לקסוס, יצרנית היוקרה היפנית הכריזה על מתיחת פנים למכונית הסלון שלה, לקסוס GS. דגם זה הושק ב-2000 ואילו הדור הנוכחי, השלישי במספר, הוצג ב-2011.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
הרבה שבכה ועוד קצת
דבר הראשון שבולט בעדכון שעברה המכונית הוא החזית, שזכתה לשבכה אגרסיבית. השבכה, בעיצוב "שעון חול", היא חלק מ"שפת העיצוב" החדשה של לקסוס, שעיקרה מופע מצטנע הרבה פחות מאשר קודם; אגרסיבי בהרבה, למען הדיוק. חזית זאת מככבת גם בדגם הקטן מ-GS, המשפחתית הגדולה IS – וברכב הפנאי החדש NX, אתו יש ל-GS עוד מכנה משותף: מנוע מוגדש.
לקסוס GS מתיחת פנים
צילום: מנהל

הפגוש גדול מקודמו ותואם אף הוא את המסר האגרסיבי, וכולל גם פתחים גדולים לבתים של פנסי הערפל. הדגם המחודש צויד גם ביחידות תאורה חדשות ותאורת לד-יום בצורת האות L, כמו שכבר ראינו ב-IS. גם מאחור עודכנה ההופעה בהתאם, עם פגוש חדש ויחידות תאורה שקופות.

הגדישה את היניקה
החידוש המרכזי לו זוכה ה-GS הוא ציודו במנוע הטורבו החדש של החברה, שמצטרף להיצע בגרסתGS 200t. מדובר במנוע ה-2.0 ליטר שהוצג עם ה-NX ומשווק אתו בארץ; בעולם משרת מנוע זה גם את דגמי IS ו-RC. מנוע זה מפיק 245 כ"ס ו-35.6 קג"מ ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. נתוני ביצועים לא נמסרו, אך לקסוס מדווחת על צריכת דלק ממוצעת של 12.6 ק"מ לליטר. שאר המנועים נותרו ללא שינוי.
לקסוס GS מתחדשת
צילום: מנהל
לקסוס תציע את ה-GS המחודשת עם מערך בטיחות מקיף הכולל מערכת קדם-תאונה, זיהוי הולכי רגל, שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת עמעום אורות אוטומטית. בנוסף, ה-GS זוכה למערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך בגודל 12.3", המאפשרת פיצול המסך לטובת תפעול מספר מערכות במקביל כמו למשל מערכת שמע, ניווט ורדיו.

לקסוס GS המעודכנת צפויה להגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2016. בשלב זה לא הוחלט אם גם גרסת הטורבו תעשה עלייה.
לקסוס GS מתיחת פנים
צילום: מנהל