באיחור קל לעומת הצגת הדור החדש, כמקובל, הציגה מיני את גרסת הקבריולט – קונברטיבל, למען הדיוק. זהו הדור השלישי של גרסת הגג הנפתח למיני, שנחשפה לראשונה ב-2004 וזכתה לדור שני ב-2009. הדגם החדש מבוסס על המיני הנוכחית (דור שלישי גם היא) עם הבדל קטן בממדים – והבדל גדול באווירה.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
מבחוץ, כפי שעיניכם רואות, העיצוב מהווה אבולוציה של הדגם היוצא (ושל זה שלפניו ולפניו..). המידות זהות לחלוטין לאלו של מיני שלוש-דלתות (פרט לגובה, שגדל ב-0.5 ס"מ – ועומד כעת על 141.5 ס"מ), אך בהשוואה לקבריו היוצאת נרשמה צמיחה מתבקשת בממדים - 10 ס"מ לאורך (כעת 382 ס"מ), 5 ס"מ לרוחב (כעת 173 ס"מ) ו-2.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (249.5 ס"מ). תוספת המשקל לעומת הקבריו היוצאת עומדת על 25 ק"ג – בהחלט צנוע בהתחשב בגידול בממדים. קצת פחות צנוע הוא הבדל המשקל מול הגרסה הסגורה - 115 ק"ג יותר מגרסת השלוש דלתות, ויותר מ-1.3 טון בגרסה האוטומטית! עניין המשקל מקבל משמעות כבדה (תרתי משמע) גם בביצועים. 8.7 שניות יקח לגרסת הקופר-קבריו האוטומטית להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש – איטי ב-0.9 עשיריות השנייה ביחס לגרסה משולשת הדלתות.
מיני קרביו 2016
צילום: מנהל

מצד שני, את השואו של פתיחת הגג יודעת המיני לבצע גם תוך כדי נסיעה ב-30 קמ"ש. כמיטב המסורת, הגג עשוי מבד ונעזר במנגנון חשמלי (חדש ושקט יותר) לצורך פתיחת הגג – תהליך שיארך 18 שניות, שלוש שניות איטי יותר מהדגם הקודם. את הגג, אגב, אפשר לפתוח גם בעזרת השלט הרחוק. הגג הפתוח יגזול 55 ליטר מנפח תא המטען וישאיר עודף בן 160 ליטר - נפח זעיר, אך עדיין שיפור של של 25% לעומת הדגם היוצא. עבור מצניעי הלכת ישנו מצב של פתיחה חלקית של הגג, בו מוסט הגג רק מעל ראשי היושבים מלפנים. את חלקו העליון של הגג ניתן יהיה להזמין, לראשונה בדגם הקבריו, עם הדפסה של סמל ה"יוניון ג'ק" - דגל הממלכה המאוחדת.

מעבר לשינויים המפורטים לעיל, המיני קבריו תישאר דומה במאפייניה למיני המוכרת. ההיצע כולל את מנועי הטורבו-בנזין של הקופר (1.5 ליטר, 3 ציל', 136 כ"ס) והקופר S (מנוע 2.0 ליטר, 4 ציל', 192 כ"ס) עם אפשרות בחירה בין תיבה ידנית לאוטומטית (שתיהן עם שישה הילוכים) - כרגע נעדרות מההיצע הפתוח גרסאות ה-One המוזלת וה-JCW הספורטיבית.
מיני קבריו החדשה
צילום: מנהל

גם מפרט הנוחות והבטיחות נותר דומה למקור, למעט שלוש תוספות ייחודיות. הראשונה והמגניבה מכולן – חיישן המזהה שינויים משמעותיים במזג האוויר, ומודיע על כך לנהג באמצעות התראה לטלפון הנייד (הודעה שמשתקפת על גבי הצג המרכזי) עם המלצה לסגור את הגג בהתאם (כנראה שאנשי מיני מניחים כי בעלי הקבריו נוסעים לרוב עם גג פתוח). אותו צג מרכזי מאפשר גם שימוש באפליקציות שונות, כולל זו של גו-פרו. האביזר השני הוא מערכת בקרת אקלים חכמה מהרגיל, עם יכולת התאמת טמפרטורה בחלל התא גם כשהגג פתוח. בהיבט הבטיחותי, הקבריו מצוידת גם – בנוסף לארסנל הבקרות האקטיביות המוצעות במיני – בקשתות התהפכות אוטומטיות, הנשלפות כשמזוהה אפשרות להתהפכות. מבחוץ נוסף גוון חדש - תכלת מטאלי קאריבי, המופיע בתמונות.
מחיר מיני קבריו בבריטניה גבוה ב-20% ביחס למיני קופר מקבילה - פער דומה שהיה קיים גם בישראל בתקופה בה שווקה המיני הקודמת (כיום משווק דגם הקבריו הישן, המבוסס על הדור השני). מיני קבריו צפויה להגיע לישראל בסוף רבעון א' של שנת 2016, בתאום מושלם עם בוא האביב - וניתן להניח שמחירה ינוע סביב 200,000 שקלים.
מיני קבריו
צילום: מנהל