכשיו נראה שהוא מתפרק. נפנוף היד העצבני שלו למרקז הראה בעיקר שהילד הספרדי הקטן מצליח להוציא את הדוקטור מדעתו.
שתי דקות אחר–כך לרוסי נמאס כבר לגמרי. ביציאה מאחת הימניות, הוא סוטה מחוץ לקו המירוצים, מיישר את האופנוע ומתחיל לדחוק את מארקז מחוץ למסלול. מרקז לא ממש מבין שהדוקטור "עוצר אותו בצד" מנסה לדחות את הפנייה כמה שיותר ובסוף השניים נוגעים ומרקז נופל. רוסי מסיים שלישי ושומר על מקום ראשון באליפות, לבינתיים.
תוך כדי כל המאורעות האלו, הרגשתי שמשהו רועד, משהו משתנה. ההתנהלות של רוסי על המסלול מלאה אותי צער. יותר מזה, כעסתי עליו. ובתוך שצף הרגשות האלה, כשרעמים וברקים מכים בחוץ והשידור נקטע לפרקים, אין חשמל כאן, נופל האינטרנט שם - חשבתי שאני נטרף. כעסתי על הכול ועל העולם אבל בעיקר כעסתי עליו. איך האדם המדהים הזה, נותן לילדה ספרדית קטנה עם קוקיות של רפסול לפרק לו את הביטחון העצמי בצורה ברורה כל כך. גם במסיבת העיתונאים אחרי המירוץ, נראה שהוא לא מרגיש כל כך בנוח, מדבר קצר, נקודתי, לא מוריד את משקפי השמש. הוא תירץ את מה שקרה עם מרקז אבל הוא לא שכנע אף אחד. גם לא את עצמו.
לאחר מכן החדשות המשיכו לזרום. רוסי נענש על התקרית הזו ויזנק מהמיקום האחרון על הגריד במירוץ סיום העונה בוולנסיה. מרחיק את חלום האליפות העשירית. הבוקר, שבוע בדיוק אחרי המירוץ קמתי מתוך חלום. מחייך. אשתי שתחיה, לא הבינה מה קרה. הסברתי לה שאני חושב שאני יודע מה יקרה במירוץ האחרון בוולנסיה. "רוסי יזנק אחרון" אמרתי לה, "ואז כל הרוכבים על הגריד פשוט ייתנו לו לעקוף, כי הוא דמות נערצת, גם עבורם! הם מתים עליו, יעשו לו כבוד אני אומר לך, בדוק! - עד שהוא יגיע למרקז ולורנזו ויעשה מהם גפילטע–פיש, כולל הגזר למעלה והכול". כנראה שהרעיון הילדותי הזה לא שכנע אותה - "אני לא יודעת מאיפה אתה מביא את השטויות האלה" היא אמרה...
כל כך הרבה אנשים רוצים שרוסי ייקח את האליפות העשירית - המעידה האחרונה שלו בספאנג הופכת אותו לאנושי יותר. ומבחינתי - אחרי שהתגברתי על השוק - אהוב יותר. ואני כנראה לא היחיד שמרגיש כך נוכח צונאמי התמיכה שמקיף אותו כרגע.
בכל מקרה הטלנובלה הזו תגיע לסיומה במירוץ האחרון לעונה בוולנסיה, 8.11.15 - לא לפספס.
בדיעבד, אלסיבוני טעה. המירוץ התנהל כרגיל, "לא עשו לו כבוד" ולא בטיח. רוסי סיים את האליפות במקום השני. אבל היי, איזה טור מעולה. (המערכת)
ולנטינו רוסי בפסטיבל המהירות בגודווד
צילום: מנהל
ולנטינו רוסי בפסטיבל המהירות בגודווד, השנה. תמיד היה האהוב מכולם