היצרנית הגרמנית חשפה גרסה מחודשת של רכב הפנאי הגדול שלה, מרצדס GL. הדגם, המיועד בעיקר לשוק האמריקאי, הושק לראשונה ב-2006, וזו מתיחת הפנים הראשונה לדור השני, שהוצג ב-2012. במסגרת העדכון זכה הדגם לסימול חדש – מרצדס GLS – בהתאם לשיטת סימול הדגמים החדשה עליה הכריזה היצרנית בסוף השנה שעברה. כאן יש לציין כי למרות שהסיומת "S" אמורה להצביע על התבססות על פלטפורמת ה-S קלאס הבכירה, נכון להיום, רכב הפנאי אינו מתבסס על הדגם המפואר. עם זאת, שני הדגמים חולקים מכלולים דומים ושניהם ממוצבים בקצה העליון בתחומם אצל מרצדס.
מרצדס GLS
צילום: מנהל
מרצדס GLS עבר, כמקובל בעדכונים שכאלה, עדכון קוסמטי בחזית ומאחור, והעיצוב כעת דומה לזה שבשאר דגמי מרצדס העכשוויים. כך למשל הוחלפו יחידות התאורה מלפנים ומאחור לכאלה המזכירות את אלה של ה-S, הפגושים החדשים פחות מחודדים וגם הסמל בחזית צמח לממדי ענק.
מרצדס GLS
צילום: מנהל

גם בתא הנוסעים נעשו שינויים. בראש ובראשונה בולטת מערכת המולטימדיה החדשה המשרתת גם את שאר דגמי מרצדס. התאמת המערכת גררה שינויים במבנה הקונסולה המרכזית ומיקום פתחי המיזוג לטובת התאמה של מסך חדש (בגודל "8), מיקום פקד ה"טאצ'פד" בין המושבים ועוד. מרצדס טוענת לאיכות חומרים משופרת ואפשרויות התאמה אישית רבות מאשר בעבר. דור חדש למתלי האוויר מבטיח, אומרת היצרנית, נוחות נסיעה וריסון טובים מבעבר.
מרצדס GLS תא נוסעים
צילום: מנהל

כמובן, הדגם החדש מגיע עם המגוון העדכני של מערכות הבטיחות המתקדמות של מרצדס, הכולל באופן תקני התרעה לפני תאונה, מערכת עזר להתמודדות עם רוחות צד ומערך ה"פרה-סייף" של היצרנית המכין את הרכב והנוסעים לתאונה. מערכות בתשלום נוסף כוללות זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית, התרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור, ניטור שטחים מתים, שמירה על נתיב הנסיעה, ראיית לילה ועוד.

היצע יחידות ההנעה עודכן, וכעת כל הגרסאות (למעט AMG) יעשו שימוש בתיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים (9G-Tronic של מרצדס). מנוע ה-V8 (כפול מגדשים, 4.7 ל') בגרסת GLS500 עודכן ומפיק כעת 455 כ"ס, תוספת של 20 כ"ס ביחס לעבר. גרסת GLS 63AMG (עם V8 כפול מגדשים בנפח 5.5 ל') זוכה גם היא לתוספת כוח (28 כ"ס) לסך של 585 כ"ס.
ממרצדס ישראל נמסר כי ה-GLS החדש יגיע אלינו באמצע 2016.

מרצדס GLS
צילום: מנהל