העולם הסלולרי נחלק, בגסות מה, לשניים: בסיסיים יחסית וזולים; מתוחכמים אך יקרים. חברת OnePlus הסינית, שהוקמה בסוף 2013, הכריזה כי היא מתכוונת לשבור את המשוואה עם מתוחכם אך זול; אמרה, עשתה והצליחה, אפילו מאוד, עם הדגם One. הייצור, בכל אופן פיגר ביחס להזמנות.

היום הכריזה OnePlus על דגם חדש, עם שם מתבקש: Two.

ולפרטים בהרחבה
הממדים דומים, המסך נשאר בגודל "5.5 וברזולוצייתFHD (1920X1080), אך מסגרת הפלסטיק הוחלפה במתכת. הדגם החדש מוצע עם כיסוי אחורי מחוספס לאחיזה משופרת, ויש גם סוגי גימור נוספים כמו במבוק, עץ משמש שחור, קבלאר או עץ סיסם (rosewood). המסך מוגבה, כמו קודם, אך התחושה לפי החברה משופרת והתוצאה ייחודית.

המכשיר כולל אבטחה ביומטרית (טביעת אצבע), שהחברה טוענת שהיא מהירה במיוחד. ל-Two שני כרטיסים מסוג nano-SIM. פקדי העוצמה עברו בדגם החדש ימינה, מפנים מקום לפקד ייעודי (בהחלקה) להתרעות עם שלושה מצבים: כולן, חשובות או בכלל לא.

OnePlus Two. ההכרזה
צילום: מנהל
לסלולרי החדש מצלמת 13 מגה פיקסל אחורית עם מיקוד נעזר-לייזר, כמו במכשיר הדגל של LG, מייצב תמונה אופטי וצמצם מהיר יחסית - f2.0. למצלמה הקדמית חיישן 5 מגה פיקסל.

ה-Two מצויד במעבד הדגל של קוואלקום, המשמש חלק גדול ממכשירי הדגל של המכשירים הגדולים – הסנאפדראגון 810. הנתונים כוללים תדר עבודה של 1.8 גיגה-הרץ ושמונה ליבות. זכרון הפעולה הוא בגודל 3GB בגרסת הבסיס (עם 16GB זכרון אחסון) ו-4GB בגרסה הבכירה (עם 64GB זכון אחסון). מערכת ההפעלה היא OxygenOS של החברה, שמבוססת על אנדרואיד לוליפופ 5.1 והינה "נקיה" למדי, עם מעט תוספות שעלולות להאיט את הביצועים. כמו הרבה מבני מינו המכובדים, גם כאן ניתן לתפור תכונות תפעול אישיות. ועוד: לדגם החדש חיבורUSB מסוג C (שהינו חיבור סימטרי, אין יותר "למעלה" ו"למטה" לחיבור) ולסוללה קיבולת של 3300 mAh.

מחירים וזמינות
הדגם החדש יוצע ב-330 דולר לגרסת הבסיס ו-390 דולר לגרסה הבכירה – משהו כמו 40% פחות ממתחרים דומים. ההרשמה תיפתח ב-31 ליולי, עם מכירה בפועל ב-11 לאוגוסט בארה"ב, לאחר מכן בשאר העולם.

כמו עם הדגם הראשון, גם כאן מייצרת החברה הסינית באז לא רק דרך המכשיר, תכונותיו ומחירו אלא גם באמצעות אופן הרכישה. המכירה דרך רשימות הזמנה בחנויות וירטואליות במספר ערים בעולם. בנוסף, אפשר גם דרך רשתות חברתיות עם "שותף" לרשימה.
OnePlus Two. ההכרזה
צילום: מנהל