יוקרה וייחוד / חניית החלומות - אוטו

יוקרה וייחוד / חניית החלומות

יואל פלרמן נושם, אוכל, ישן וכותב על מכוניות, אופנועים ומשאיות כבר עשרות שנים

ברוכים הבאים למדור חניית החלומות. הכללים פשוטים – לחולם הנבחר יש תקציב של 400,000 ש"ח אותו הוא צריך להוציא על מכוניות – ואך ורק על מכוניות. בלי לשמור כסף לתחזוקה, בלי לשים בצד קצת כסף לשיפוץ של המקלחת. התנאי היחיד – המכונית מוצעת למכירה, בארץ, בזמן כתיבת המדור. אם כחדשה ואם כמשומשת (משמע – מופיעה בלוחות המכירה).

סכום נאה, 400,000 שקלים. כמובן, אין בעיה לקנות מכונית אחת משובחת, חדשה או כמעט, ולסגור עניין. תהיה זו מרצדס CLS מרהיבה, לנד רובר דיסקברי רב יכולת, יגואר XJ מפוארת, אולי ב.מ.וו M5 שאיננה, פורשה 911 במצב משובח. אופציות יש הרבה, עניין, בהקשר הזה, יש מעט.
לטעמי, העניין העיקרי בחניית חלומות, הוא דווקא בהרכבת פסיפס מוטורי-אישי, המבטא העדפות ורצונות שהתגבשו במהלך החיים.
כמובן, היו רבות שחלמתי עליהן מזמן ולא נכנסו לכאן. לא נכנסו סיטרואן DS23 ודה שבו, יגואר מרק X, מרצדס S בדגם W140 (98'-91'), מיני קופר או מיאטה, ב.מ.וו CS635, לנד קרוזר 70 וגם לא ימאהה FZR1000 – ועוד המונים. החלומות המוטוריים לאורך השנים, הסתבר לי, רבים בהרבה ממה שחשבתי שהיו.
5 כלי רכב – 400,000 שקלים.
המכונית ליום-יום משלבת הידור ראוי אך מאופק; מרחב פנים מספק, ביצועים מסחררים; יכולת דינמית לתפארת עם חיבור פיזי למעשה הנהיגה, מהסוג שאין כיום – כזה המתכתב ישירות עם אזור העונג במח. בקיצור: ב.מ.וו 540, דור 4 (E39). הנתונים נכבדים (286 כ"ס, 44.9 קג"מ, 6.4 שניות ל-100 קמ"ש) והיא האחרונה בסדרה להציע אותו חיבור מוחלט וללא ניתוק בין הנהג לרכב. אחת כזו נמצאה ביד2 משנת הדגם 2002 עם 235,000 ק"מ ובמחיר של 39,000 שקלים. הצליל המופלא של ה-V8 הוא הרבה יותר מבונוס.
להתנהלות אצילה ממש, לנסיעה שהיא הלך נפש, נבחרה מי שאלו ממש הגנים שלה: רולס רויס סילבר ספר/ספיריט/דאוון (הדגם זהה, השמות שונים) משנת הדגם 1985, מוצעת כעת במחיר של 15,750 דולר באתר Hemmings. בתרגום המחיר לאחר יבוא, מדובר ב-160,000 שקלים. הרכב כולל, ולא שהייתי מוותר עליהם, גם שולחנות לפיקניק. ההספק, נאום רולס רויס, Adequate – הולם ונאות. ג'נטלמנים לא צריכים יותר מזה.
ריינג' רובר, בדור השלישי שלו, הוא אחד מאותם דגמים שזכאים לתואר "מופלא". רכב שטח דגול ביכולותיו, שיש לו גם נימוסי כביש נכבדים מאוד. גם לעומק המדבר וגם לשיוט נינוח. באתר יד2: 125,000 שקלים לדגם 2005, יד שנייה ו-169,000 ק"מ – ולא פחות חשוב: ברמת הגימור Vogue.
רכב כבד הכרחי. גם כי צריך לעבוד לפעמים, וגם כי, כמו שאמר האפיפיור בבדיחה אחרת ובהקשר שונה, "ככה אני אוהב". בחירה מתבקשת אחת הייתה קנוורת' W900A, ראש גורר הכי אמריקאי שיש: עם תפעול מאתגר ופרימיטיבי, הנדסת אנוש פאתטית, מעורבות בלתי פוסקת בנהיגה – וחזית כבירת ממדים, צליל מהפנט של קמינס ובלם מנוע. אילוצי התקציב הפנו אותי ליצירת מופת אחרת – והפוכה: רנו מגנום (דור 2, 2001) עם מנוע מק 440 כ"ס. זהו ראש גורר בתכנון מבריק וייחודי שעיקרו תא נהג מופרד לחלוטין מהשלדה והמכלולים למטה, לטובת הנוחות, וסביבת עבודה שאפל עוד לא הגיעה אליה. 35,000 שקלים בלבד לאחר 560,000 ק"מ ביד2.
נשארו 40,000 שקלים, מה שהוביל אותי לחיבוטי נפש של ממש. האם אחפש את האופנוע שעשה לי את זה הכי – אבל פעם? או שמא – אבחר במשהו שימושי יותר ומתאים לגילי?
ובכן, סוזוקי GSX750R של תחילת שנות התשעים נפסל, ואת מקומו לדו-גלגלי הנבחר והנכון תפס דו-שימושי גדול מידות ורב שימושי. וזו גם ההזדמנות לחזור לחלום הדו-גלגלי הראשון, ב.מ.וו. ברמת גן, ממש ליד הבית, ממתין R1150GS משנת 2000 שמחירו 40,000 שקלים.

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות