ברוכים הבאים למדור חניית החלומות. הכללים פשוטים – לחולם הנבחר יש תקציב של 400,000 ש"ח אותו הוא צריך להוציא על מכוניות – ואך ורק על מכוניות. בלי לשמור כסף לתחזוקה, בלי לשים בצד קצת כסף לשיפוץ של המקלחת. התנאי היחיד – המכונית מוצעת למכירה, בארץ, בזמן כתיבת המדור. אם כחדשה ואם כמשומשת (משמע – מופיעה בלוחות המכירה).


ארבע מאות אלף שקלים – סכום מכובד לכל הדעות. אני רוצה רכב שיהיה מהנה מצד אחד ומצד שני ידידותי למשתמש, לא צעקני מידי, ולא פחות חשוב – שיתאים גם לבת הזוג לשימוש יומיומי.

נתחיל בזה שאת מכונית החלומות שלי (במחיר שפוי), ואני הרי "בימרפיל" ידוע בציבור, כבר בחרו בפינה הזו לפני: מדובר ב-M3 E46 האלמותית. דווקא הייתה אחת כזו בלוחות עד לא מזמן, עם נתונים מצוינים, ידנית(!), שמורה להפליא – ובקצת פחות מחצי התקציב שיש בידי. אבל היא כבר לא, ואין אף אחת אחרת כרגע. אפילו M3 E92 עם מנוע ה-V8 הנהדר אי אפשר למצוא כרגע למכירה. ואני חשבתי שעם תקציב של 400,000 שקלים פשרות שלי יהיו פחות כואבות...

אי וודאות, התחבטויות
מסתבר שכאשר מגיעה השעה, שום דבר לא בטוח, וכששיחות חולין יום יומיות צריכות לבוא לידי מימוש (דמיוני) הדבר לא פשוט. יש בידי תקציב לא מבוטל, אפילו נאה, אבל אני מלא התחבטויות ואין לי פתרונות.
חלומות על פרופלור / חניית החלומות
צילום: מנהל

האהבה אצלי למכוניות התחילה מוקדם מאוד, לא זוכר בדיוק מתי – אבל הייתי עוד על הידיים. היא התגבשה וננעלה על ב.מ.וו בשלב קצת יותר מאוחר, במהלך שנות העשרה. ומאז היא רק הלכה והתחזקה, כשבשנים האחרונות היא מתגברת בזכות הזוגיות הצמודה עם ב.מ.וו 1.

אז מה היה לנו: רכב החלומות שלי צריך להיות חזק, מתנהג, פרקטי כמה שניתן – ובשום מקרה לא רכב פנאי! וכן, צריך שיהיה אחד כזה למכירה.
זהו יום הבוחר
ועל כן ב.מ.וו M5 E60 היא הבחירה הראשונה שלי – V10 אטמוספרי עם קו אדום ב-8500 סל"ד, ניהוג מצוין ואיכות חיים של מכונית סלון. באופן מפתיע יש מספר כלים למכירה בלוח, והבחירה היא בזו מבציר 08', שחורה, עם 70 אלף ק"מ על השעון ו-275,000 שקלים. נסגור על 270, שיהיה עגול. נשארתי עם 130,000 שקלים.

הרכב הבא צריך להיות סולידי יותר, ואמור לשמש כרכב שני יומיומי נוח, נעים ועדיין נחמד – פורד פוקוס אקו-בוסט תעשה את העבודה. משפחתית קומפקטית נוחה ומאובזרת עם 180 כוחות סוס, תיבה ידנית 6 הילוכים – הכי קרוב ל-ST ובמחיר שפוי. ישנה רק אחת בלוח: 12', יד ראשונה, 75,000 ק"מ והמחיר הנדרש: 85,000 שקלים. בואו נגיד שסגרנו על 80, נשארו 50,000 שקלים.

משהו לסופי שבוע, טיולי נהיגה וימי מסלול (יש הרבה בארץ...), ונקנה מה שהכי מסמל זאת – מכונית פתוחה. כמובן שהבחירה המתבקשת היא המיאטה של מאזדה. NB 05' אדומה במצב טוב, רק המרחק שגמעה מרתיע – 230,000 ק"מ! אבל היא היחידה בלוח, והרי כבר אמרנו רכב לסופ"ש או כל סופ"ש שני. המחיר המבוקש הוא 62,000 שקלים – ואין מצב שאשלם יותר מ-50,000.
חלומות על פרופלור / חניית החלומות
צילום: מנהל
מחשבה שנייה
במחשבה שנייה, כל הטלפונים וההתרוצצויות האלה הם לא בשבילי, ועוד לא דיברתי על הבדיקות ועל יישורי הקו שכל רכב משומש צריך. וגם ככה התקציב מספיק בקושי. בכסף הזה אני קונה חדש, ואז אני לא צריך להתלבט הרבה.

אני ניגש לסוכנות הקרובה ומתחדש ב-135M ידנית 5 דלתות (אמרנו פרקטית...) בצבע כחול במקום ה-118 שיש לי בחניה. מנוע שישה-בטור מופלא, מוגדש, 326 כ"ס בגלגלים הנכונים ומספיק מקום במושב האחורי לשנים הקרובות. אין דרך טובה יותר לבזבז/"להשקיע" 305,000 שקלים. בשאר הכסף אקנה סופרמיני ידנית לאישה – פיג'ו 208 עליזה ומעוצבת. נשארו כ-25,000 שקלים לשפצורים ולדלק. מעולה.

טוב, נגמר הכסף, כבר מאוחר וצריכים לחזור למציאות. מזל שמבחינתי היא לא רעה בכלל.
חלומות על פרופלור / חניית החלומות
צילום: מנהל