אודי הכריזה היום על S8 פלוס - הגרסה העוד יותר חזקה של אודי S8 ("רק" 520 כ"ס), הגרסה החזקה יותר של A8 (המפיקה 435 כ"ס מאותו V8). חדי העין יוכלו לזהות את הגרסה החדשה תודות לסדרה של שינויים בסימן שחור: סבכה מושחרת, פתחים מושחרים בפגוש הקדמי, יחידות תאורה מושחרות מאחור, דיפיוזר וספוילר קטנטן בקצה תא המטען. את המראות תוכלו להזמין בצבע המרכב, צבע שחור או בגימור קרבון.
צילום: מנהל

ולעיקר החדשות
ה-S8+ עושה שימוש ביחדת הכוח המוכרת – V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר – שעברה טיפול מסור בידי חטיבת הספורט של אודי. התוצאה: 605 כ"ס ו-71.3 קג"מ; ל-S8 יש, כאמור, "רק" 520 כ"ס ו-66.2 קג"מ. הגרסה החדשה חזקה גם ממרצדס S63 AMG, המייצרת 585 כ"ס (V8 כפול מגדשים, 5.5 ליטר); רק ל-S65 AMG, המתחרה החזקה בקטגוריה, יש יותר – אבל לא הרבה יותר: רק 25 כ"ס יותר (630 כ"ס) ממנוע V12 בנפח 6.0 ליטר.
אודי S8+
צילום: מנהל
תיבה אוטומטית 8 הילוכים (כמו ב-S8) והנעה כפולה (קוואטרו) מעבירים את התפוקה הזו לגלגלים – וכל אלה מסדרים ל-S8+ ביצועים מרשימים ביותר בקו ישר. לנתון ההאצה ל-100 קמ"ש חשיבות רבה: הוא יורד מקו 4 השניות ונקבע על 3.8 שניות. זה טוב יותר לא רק מאשר ב-S8 הרגילה (4.1 שניות) אלא גם, ובעיקר, מאשר בשני דגמי מרצדס הנ"ל; אותה S63 בגרסת ההנעה הכפולה מסיימת את המאוץ ב-4 שניות, ואילו S65, שמוצעת רק עם הנעה אחורית, מגיעה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות.
אודי S8 פלוס
צילום: מנהל

מעבר לתוספת כוח, אודי מבטיחה כי היכולת הדינמית של ה-S8+ שופרה בהתאם. הגרסה החדשה תוצע עם חבילת 'Dynamic' שתוסיף בלמים קרמיים, אגזוז ספורטיבי ותסיר את מגבלת המהירות מה שמעמיד את המהירות המרבית על 305 קמ"ש. בלבד.
עד שה-S8+ תגיע אלינו אתם יכולים לצפות במבחן שערך אריאל אלסיבוני ל-S8 רגילה לגמרי. מסכן...