פרארי תימחרה את ההנפקה הראשונה שלה לציבור בקצה העליון של טווח התחזיות ביום שלישי, וגייסה 893 מיליון דולר. נהגים חובבי פרארי רכשו מניות בחברה, לצד משקיעים מוסדיים. פיאט-קרייזלר , החברה האם של פרארי, הגבילה את ההנפקה ל-9.1% מהחברה. מניית פרארי תומחרה בהנפקה ב-52 דולר למניה, הקצה העליון של טווח יעד של 48-52 דולר, לדברי מקורות המקורבים לחברה. המחיר מעניק לפרארי שווי שוק של כ-9.8 מיליארד דולר. המניות צפויות להתחיל להיסחר היום בבורסת ניו יורק, תחת הסימול RACE.

הכנסות ההנפקה יסייעו לממן את תכנית הצמיחה השאפתנית של פיאט-קרייזלר, הכוללת חידוש של מותגי אלפא רומיאו, ג'יפ ומזראטי. הנפקה מוצלחת גם משפרת את המצב הפיננסי פיאט-קרייזלר המחפשת שותפה למיזוג זה זמן מה.

הנפקת פרארי מגיעה לאחר כמה הנפקות מאכזבות או מבוטלות. חברת עיבוד התשלומים פירסט דאטה הייתה ההנפקה הגדולה ביותר עד כה השנה, אך היא תומחרה מתחת לטווח היעד שלה. מפעילת המרכולים אלברטסונס נאלצה לדחות את הנפקתה ערב לפני המועד הצפוי שלה. רשת האופנה נימן מרקוס דחתה הנפקתה המתוכננת ל-2016.

אך בניגוד ל-3 הנפקות אלה, פרארי אינה חברה שנרכשה על ידי חברות השקעה פרטית בעסקה ממונפת שצריכה לגייס הון כדי להחזיר חובות. פיאט קרייזלר מצמצמת אחזקותיה בחברה בעשירית, והכנסות ההנפקה ישמשו את החברה בפעילותה. לפי הערכות, רווחי פיאט-קרייזלר מההנפקה צפויות להסתכם ב-4.2 מיליארד דולר.

בנוסף, הנפקת פרארי פנתה לסוג אחר של משקיעים, בניסיון ליהנות מהפן הרגשי של המותג שלה. פרארי פנתה יותר למשקיעים קמעוניים מהרגיל בהנפקות ראשונות לציבור, בתקווה כי משקיעים עשירים ובעלי פרארי יהיו מעוניינים לקנות מניות, ולא רק מכוניות בחברה. "פרארי קלאסית היא השקעה טובה יותר מהמניה עצמה, אך אני עדיין מתכוון לקנות מניות", אמר דיוויד ראדלוף, הבעלים של כמה מכוניות פרארי, לקראת ההנפקה.

אסטרטגיה זו מדגימה הבנה של המניעים להחלטות השקעה רבות, לדברי מאיר סטאטמן, פרופ' למימון באוניברסיטת סנטה קלרה, ומחבר הספר "מה משקיעים באמת רוצים". לדבריו, "היתרונות השימושיים של פרארי אינם שונים מאלה של טויוטה. שתיהן יקחו אתכם אל ומהעבודה. אך לפרארי יתרונות רגשיים שטויוטה לא יכולה להשתוות אליהם".