חודשיים אחרי שהציגה את ה-Q30 הקומפקטית בתערוכת פרנקפורט, אינפיניטי מציגה את ה-QX30, אחות מוגבהת וקשוחה (לפחות למראה) שתצא להתמודד מול כלים כמו אודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA.

בניגוד למתחרות שהוזכרו שזכו לעיצוב נבדל מהקומפקטיות ששימשו כבסיס, ובדומה ל-XC40 של וולוו, ה-QX30 היא למעשה גרסה מוגבהת ל-Q30 (לא נמסר בכמה), והיא גם נראית כזו. למען בידול מגרסת הכביש היא עוטה על עצמה איפור שטח מקובל בדמות פגושים דמויי מגן גחון מלפנים ומאחור, פסי קשירה בגג הרכב וסט חישוקים שונה שעוטה גלגלים שמנמנים יותר. כל העניין קצת מוזר אם זוכרים בכך שעיקר גאוותה של אינפיניטי ב-Q30 הייתה על כך שמדובר במכונית קומפקטית מוגבהת עם "רוח" שטח כפי שהקהל אוהב (ועל כך תוכלו לקרוא בהרחבה כאן).
אינפיניטי QX30
צילום: מנהל

בכל מקרה, באינפיניטי לא מפרטים הרבה על המנועים, אך ה-QX30 תעשה שימוש באותן יחידות הנעה של ה-Q30 עליה היא מבוססת (שבעצמה מבוססת על מרצדס A קלאס). תא הנוסעים נראה זהה לזה של Q30.

ה-QX30 החדשה תוצג לראשונה מול קהל בשתי תערוכת רכב במקביל – בלוס אנג'לס וגואנזו (סין) – שני שווקים חשובים עבור יצרנית היוקרה הקטנה. בעזרת הצמד Q30 ו-QX30 מקווה היצרנית להמשיך במגמת גידול המכירות – נכון לאוקטובר 2015 נמכרו כ-173,000 מכוניות אינפיניטי ברחבי העולם (32,200 מתוכן בסין), נתון המהווה צמיחה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
אינפיניטי QX30
צילום: מנהל

אינפיניטי QX30 (כמו Q30) תגיע לכבישים החל מאמצע שנת 2016. פחות או יותר באותו הזמן - במחצית השנייה, לפי קרסו - יבואני אינפיניטי לישראל, עתידות צמד האחיות להגיע גם אלינו. ה-Q30 תגיע עם מנוע 1.6 ל' טורבו (156 כ"ס) והנעה קדמית או 2.0 ל' טורבו (211 כ"ס) עם הנעה כפולה, בעוד ה-QX30 תגיע רק עם המנוע הגדול יותר והנעה כפולה.

אינפיניטי QX30
צילום: מנהל