המוצר: marmot windstopper convertible gloves

מחיר: 270 שקלים

איפה אפשר לקנות: ברשת 'למטייל' וחנויות טיולים מובחרות ברחבי הארץ

טיסה לאיסלנד בסתיו, עם תחזית מזג אוויר שהבטיחה (וקיימה) טמ' בין 3 ל-12 מעלות, דרשה במפגיע הצטיידות בכפפות. מכיוון שבמהלך השהות שם תכננתי לצלם לא מעט, לא רציתי כפפות שלמות, שיפריעו לתפעול המצלמה. מצד שני, חששתי כי כפפות חצי לא יהיו מספיק חמות. כפפות "קונברטיבל" - כפפות חצי עם כיסוי לאצבעות שניתן לקפל במקרה הצורך, היו פתרון מתבקש.

הכפפות של מרמוט מכריזות על יכולת חסימת רוח במקביל ליכולת נשימה בזכות שימוש בבד windblocker של gore (כן, ההם מגורטקס) ועל עמידות טובה בפני חיכוך בזכות כף יד המצופה בעור מחוזק בחומר קרמי (pittards armirtan). משקלן קל למדי (כ-100 גרם לכל כפפה לפי הצהרת היצרן) והן דקות יחסית.

על היד
הכפפות, במידה L התאימו היטב לכף ידי (בדרך כלל אני על הגבול בין L ל-XL בכפפות), והיו הדוקות מבלי ללחוץ. עוביין הדק תרם לתחושה קלילה ולא מסורבלת. כיסוי האצבעות התקפל בקלות, ונשאר צמוד לגב היד בזכות מגנט קטן - בהחלט שיפור לעומת הסקוץ' המקובל בכפפות דקות יותר, שנוטה להיתפס בבגדים ולאסוף לכלוך. לבישת הכפפות קלה, אך הורדתן דורשת מעט תמרון - לולאות בין האצבעות, כפי שיצא לי כבר לפגוש בכפפות חצי בעבר, היו יכולות לעזור.

כאשר הכיסוי מקופל לאחור האצבעות חשופות ופנויות לתפעול מסכי מגע או כפתורי תפעול של מצלמה. אולם צריך לזכור שהאגודל נשאר מכוסה, מה שיכול להפריע במצבים מסוימים. אגב אגודל, לא הייתי מתנגד לבד לניגוב על גב האגודל, לטובת ניקוי קל של עדשות משקפיים או מצלמה. פטנט שמצאתי מועיל מאוד בכפפות בעבר.
בדקנו - כפפות חצי/מלאות של מרמוט
צילום: מנהל

כאשר הכיסוי מכסה את האצבעות, עוביין הדק עדיין מאפשר לתפעל דברים גדולים כגון אחיזה בהגה או תפעול מעצורי אופניים, אבל כמובן שבפחות נוחות מאשר עם כפפה עם אצבעות נפרדות. גם העור המחוזק (בכדוריות קראמיות מיקרוסקופיות, לדברי היצרן) בכף היד, נותן תחושה חלקלקה, ולא מעניק את תחושת האחיזה הדביקה והבטוחה של פסי/נקודות הסיליקון המקובלים. כך שהכפפה הזו פחות מתאימה לשימושים אלו.

מבחינת חום הן מילאו את משימתן בצורה טובה, ורק כאשר עמדתי על קרחון, עם טמ' באזור האפס ורוח חזקה, הן לא חיממו מספיק, אם כי עדיין הגנו על ידי במידה סבירה. מצד שני, הן לא יצרו תחושה מחניקה ולא הצטברה זיעה גם כאשר הטמ' עלו לאזור העשר מעלות. המידות הקומפקטיות שלהן אפשרו לדחוף אותן בקלות לכיס כאשר לא היה בהן צורך.

הן אינן מוגדרות כעמידות למים, אך הבד מוגדר כ"דוחה מים" - המשמעות היא שגם בחשיפה של רבע שעה לגשם קל הן לא ספגו מים, וכפות ידי נשארו יבשות.

איכות
הכפפות מתוכננות טוב, עשויות היטב, עם תפרים וגזירה מדויקים, ומחומרי גלם של יצרנים מוכרים, שצברו מוניטין של איכות.

פרק הזמן שהכפפות שימשו אותי לא מספיק כדי לחוות דעה על עמידותן לאורך זמן. אולם אחרי שבוע של שימוש לא השתחרר אף תפר והן נראות כמו חדשות - וגם זה משהו.
בדקנו - כפפות חצי/מלאות של מרמוט
צילום: מנהל
סיכום
כפפות הקונברטיבל של מרמוט מציעות פתרון יעיל עבור מי שמתכנן טיול במזג אוויר קר (אבל לא קפוא) ונדרש לתפעול עדין של דברים. הן יתאימו נהדר למי שמתכנן טיול חורף לאירופה, למשל, ולא רוצה להתחיל להיאבק בכפפות כל פעם שצריך לענות להודעה בטלפון או למי שמבלה הרבה ברמת הגולן/גליל בחורף, ונדרש לאצבעות חופשיות.

הן קלות, לא מסורבלות, מגינות טוב מקור ורוח (אפילו טוב מאוד ביחס לעוביין) ועשויות היטב. הבעיה היחידה היא המחיר - 270 שקלים הם סכום שדורש סיבה טובה כדי להוציא אותו על כפפות.