זה לא סוד שמאזדה פיתחה את המיאטה החדשה בשיתוף פעולה עם פיאט, וכי תהיה גרסה איטלקית לרודסטר. בהתחלה דיברו על גרסה תחת מותג אלפא, עם השם המתבקש 'ספיידר', אך בהמשך הדגל עבר לפיאט, שבחרה בשם הנוסטלגי 'פיאט 124 ספיידר'. עכשיו חושפת פיאט תמונות ראשונות של האחות האיטלקיה, רודסטר ראשונה לפיאט מאז פרשה לגמלאות הברקטה (Barchetta) הקטנה ב-2005.
פיאט 124 ספיידר
צילום: מנהל

פיאט 124 ספיידר תשתמש בפלטפורמת המיאטה, עם שלדה ותא נוסעים זהים למעשה. אבל היא תקבל מתלים, מערכת היגוי ויחידת כח שונים – מה שבהחלט יכול ליצור מכונית שתתנהג באופן שונה מאוד. יחידת הכח תהיה מהארסנל המוכר של פיאט: מנוע בנפח 1.4 ליטר, מוגדש, מסדרת 'מולטי-אייר'. ההספק עומד על 140 כ"ס ונתון המומנט על 24.4 קג"מ. בשלב ההתחלתי המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה, כאשר בהמשך צפויה אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית.
פיאט 124 ספיידר
צילום: מנהל

בעוד תא הנוסעים זהה לזה הנמצא אצל האחות התאומה, העיצוב החיצוני, או יותר נכון, צלליתו, מזכיר דווקא את הדור השני של המיאטה (NB). יחידות התאורה הקדמיות חולקות כבוד לפנסי ה-124 ספיידר המקורית, וכך גם עיצוב חלקה האחורי של המכונית.
פיאט 124 ספיידר
צילום: מנהל
פיאט 124 ספיידר תוצג לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס ביום שישי הקרוב, ה-20 לנובמבר. היא צפויה להגיע אל אולמות התצוגה בביצתנו המקומית ברבעון השלישי של שנת 2016 – שזה אגב, חמישים שנה בדיוק מאז הוצגה ה-124 ספיידר המקורית.

פיאט 124 ספיידר
צילום: מנהל