קיומו של המסלול בכוכב יאיר היה תמיד תלוי על בלימה. מהפעם הראשונה שבה עלו דחפורים על המסלול בליל סערה, דרך ההליכים המשפטיים שננקטו נגדו כמעט מהרגע הראשון אחרי שהוסללה לבסוף הסלילה ועד הסיום המר. הפרק האחרון בסיפורו של המסלול הצנוע בכוכב יאיר התחיל לפני לפני כשמונה חודשים. עכשיו הכריע בית המשפט, וכבשת הרש של חובבי הרכב בארץ נסגרה (בגלל "שימוש שאינו תואם את הגדרת הקרקע").

כל זה קורה על רקע העובדה שלפני כשנה, יצאה הודעה ממשרד התרבות והספורט ובה נאמר שיש רצון להקים מסלול: "משרד התרבות והספורט החליט לאחרונה לקדם הקמת מסלול אספלט קבוע ראשון מסוגו בישראל". מסלול זה, נאמר בהודעה, "יהווה בין היתר מוקד מרכזי לפעילות המוטורית בארץ. התנאים שיוצבו לבניית המסלול יהיו כאלו שיאפשרו פעילות מוטורית לכלים מסוג מכוניות, אופנועים וקרטים – ולמגוון רב של ענפים ספורטיביים המוכרים על ידי המדינה ובכללם: פורמולה, דראג, דריפט, קרטינג, סופרמוטו, סופרבייק וטורינג קאר". אז חלפה לה כמעט שנה, ובינתיים לא רק שאין משהו באופק, אלא שגם המסלול הקטן, הפצפון, היחיד שהיה לנו - נסגר.

בעמוד הפייסבוק האישי שלו, כתב ברק גולדפינגר: "מסלול כוכב יאיר שייך לדפי ההיסטוריה. באופן סימבולי משהו, המסלול נסגר סופית אתמול ומלאכת הפירוק מתחילה. אני מאמין שזהו לא הסוף, אלא עוד פרק בתולדות המוטוריקה הישראלית שהסתיים. עכשיו זה תלוי בכולנו אם נדע לצאת מזה ולהמשיך קדימה או שנאלץ לעבור למקומות אחרים ששם הכישורים שלנו יוכלו לבוא לידי ביטוי. לא יודע, דילמה..."

מערכת "אוטו" שולחת ניחומים לגולדפינגר ולכל חובבי הרכב בביצתנו המקומית.

המסלול בכוכב יאיר - הסוף
צילום: שחר אלגזי
המסלול בכוכב יאיר בימים יפים יותר